مهمترین کاربردهای ChatGPT برای زندگی بهتر

۱۰ تا از بهترین کاربردهای ChatGPT که زندگی را برای شما آسان می‌کند

در این مقاله به بررسی جذاب‌ترین کاربردهای ChatGPT می‌پردازیم که زندگی شما را متحول خواهد کرد. از ارائه تمرینات ورزشی تا کمک به انجام کارها.

این روزها صحبت‌های زیادی در مورد هوش مصنوعی AI و ربات چت جی پی تی می‌شود، اما کاربرد واقعی آن چیست؟ اگر برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در زندگی روزمره خود دچار سردرگمی هستید، تنها نیستید. بسیاری از ما در قبال هوش مصنوعی احساس سردرگمی می‌کنیم، چرا که کاربردهای عملی ChatGPT آنطور که به‌نظر می‌رسد واضح نیست.

آنطور که ادعا می‌شود، این چت‌بات‌های جادویی قرار است مشاغل ما را تصاحب کنند و دنیا را به سرعت متحول سازند؛ اما آیا می‌توان به آن‌ها برای نوشتن یک ایمیل ساده هم اعتماد کرد؟ کلید واقعی استفاده از ChatGPT در زندگی روزمره، شناختن وظایفی است که برای آن‌ها مناسب است و مهم‌تر از آن، کارهایی که نباید به آن سپرد.

در گجت نیوز بخوانید:
شایعاتی غلط درباره ربات چت ChatGPT که نباید باور کنید هوش مصنوعی ChatGPT چگونه جایگزین مشاغل واقعی می‌شود؟

یک قانون کلیدی در اینجا وجود دارد و آن هم استفاده از چت جی پی تی برای انجام خودکار کارهای کوچک و کم اهمیت‌تر خود است. این کار باعث می‌شود وقت آزادتری برای تصمیم‌گیری‌های مهم‌تر زندگی خود داشته باشید. هدف از توسعه هوش مصنوعی این است که به آسان‌تر شدن زندگی شما کمک کند، نه اینکه وجود آن باعث استرس از دست رفتن موقعیت شغلی شما شود.

مهمترین کاربردهای ChatGPT

شما هرگز نباید برای انجام کارهای مهم به یک چت بات هوش مصنوعی اعتماد کنید. نوشتن یک ایمیل کاری مهم، پروپوزال برای ارائه به رئیس و یا گرفتن تصمیمات سرنوشت‌ساز شغلی، برای ChatGPT قابل هضم نیستند. با این حال استفاده از آن برای آغاز به کار پروژه‌ها می‌تواند مفید باشد.

به همین خاطر هم نباید از هوش مصنوعی برای انجام کارهای خیلی شخصی خود استفاده کنید. این می‌تواند مثل نوشتن ایمیلی برای یک عزیز یا دلداری به یک دوست درگیر مشکلات روزمره زندگی باشد. در چنین مواقعی بهتر است خودتان دست به کار شوید و از هوش مصنوعی فقط کمک بگیرید.

بهترین کاربردهای ChatGPT برای زندگی ما

با توجه به مواردی که در اینجا به آن‌ها اشاره کردیم، شما باید هوشمندانه از چت بات ChatGPT برای کارهای مختلف زندگی خود استفاده کنید. در ادامه ۱۰ تا از بهترین کاربردهای ChatGPT را به شما خواهیم گفت که می‌تواند باعث بهبود بخشیدن به زندگی شما شود.

۱۰. انتخاب یک کادوی تولد

مهمترین کاربردهای ChatGPT

اگر شما هم همیشه با انتخاب کادو برای دوستان و عزیزانتان مشکل دارید و هر سالگرد ازدواج یا تولد به کابوسی برای شما تبدیل می‌شود، می‌توانید از ربات ChatGPT کمک بگیرید. به‌طور مثال شما می‌توانید به آن بگویید که «برای مادرم که عاشق باغبانی و باغچه‌ها است، یک هدیه مناسب تولد میخواهم». یا از آن بخواهیم «یک هدیه خوب برای دوستی که عاشق طبیعت‌گردی است» را به شما معرفی کند.

ربات چتی جی پی تی می‌تواند به ذهن شما در ایده‌سازی کمک کند. این ابزار فهرست قابل اتکایی از تمام کادوهایی که می‌توانید برای طرف مقابل بخرید را به‌نمایش می‌گذارد. با این حال، تصمیم‌گیرنده نهایی خود شما هستید.

۹. سوالات عجیب و غریب ذهنتان را از ChatGPT بپرسید

مهمترین کاربردهای ChatGPT

مهمترین کاربردهای ChatGPT

اکثر ما در ذهنمان سوالاتی داریم که به هر دلیلی نمی‌توانیم آن‌ها را از یک دوست یا آشنا بپرسیم. چت بات‌های هوش مصنوعی برای این موارد عالی هستند و اغلب سریع‌تر و بهتر از گوگل می‌توانند به سوالات شما پاسخ دهند.

