اشتراک ترلو

به‌زودی برای استفاده از تمام امکانات ترلو باید اشتراک بخرید

به‌نظر می‌رسد باید با استفاده رایگان از سرویس Trello خداحافظی کنیم و به‌زودی برای استفاده از تمام امکانات این پلتفرم باید اشتراک ترلو را خریداری کنید.

ترلو یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای مدیریت پروژه محسوب می‌شود که کاربران زیادی در سراسر جهان، از جمله ایران دارد. افراد از نسخه تحت وب یا اپلیکیشن Trello برای مدیریت پروژه و برنامه‌های شخصی و گروهی خود استفاده می‌کنند و می‌توانند بوردهای مختلفی را با تعداد زیادی کاربر ایجاد کنند و در هر بورد نیز انواع و اقسام امکانات برای مدیریت کارها پیش روی شما قرار می‌گیرد.

سرویس‌های دیگری مشابه ترلو نیز وجود دارند، اما هیچ‌یک از آنها به‌اندازه Trello طرفدار ندارند. از طرفی، رایگان بودن ترلو باعث شده تعداد زیادی از کاربران به استفاده از این پلتفرم روی بیاورند. البته در چند سال اخیر، تحریم کاربران ایرانی باعث شد ما ایرانی‌ها برای استفاده از این سرویس با مشکلاتی مواجه شویم و بیشتر اوقات ناچار هستیم با استفاده از ابزار تغییر آی پی وارد این پلتفرم شویم؛ با این حال، امکانات پرشمار و رابط کاربری ساده و کاربرپسند آن باعث شده، ترلو در بین ابزارهای مدیریت پروژه، همچنان از محبوبیت زیادی در بین کاربران ایرانی برخوردار باشد.

خرید اشتراک ترلو اجباری می‌شود

اما متاسفانه به‌نظر می‌رسد دوران استفاده رایگان از Trello به سر آمده و در آینده نزدیک برای ورود به این پلتفرم و استفاده از تمام امکانات آن باید اشتراک بخرید. به‌تازگی اطلاعیه‌ای از سوی این سرویس منتشر شده که بر اساس آن قرار است در ماه‌های آینده، به مرور شاهد ایجاد محدودیت‌هایی برای استفاده رایگان از ترلو باشیم. در اطلاعیه ترلو آمده است از تاریخ 8 آوریل 2024 میلادی (20 فروردین 1403)، نسخه رایگان این فضای کاری به 10 عضو محدود می‌شود. در واقع شما نمی‌توانید بیش از ده کاربر را در یک بورد ترلو عضو کنید و امکان دعوت کاربران بیشتر به ورک‌اسپیس‌های رایگان وجود ندارد.

اشتراک ترلو

همچنین از تاریخ 20 می 2024 میلادی (31 اردیبهشت 1403)، بوردهای موجود در ورک‌اسپیس‌های رایگان که بیشتر از حد مجاز باشند، فقط امکان مشاهده دارند و نمی‌توانید در آنها تغییراتی به‌وجود بیاورید یا به‌اصطلاح آنها را ویرایش کنید.

ترلو اعلام کرده از روز 8 آوریل یا 20 فروردین‌ماه، شرایط استفاده آزمایشی از ترلو پریمیوم یا نسخه اشتراکی Trello به‌مدت 30 روز به‌صورت رایگان فراهم خواهد شد و پس از این بازه زمانی برای استفاده از تمام امکانات ترلو باید اشتراک این سرویس را خریداری کنید. هنوز جزئیات بیشتری درباره هزینه خرید اشتراک ترلو اعلام نشده و احتمالا در روزهای آینده می‌توانیم اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنیم.

همچنین بخوانید:
شایعه نادرست بسته شدن ترلو در ایران معرفی ۵ نمونه از بهترین برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*