آپدیت Ome Ui 6.1 گوشی سامسونگ

نگاهی به قابلیت های جدید آپدیت One UI 6.1 سامسونگ + لیست گوشی‌های دریافت کننده

سامسونگ به زودی آپدیت One UI 6.1 را منتشر می‌کند تا گوشی‌های قدیمی هم به قابلیت‌های اس 24 مجهز شوند.

سامسونگ می‌خواهد به وعده خود عمل کند و آپدیت One UI 6.1 را برای بسیاری از دستگاه‌های خود انتشار دهد. این بار ظاهرا قرار است پیش از زمان مورد انتظارمان شاهد انتشار به روز رسانی نرم افزاری باشیم.

این غول کره‌ای در وب‌سایت خود و در قالب یک مطلب وبلاگی اعلام کرد که تا اواخر ماه مارس آپدیت One UI 6.1 را برای بسیاری از گوشی‌های قدیمی‌تر هم منتشر می‌کند. سامسونگ اضافه کرد که این دستگاه‌ها همچنین قادر خواهند بود همان قابلیت‌های Galaxy AI را دریافت کنند که اوایل امسال با خانواده گلکسی S24 معرفی شدند.

البته سامسونگ تاریخ دقیق انتشار این آپدیت نرم افزاری را در وبلاگ رسمی خود اعلام نکرده است. هرچند در مطلب خود تایید کرده که این به روز رسانی تا اواخر ماه جاری حتما منتشر خواهد شد. بدین ترتیب، دارندگان گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ در هفته‌های آینده باید منتظر دریافت این آپدیت باشند.

کدام گوشی‌های سامسونگ آپدیت One UI 6.1 را دریافت می‌کنند؟

سامسونگ قبلا برنامه خود را برای انتشار آپدیت One UI 6.1 و دستگاه‌های دریافت کننده آن اعلام کرده بود. البته موضوع افزوده شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 به این مدل‌های قدیمی تا امروز تایید نشده بود. این موضوع تایید شده به خوبی می‌تواند نشان دهنده تعهد کمپانی سامسونگ به هوش مصنوعی و تلاش آن برای زیر چتر گرفتن تعداد بیشتری از مدل‌های قدیمی است. سامسونگ می‌خواهد گوشی‌های سال‌های گذشته هم از امکان جدید Galaxy AI برخوردار شوند و هوش مصنوعی پیشرفته‌اش تنها به گلکسی S24 محدود نشود.

آپدیت Ome Ui 6.1 گوشی سامسونگ

همچنین محدودیتی در این مورد در نظر نگرفته است. سامسونگ تمایل دارد همه آن قابلیت‌های هوش مصنوعی موجود در خانواده گلکسی S24 در دستگاه‌های قدیمی‌تر در دسترس کاربران قرار گیرند. به نظر می‌رسد سامسونگ تعهد دارد تا تجربه کاربری منسجم و کاملی را در دستگاه‌های هوشمند خود ارائه دهد.

  • گلکسی S23
  • گلکسی S23 پلاس
  • گلکسی S23 اولترا
  • گلکسی S23 FE
  • گلکسی زد فیلیپ 5
  • گلکسی زد فولد 5
  • خانواده گلکسی تب S9

قابلیت‌های هوش مصنوعی که به گوشی‌های گلکسی اضافه می‌شوند

پیش از این هم در مقایسه دو پرچمدار گلکسی S24 اولترا و مدل سال گذشته S23 اولترا به اصلی‌ترین تفاوت این دو نسل اشاره کرده بودیم. از طرفی حالا که قرار است مدل‌های قبلی هم قابلیت‌های هوش مصنوعی را دریافت کنند و همه دارای Galaxy AI باشند، تفاوت میان این دو نسل کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی که با آپدیت One UI 6.1 همراه می‌شوند را معرفی می‌کنیم:

امکان ترجمه زنده

آپدیت Ome Ui 6.1 گوشی سامسونگ

ترجمه زنده یکی از بهترین امکانات Galaxy AI است که به شما کمک می‌کند با افراد متکلم زبان‌های دیگر مکالمه زنده برقرار کنید. قابلیت Live Translate در صورت فعال بودن به مکالمه گوش می‌دهد و حرف‌های مخاطب شما را به هر زبانی که انتخاب کرده باشید ترجمه می‌کند. با کمک این امکان پیشرفته، ارتباط برقرار کردن بدون نیاز به مترجم فراهم می‌شود.

