آزمایش فضایی ژاپنی‌ ها

آزمایش فضایی ژاپنی‌ ها به یک فاجعه ختم شد

تلاش برای آزمایش فضایی ژاپنی‌ ها با یک انفجار تمام شد. آزمایشاتی که می‌توانستند مسیر جدیدی را برای سازمان فضایی این کشور باز کنند.

موشک اسپیس وان ژاپن پس از ماه‌ها بالاخره آماده پرتاب بود که متاسفانه به دلیل انفجار تمام پروژه متوقف شد. شرکت اسپیس وان در تلاش بود که اولین شرکت ژاپنی باشد که ماهواره‌های خود را در مدار قرار می‌دهد. تلاشی که با یک انفجار نابود شد و باید منتظر پروژه‌های دیگر این شرکت جدید باشیم. در ادامه با مشخصات این پروژه شکست‌خورده ژاپنی بیشتر آشنا شوید.

انفجار موشک آزمایش فضایی ژاپنی هاآزمایش فضایی ژاپنی‌ ها

کمپانی اسپیس وان، شرکت نوپایی است که با آرزوی تبدیل شدن به اولین شرکت ژاپنی که ماهواره‌های خود را در مدار قرار می‌دهد، موشک خود را پرتاب کرده که در مسیر با انفجار مواجه شد. در واقع این مرحله از پروژه تنها چند ثانیه طول کشید و پس از گذشت چند ثانیه موشک منفجر شد. ماهواره‌بر مذکور، موشک کایروس به طول 60 فوت بوده از بندر فضایی این شرکت در واکایاما، استانی در جنوب اوزاکا در منطقه کانسای ژاپن پرتاب شد.

مامورو اندو، مدیر اسپیس وان، در کنفرانس خبری اعلام کرد که موشک تنها 5 ثانیه پس از بلند شدن از طریق سیستم خودکار، یک ناهنجاری را شناسایی و عملکرد خود تخریبی را فعال کرده است. البته هنوز این شرکت هیچ ناهنجاری را شناسایی نکرده و در پی یافتن پاسخ این حادثه هستند.

محموله کایروس شامل ماهوراه‌هایی از مرکز اطلاعات ژاپن بود که با هدف جمع‌آوری تصاویری برای تجزیه و تحلیل فرستاده می‌شد. همچنین این ماهواره قرار بود تا جایگزینی برای ماهواره‌های نظارتی بر فعالیت‌ها و تاسیسات نظامی کره شمالی باشد.

آزمایش های فضایی دیگر شکست خورده ژاپنی هاآزمایش فضایی ژاپنی‌ ها

در طول این کنفرانس، رئیس این شرکت اعلام کرد که اسپیس وان آماده پذیرش پروژه بعدی است و انفجار در موشک‌های حمل‌کننده را یکی از رایج‌ترین اتفاقات در زمینه آزمایشات فضایی دانست. ماساکازو تویودا در این سخنرانی از شکست‌های اسپیس ایکس مثال زد و در مورد انفجارهای پی در پی پروژه‌های استارشیپ سخنرانی کرد.

در واقع هدف اسپیس وان رسیدن سریع به فناوری موشک‌های حمل‌کننده و در عین حال با در نظر گرفتن هزینه‌های صرف شده است تا به بهره‌ وری‌ترین حالت ممکن برسد.

در سال گذشته نیز شرکت فضایی ژاپنی آی اسپیس نتوانست اولین شرکت ژاپنی باشد که بر روی ماه فرود می‌آید. علت این شکست نیز قطع ارتباط فرودگر Hakuto-R با مرکز داده‌ها در زمین بود. البته در کنار این شکست‌ها آژانس فضایی ژاپن توانسته فرودگر خود را در ماه ژانویه فرود آورده و احتمال می‌رود در اواخر ماه مارس، فعالیت خود را آغاز کند.

در گجت نیوز بخوانید:
ژاپنی ها تا سال ۲۰۲۵ از فضا برق می‌گیرند همکاری ژاپن و آمریکا برای سفر به ماه تا سال آینده هند و ژاپن به شکار آب در ماه می‌روند