پیکاپ تویوتا تاکوما

آبروریزی برای پیکاپ تویوتا تاکوما

بروز مشکلاتی در سیستم چهار چرخ محرک پیکاپ تویوتا تاکوما موجب خشم و نارضایتی یکی از مالکان این خودرو شده است.

همه علاقه‌مندان به حوزه خودرو کمپانی خودروسازی تویوتا ژاپن را می‌شناسند و می‌دانند که این شرکت به ساخت خودروهای با دوام و باکیفیت در جهان مشهور است. طبق آخرین اخبار خودرو بین‌الملل، به‌تازگی یکی از مالکان تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ که نسخه فول با کیت TRD این محصول را نیز خریداری کرده است با مشکل عجیبی در سیستم چهار چرخ محرک این خودرو آن هم با کارکرد کمتر از ۶ هزار کیلومتر مواجه شده است.

مشکل عجیب سیستم چهار چرخ محرک تویوتا تاکوما!

تویوتا تاکوما

کمپانی تویوتا که در پایان سال گذشته میلادی پرفروش ترین خودروساز جهان معرفی شد، اکنون با یک مشکل جدید در یکی از محصولات پرفروش خود با نام تویوتا تاکوما مواجه شده است. مالکان این خودرو با نام‌های رومن میکا و آندره اسمیرنف در فوریه سال جاری میلادی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ را از کارخانه تحویل گرفته‌اند. طی مدت زمان کمتر از یک ماه و تنها پس از کارکرد ۵۷۰۰ کیلومتر، در حالی که یک مسیر آفرود با دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد را طی می‌کردند، متوجه صدایی عجیب و ناهنجار از خودرو شدند که پس از بررسی‌های اولیه در نمایندگی مشخص شد این صدا به خرابی سیستم چهار چرخ محرک مربوط می‌شود. طی این خرابی، سیستم انتقال نیروی تولیدی به چرخ‌های جلو مختل شده بود.

تویوتا تاکوما

دو مالک این خودرو که یکی از آنها یک کانال یوتیوب با نام خود را نیز اداره می‌کند معتقدند پس از خرابی مورد بحث هیچ‌گونه نشتی یا وضعیت غیرعادی در زیر خودرو وجود نداشته و همچنین چراغ‌های هشدار مربوط با این سیستم چهار چرخ محرک نیز روشن نشده است. آن‌ها همچنین تائید کردند شفت متصل کننده جعبه انتقال به دیفرانسیل جلو نیز هیچ مشکلی ندارد. پس از بررسی پیکاپ تویوتا تاکوما در نمایندگی، تست‌های مربوط به سیستم انتقال قدرت روی آن انجام شد تا مطمئن شوند جعبه انتقال در حال اتصال با شفت جلوست. تکنسین‌های تویوتا پس از انجام تست‌های متفاوت متوجه ایراد اصلی سیستم دیفرانسیل این خودرو نشدند، اما شلدون براون به‌عنوان مهندس ارشد تاکوما پس از بررسی این خودرو تایید کرد که یکی از قطعات داخل دیفرانسیل از کار افتاده است.

این قطعه در داخل سیستمی با نام ADD قرار دارد. براون شلدون توضیح داد قطعه‌ای در سیستم دیفرانسیل قطع‌شونده خودکار وجود دارد که در شرایط بسیار نامساعد به‌صورت تعمدی از کار خواهد افتاد. در واقع خود تویوتا قطعه مورد بحث را به‌گونه‌ای طراحی کرده که به‌صورت کنترل شده از کار بیفتد و باقی بخش‌های قوای محرکه و خط انتقال نیرو آسیب نبینند که البته نباید چنین قابلیتی برای نسخه TRD مشکل‌ساز شود. آندره می‌گوید حدود ۲۰ مهندس در نمایندگی تویوتا در حال کار روی این مشکل بوده‌اند تا تشخیص دهند که آیا قطعه دیفرانسیل باید از نو طراحی شود یا خیر. در نهایت این وانت ژاپنی پس از دو روز حضور در نمایندگی تعمیر شده است.

چهارمین نسل از تاکوما رقابت نزدیکی با تویوتا لندکروزر پرادو و همچنین لکسوس GX دارد. همچنین باید ذکر کرد نسخه به‌روز شده از تویوتا ۴ رانر در راه است و از پلتفرم GA-F مشابه لندکروزر پرادو و GX استفاده می‌کند. اگر شلدون و تیمش ریشه این مشکل را پیدا کرده و آن را قبل از عرضه اولین نسخه‌های ۴ رانر ۲۰۲۵ به بازار رفع کنند، این برند مبلغ زیادی را صرفه‌جویی خواهد کرد و مانند قضیه انجام تقلب و فریب در تست برخی از پیشرانه‌های تویوتا آبروریزی بزرگ دیگری برای این کمپانی رقم نخواهد خورد.

همچنین بخوانید:
تویوتا لندکروزر هم برقی می‌شود؛ حضرت ژاپنی با قوای الکتریکی در راه است تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ با موتور هیبریدی دیزل معرفی شد