دستیار گفتگو

دستیار گفتگو یک ابزار مخصوص برای گفتگو با دوستان است. با Chat Assist می‌توانید به جای تنها ارسال یک پیام، گفتگوی مورد علاقه‌تان را در ابزار وارد کنید. سپس دستیار گفتگو لحن را بهینه سازی می‌کند تا منظورتان را بهتر به مخاطب برسانید.

کشیدن دایره برای جستجو در آپدیت One UI 6.1

آپدیت Ome Ui 6.1 گوشی سامسونگ

سامسونگ ابتدا قابلیت Circle to Search را روی گلکسی S24 معرفی کرد؛ اما بعدا این امکان به گوشی هوشمند گوگل پیکسل 8 هم راه یافت. حالا دارندگان گوشی گلکسی اس 23 قادر به استفاده از این امکان فوق العاده برای جستجوی گوگلی درون اپلیکیشن خواهند بود. با استفاده از Circle to Search می‌توانید دور محتوای مورد نظرتان با انگشت یک خط بکشید تا آیتم‌های مرتبط برایتان به نمایش درآیند. با این امکان هوش مصنوعی لازم نیست برای جستجو از اپلیکیشن فعلی خارج شوید.

هوش مصنوعی برای سامسونگ نوت

اپلیکیشن Samsung Notes قرار است با این آپدیت نرم افزاری به امکانات زیادی از هوش مصنوعی مجهز شود تا تجربه یادداشت برداری کاربران را بهبود ببخشد. یکی از این امکانات مفید، Summerize است که می‌تواند از یک متن خلاصه به کاربر ارائه دهد. بدین ترتیب دیگر لازم نیست متن‌های طولانی را خودتان کامل بخوانید و خلاصه برداری کنید.

رونوشت از ضبط صدا در آپدیت One UI 6.1

آپدیت One UI 6.1 برای اپلیکیشن‌های داخلی سامسونگ، به نرم افزار ضبط صدا هم می‌رسد و قرار است تهیه خودکار رونوشت را برای صداهای ضبط شده مهیا کند. این قابلیت نوعی ابزار رونویسی کردن برای گفتگوها و جلسه‌ها ایجاد می‌کند که قادر است به طور خودکار و برای ارجاع دهی آسان از صداها یادداشت بردارد.

هوش مصنوعی مولد تصویر

آپدیت Ome Ui 6.1 گوشی سامسونگ

هوش مصنوعی مولد همچنین در اپلیکیشن فوتوز ادغام می‌شود. بدین ترتیب Generative AI کاربران را قادر می‌سازد بدون تلاش زیادی تصاویر خود را بهبود ببخشند. این امکان مفید می‌تواند به طور خودکار موارد ویرایشی خوبی را به کاربر پیشنهاد دهد و در این مورد لزومی به درخواست کاربر وجود ندارد.

امکان اسلوموشن پیشرفته در ویدیوها

حتی اگر ویدیو را به صورت اسلوموشن (حرکت آهسته) در ابتدا ضبط نکرده باشید، Galaxy AI می‌تواند آن را پس از ثبت هم به ویدیوی آهسته تبدیل کند. این قابلیت کار شما را راحت می‌کند و عملکرد خوبی هم دارد. آپدیت One UI 6.1 این امکان را به گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ می‌آورد.

از دست ندهید:
آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ چه امکانات جدید دارد؟ آپدیت One UI 6.1 سامسونگ به زودی برای این 9 گوشی عرضه می‌شود سامسونگ با هوش مصنوعی دوربین گوشی های سری گلکسی S24 را دگرگون کرده است مهم‌ترین قابلیت گلکسی S24 سامسونگ به گلکسی اس ٢٣ می‌آید