به‌طور مثال می‌خواهید بدانید که «کولرها چگونه کار می‌کنند» و یا سوالاتی در جهت افزایش اطلاعات عمومی خود از آن بپرسید. یکی از ساده‌ترین کاربردهای چت جی پی تی، پاسخ دادن به تمام سوالات کاربران است.

۸. از طوفان فکری برای خلق ایده استفاده کنید

مهمترین کاربردهای ChatGPT

یکی از بهترین کاربردهای ChatGPT، مشاوره گرفتن از آن هنگام شروع کار روی یک پروژه است. گاهی شاید ندانید که باید از کجا شروع کنید. هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری فوق‌العاده برای ایجاد یک نقطه شروع باشد. فرض کنید که عضو شورای مدرسه هستید و می‌خواهید برای تشویق دانش آموزان به انجام امور مثبت در خارج از مدرسه، راهکارهایی را ارائه کنید.

با استفاده از این چت بات معروف شما می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید فهرست طویلی از ایده‌های اولیه را به شما بدهد. سپس با شعور و درک انسانی خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و در صورت لزوم، تغییراتی روی آن انجام دهید.

۷. برای یک قرار عاشقانه آماده شوید

مهمترین کاربردهای ChatGPT

اگر تجربه و استعدادی در انجام کارهای رمانتیک ندارید، هوش مصنوعی ابزاری عالی برای شماست تا برای یک قرار خاص عاشقانه از آن کمک بگیرید. این چت بات می‌تواند ایده‌هایی را به همراه داشته باشد که شاید هرگز به‌تنهایی به ذهنتان خطور می‌کرد. بهترین راه برای پیشنهاد تنظیم یک قرار عاشقانه، گفتن چیزهایی در مورد علاقه‌مندی‌های شما و همسرتان است.

۶. پادکست‌های طولانی را خلاصه‌سازی کنید

مهمترین کاربردهای ChatGPT

فرض کنید که علاقه‌مند گوش دادن به پادکست مصاحبه با فرد موفقی هستید که احترام خاصی برای آن قائل هستید، ولی هرگز وقت آن را ندارید که چندین ساعت به این صحبت‌ها گوش دهید. ChatGPT با ترکیبی از NLP، ML و هوش مصنوعی می‌تواند پادکست‌های طولانی را به خلاصه‌ای مفید و آموزنده تبدیل کند.

ربات ChatGPT برای خلاصه کردن پادکست‌های طولانی از چند روش استفاده می‌کند:

1. پردازش زبان طبیعی (NLP): ChatGPT با استفاده از NLP می‌تواند متن گفتاری پادکست را درک کند و موضوعات اصلی، ایده‌ها و حقایق کلیدی را استخراج کند.

  1. یادگیری ماشین (ML): ChatGPT با استفاده از ML الگوهای زبانی را در پادکست‌ها شناسایی می‌کند و از این الگوها برای پیش‌بینی کلمات و عبارات بعدی استفاده می‌کند.
  2. خلاصه‌سازی خودکار: ChatGPT با استفاده از NLP و ML می‌تواند جملات و پاراگراف‌های غیرضروری را حذف کند و خلاصه‌ای دقیق و آموزنده از پادکست ارائه دهد.
  3. برجسته‌سازی: ChatGPT می‌تواند بخش‌های مهم پادکست، مانند نقل قول‌ها، آمار و ارقام کلیدی را برجسته کند تا به شما کمک کند تا به سرعت اطلاعات مهم را پیدا کنید.
  4. پرسش و پاسخ: ChatGPT به شما اجازه می‌دهد تا سوالات خاصی در مورد پادکست بپرسید و پاسخ‌های مختصر و دقیقی دریافت کنید.

البته به‌خاطر داشته باشید، از آنجایی که چت جی پی تی همچنان در دست توسعه است، بنابراین ممکن است در خلاصه‌سازی برخی از پادکست‌ها به خصوص آن‌هایی که موضوعات پیچیده یا گفتار نه چندان مشخصی دارند، خیلی دقیق و انسانی عمل نکند.

۵. برای پختن شام، ایده پیدا کنید

دستور پخت آشپزی یکی از کاربردهای ChatGPT

ربات هوش مصنوعی چتی جی پی تی می‌تواند به شما در یافتن ایده‌های جدید و خوشمزه برای شام کمک کند. می‌توانید با گفتن چیزهایی که دوست دارید و دوست ندارید، به‌همراه محدودیت‌های رژیم غذایی یا اولویت‌هایتان، از ChatGPT بخواهید دستور پخت‌های مختلفی را به شما پیشنهاد دهد. همچنین می‌توانید از ChatGPT بخواهید دستور پخت‌های خاصی را بر اساس مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید، پیدا کند.

علاوه بر این، ChatGPT می‌تواند به شما در انتخاب دستور پخت مناسب برای یک موقعیت خاص، مانند یک مهمانی یا یک شام رمانتیک کمک کند. همچنین می‌تواند دستور پخت‌ها را بر اساس سطح مهارت شما، از مبتدی تا پیشرفته، فیلتر کند. در نهایت، ChatGPT می‌تواند شما را در مراحل پخت و پز راهنمایی کند و به سوالات شما در مورد مواد اولیه، تکنیک‌ها و زمان‌بندی پاسخ دهد.

