گوشی پوکو C61

مشخصات گوشی پوکو C61 ، میان رده جدید شیائومی لو رفت

شیائومی قصد دارد به‌زودی از گوشی اقتصادی جدید پوکو C61 رونمایی کند. در ادامه مشخصات فنی و جزئیات بیشتری از این گوشی را بررسی خواهیم کرد.‌

اگر پیگیر اخبار گوشی‌های شیائومی باشید، حتما در جریان هستید که سال گذشته شیائومی در ماه آوریل از گوشی پوکو C51 رونمایی کرد و توانست عملکرد مثبتی هم در بازار گوشی‌های اقتصادی اندرویدی داشته باشد. اکنون با گذشت حدود یک سال از رونمایی این گوشی، چینی‌ها تصمیم به رونمایی از نسل جدید این گوشی گرفته‌اند. این گوشی Poco C61 نام داشته و مشخصات آن به‌تازگی در کنسول گوگل پلی درج شده است.

این محصول جدید شیائومی نیز یک گوشی اقتصادی خواهد بود که به‌طور پیش‌فرض به اندروید 14 مجهز بوده و از تراشه هلیو G36 مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه دقیقا مشابه نمونه به کار رفته در نسل قبلی است. با این وجود شاهد تغییرات مثبت دیگری در این گوشی اقتصادی هستیم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مشخصات فنی گوشی پوکو C61

بر اساس اطلاعات درج شده از پوکو سی 61 در کنسول گوگل پلی، ظرفیت رم همچنان 4 گیگابایتی بوده و شاهد استفاده از یک صفحه نمایش ال سی دی با رزولوشن 720 در 1650 پیکسلی در این گوشی جدید خواهیم بود. صفحه نمایش Poco C61 همچنین 50 پیکسل اضافی در ردیف عمودی را ارائه کرده و چگالی 320 پیکسل بر اینچ خواهد داشت.

گوشی پوکو C61

در حال حاضر البته اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات گوشی پوکو C61 در اختیارمان نیست. با این وجود طبق اطلاعاتی که قبلا از مجوزهای بلوتوث این دستگاه منتشر شده بود ظاهرا با مدلی ری‌برند شده از ردمی A3 طرف هستیم که در ماه فوریه 2024 به‌طور رسمی معرفی شد. البته تصاویر منتشر شده از Poco C61 نشان‌دهنده یک حفره دایره‌ای شکل در قسمت بالای صفحه نمایش است؛ درحالیکه در ردمی A3 شاهد حضور یک حفره قطره‌ای شکل در بالای صفحه نمایش هستیم. بنابراین به نظر می‌رسد تفاوت‌هایی هرچند جزیی در مشخصات فنی این گوشی وجود خواهد داشت.

گوشی Redmi A3 از یک صفحه نمایش 6.71 اینچی بهره می‌برد و در قسمت پشت به یک ماژول اصلی 8 مگاپیکسلی و یک لنز 0.08 مگاپیکسلی دکوری مجهز بود! همچنین دوربین سلفی این گوشی هم 5 مگاپیکسلی بوده و حسگر اثر انگشت هم روی قاب کناری دستگاه قرار داشت. در کنار تمام این موارد، یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 10 واتی نیز از دیگر مشخصات فنی این گوشی به شمار می‌رفتند.

ردمی A3

به احتمال بسیار زیاد، بخش اعظم مشخصات فنی گوشی پوکو C61 نیز کاملا مشابه با همین موارد باشد. با این حال برای آگاهی از جزئیات جدید این گوشی باید تا زمان رونمایی رسمی آن صبر کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
نگاهی کوتاه به دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Pro؛ میان‌رده‌های جدید شیائومی با امکانات پرچمداران آموزش افزایش سرعت و عملکرد گوشی های اندرویدی ارزان قیمت از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم