مرگ پائل الکساندر، خاص ترین بیمار جهان در اثر کرونا

ویروس کرونا، خاص ترین بیمار جهان را پس از 70 سال مقاومت به کام مرگ فرستاد

خاص ترین بیمار جهان که در یک محفظه استوانه‌ای به نام ریه آهنی زندگی می‌کرد در گذشت؛ به نظر می‌آید علت مرگ او ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

پائل الکساندر، اهل دالاس آمریکا، پس از ابتلا به فلج اطفال در سن شش سالگی ادامه زندگی خود را در یک ریه آهنی می‌گذراند و آخرین فردی بود که در این دستگاه زندگی می‌کرد. ریه آهنی نوعی دستگاه تنفس مصنوعی اختراع شده در دهه 20 میلادی است که با استفاده از فشار منفی، تنفس را برای افراد دارای ناتوانی حرکتی شبیه‌سازی می‌کند و جهت استفاده، بخش عمده بدن فرد باید در محفظه استوانه‌ای آن قرار بگیرد. بنا به جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت، این بیمار که با مقاومت خود برای خیلی از افراد منشاء الهام شده بود، به‌تازگی در سن 78 سالگی در گذشت و به نظر می‌رسد ویروس کرونا علت مرگ او بوده است.

مرگ خاص ترین بیمار دنیا بعد از تشخیص ابتلا به کرونا

مرگ پائل الکساندر، خاص ترین بیمار جهان در اثر کرونا

اخیراً در یک صفحه GoFundMe که یکی از دوستان پائل الکساندر در حمایت از او ایجاد کرده بود، خبر فوت این بیمار اعلام شد. هرچند اشاره مشخصی به علت مرگ الکساندر نشده است، پیش از این اوایل سال جاری میلادی در صفحه تیک‌تاک او بستری شدنش به‌دلیل ابتلا به کرونا اطلاع‌رسانی شده بود. بنا بر این، گمان می‌رود کووید 19 علت مرگ بوده یا دست کم در افزایش آسیب‌پذیری الکساندر نقش زیادی داشته است. میزان مرگ و میر بر اثر کرونا فقط در ایالات متحده به بیش از 1 میلیون نفر می‌رسد.

همان‌طور که در صفحه GoFundMe پائل الکساندر اشاره شده، او علی‌رغم این‌که کل زندگی خود به‌جز چند سال کودکی را در ریه آهنی گذراند، کماکان از دنبال کردن اهداف خود مثل هر فرد عادی دیگری دست بر نداشت. الکساندر در این سال‌ها از دانشگاه تگزاس در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شد و حتی کتاب زندگینامه تکان‌دهنده خود را نوشت. او طی مدت بیش از 8 سال با ضربه روی کیبورد از طریق یک میله پلاستیکی و خواندن کلمات برای دوست خود موفق شد این کتاب را بنویسد.

مرگ پائل الکساندر، خاص ترین بیمار جهان در اثر کرونا

پائل الکساندر که شاید خاص‌ترین بیمار جهان به حساب می‌آمد، به‌دلیل هزینه‌های فوق‌العاده بالای مراقبت خود مجبور به زندگی در یک آپارتمان تک‌خواب بدون پنجره شده بود. از طریق صفحه GoFundMe او که یکی از از دوستانش جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد ایجاد کرده بود، بیش از 140 هزار دلار جمع‌آوری شده بود. این صحنه حالا بعد از مرگ الکساندر بسته شده است و به گفته برادر او، پول باقی مانده صرف هزینه‌های خاکسپاری می‌شود.

خاص ترین بیمار جهان حتی یک صفحه در شبکه اجتماعی تیک تاک با هندل ironlungman@ داشت که در آن اخبار و احوالات زندگی خود را با بیش از 300 هزار دنبال‌کننده به اشتراک می‌گذاشت. البته با توجه به ویدیویی که مدتی قبل از او در همین صفحه منتشر شد، عده‌ای به هر دلیلی تلاش کرده بودند خود را جای او جا بزنند.

مرگ پائل الکساندر، خاص ترین بیمار جهان در اثر کرونا

اپیدمی فلج اطفال که طی دهه 40 میلادی ایالات متحده را فرا گرفته بود و پائل الکساندر هم یکی از قربانیان آن است، بین وحشتناک ترین بیماری های همه گیر در تاریخ جا می‌گیرد. با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی طی دهه‌های اخیر و واکسیناسیون گسترده در سطح جهانی، این بیماری در مقطع کنونی عملاً ریشه‌کن شده است.

همچنین بخوانید:
آیا مصرف نوشابه در جهان ممنوع می‌شود؟ چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟ دانشمندان بالاخره علت زودانزالی مردان را کشف کردند؛ درمان چیست؟ فاجعه جهانی: تعداد افراد چاق از ۱ میلیارد نفر هم بیشتر شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*