۴. تمرینات ورزشی شخصی بنویسید

برنامه تمرینات ورزشی با ChatGPT

همه توانایی مالی استخدام یک مربی ورزشی شخصی را ندارند؛ به‌همین خاطر هم هست که بسیاری از ما در اینترنت به‌دنبال جایگزینی برای آن می‌گردیم. هوش مصنوعی می‌تواند با توجه به نیازهای شما، یک برنامه تمرینی کاملا شخصی و عالی را ارائه کند و در جهت رسیدن به اهدافتان، به شما کمک کند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که انگیزه شما را برای تمرین مداوم می‌گیرد، نداشتن یک برنامه بلند مدت است که بتوانید آن را دنبال کنید. اما شما می‌توانید به چت جی پی تی بگویید که به‌طور مثال «یک برنامه تمرینی همراه با وزنه برای سه روز در هفته به من بده که به تقویت بازوها و عضلات پشت من کمک کند». این ربات چت سپس یک برنامه عالی برای شما ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید از آن بخواهید توصیه‌های متخصصان مشهور تناسب اندام در جهان را هم در اختیار شما قرار دهد تا از آن‌ها انگیزه بگیرید.

۳. به دوستان خود در شرایط سختی که دارند مشاوره دهید

مهمترین کاربردهای ChatGPT

مهمترین کاربردهای ChatGPT

گرچه این ربات چت نمی‌تواند جایگزین یک درمانگر یا یک دوست صمیمی باشد، اما در برخی از شرایط خاص خیلی مفید به‌نظر می‌رسد. همه ما دوستانی داریم که روابط بسیار نزدیکی با ما دارند و جزئیات زندگی خود را با ما در میان می‌گذارند و از ما برای حل مشکلاتشان مشورت می‌خواهند. گاهی اوقات نمی‌دانیم که دقیقا چه چیزی باید به آن‌ها بگوییم (بدون آنکه نیازی به فاش کردن راز آن‌ها باشد) به مشاوره نیاز داریم.

در چنین شرایطی می‌توانید از چت جی پی تی کمک بگیرید. گرچه شاید هوش مصنوعی کورکورانه توصیه‌هایی را به ما بکند، اما حداقل ارزش ایده گرفتن را دارد. این یکی از بهترین و جذاب‌ترین کاربردهای ChatGPT است که می‌تواند به راحت‌تر کردن زندگی شما کمک کند.

۲. یک مربی حرفه‌ای موفقیت در کنار خود داشته باشید

مهمترین کاربردهای ChatGPT

اگر به دنبال پیشرفت در حرفه خود هستید، پیدا کردن یک مربی یا راهنمای شغلی می‌تواند دشوار باشد. چت جی‌پی‌تی راه‌حل مناسبی را برای این مشکل ارائه می‌دهد. به‌طور مثال کافیست که اهداف شغلی خود را برای آن شرح دهید.

آن حتی می‌تواند رزومه شما را بررسی کرده و آن را با دیگر افراد شاغل در حوزه فعالیت شما مقایسه کند تا بگوید در چه وضعیتی هستید. گرچه هوش مصنوعی هیچوقت نمی‌تواند جایگزین یک مربی موفقیت را بگیرد، اما این ابزار می‌تواند نقطه شروع خوبی برای ایده‌پردازی‌های شما باشد. پس می‌توان روی توصیه‌های حرفه‌ای او حساب باز کرد.

۱. پروژه‌های شخصی خودتان را شروع کنید

مهمترین کاربردهای ChatGPT

همه ما جدا از کاری که انجام می‌دهیم، پروژه‌های شخص خودمان را داریم که دوست داریم انجامشان دهیم، اما نمی‌دانیم که باید از کجا شروع کنیم. یکی از کاربردهای ChatGPT این است که بتواند شما را در انجام کارهای مختلف راهنمایی کند. تصور کنید که به‌دنبال ساخت یک لانه پرنده در خانه هستید. قبل از شروع باید اطلاعاتی را به‌دست بیاورید و ابزارهای اولیه را فراهم کنید. چت جی‌پی‌تی همان منبعی است که می‌تواند این اطلاعات را در اختیار شما بگذارد. این کار شبیه به جستجو کردن در گوگل است، با این تفاوت که می‌تواند به سوالات شما نیز پاسخ داده و به منابع قابل اعتمادی هدایت کند.

اگر در زندگی‌تان به یک دستیار شخصی احتیاج دارید، ChatGPT می‌تواند همان چیزی باشد که دنبالش هستید. این ربات چت هوش مصنوعی در تمام مراحل زندگی کنار شما خواهد بود و می‌تواند کارها را برایتان آسان‌تر کند.

در گجت نیوز بخوانید:
مراقب چیزهایی که به هوش مصنوعی چت GPT می‌گویید باشید آیا هوش مصنوعی چت جی پی تی می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*