ایرپاد پرو فیک با کیس شارژ OLED

چینی‌ها از ایرپاد پرو فیک با یک کیس شارژ OLED رونمایی کردند

چینی‌ها براساس ثبت اختراع اپل، از یک ایرپاد پرو فیک با یک کیس شارژ ویژه رونمایی کردند که به یک نمایشگر لمسی OLED و رابط کاربری مجهز است.

اپل ایده نمایشگر لمسی OLED روی کیس شارژ ایرپاد پرو را ثبت اختراع کرد، اما هرگز از آن استفاده نکرده است! حالا یک محصول تقلبی این ایده را به واقعیت تبدیل کرده است.

اپل در سال ۲۰۱۶ ایرپاد را به‌عنوان یک وسیله جانبی کاربردی برای آیفون معرفی کرد و از آن زمان تا به امروز ماهیت آن تغییر چندانی نکرده است. هدفون بی‌سیم AirPod با تکیه بر اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل از قابلیت‌های اتصال پیشرفته‌ای بهره می‌برد، اما هرگز به‌عنوان یک محصول مستقل شناخته نشده است.

اسناد ثبت اختراع اپل نشان می‌دهد که این شرکت به فکر اضافه کردن رابط‌های کاربری جدید برای بهبود عملکرد مستقل ایرپادز از آیفون بوده است. در حالی که هیچ‌کدام از این فناوری‌های ثبت‌شده تاکنون به مدل‌های نهایی ایرپاد اپل راه نیافته‌اند، اما به‌نظر می‌رسد یک شرکت چینی تلاش کرده تا یکی از این اختراعات را در ایرپادزهای تقلبی خود پیاده‌سازی کند.

راه‌حلی برای مشکلی که وجود ندارد!

بدیهی است که این ایرپادزهای لمسی یک محصول تقلبی هستند و به فناوری‌هایی مانند پردازنده H2 اپل دسترسی ندارند. همچنین، رابط کاربری نمایشگر بسیار ابتدایی به‌نظر می‌رسد و هیچ شباهتی به چیزی ندارد که اپل ممکن است عرضه کند.

در نگاه اول، ممکن است به‌نظر برسد که ایرپاد پرو با یک کیس شارژ دارای نمایشگر لمسی OLED می‌تواند قابلیت‌های جالبی ارائه دهد. اما از آنجایی که می‌توانید یک اپل واچ را به مچ دست خود ببندید و از نمایشگر لمسی آن استفاده کنید، یک نمایشگر دیگر روی کیس ایرپادز پرو خیلی اضافی به‌نظر می‌رسد.

نمایش اطلاعاتی مانند میزان باتری و موسیقی در حال پخش روی بدنه کیس ایرپاد جالب است، اما ضروری نیست. از آنجا که کیس شارژ را توی جیب خود می‌گذارید، پس دیگر اهمیتی ندارد که روی کیس شارژ آن هم یک نمایشگر به‌کار رفته باشد؛ چرا که این اطلاعات را می‌توانید روی نمایشگر آیفون خود ببینید که آن هم داخل جیب شما خواهد بود. دسترسی به این اطلاعات روی اپل واچ بسته شده دور مچ دست شما بسیار راحت‌تر است.

دکمه‌های کنترلی روی کیس هم ممکن است در ابتدا جالب به نظر برسند، اما باید به خاطر داشته باشید که کارهایی مانند پخش/توقف، رد کردن آهنگ و انتخاب موسیقی را می‌توان مستقیماً از خود ایرپادزها انجام داد. این کنترل‌ها چه با حرکات لمسی یا ضربه زدن و چه با سیری قابل اجرا هستند و نیازی به استفاده از نمایشگر روی کیس Airpods نیست.

ایرپاد پرو فیک با کیس شارژ OLED

با وجود نکات ذکر شده، داشتن گزینه‌های بیشتر برای تعامل و کنترل همیشه مضر نیست. یکی از مفاهیم ارائه‌شده در این محصول تقلبی، داشتن یک اکولایزر داخلی است. در واقع، منطقی به نظر می‌رسد که کنترل‌های اختصاصی برای ایرپادز در محل نگهداری آن‌ها وجود داشته باشد.

نمایش اطلاعات دقیق‌تر باتری قطعا مفید خواهد بود، به خصوص زمانی که دستگاه را روی شارژر قرار می‌دهید. به جای نیاز به داشتن یک ویجت باتری یا باز کردن درب ایرپادز، میزان باتری به طور مستقیم روی دستگاه نمایش داده می‌شود.

هنگامی که ایرپادز در حالت گم‌شده قرار می‌گیرد، اطلاعات تماس می‌توانند روی کیس نمایش داده شوند. این روش حداقل آشکارتر از اتصال از طریق اپلیکیشن Find My خواهد بود.

با در نظر گرفتن افراطی‌ترین حالت این مفهوم، اپل حتی می‌تواند قابلیت ذخیره‌سازی داخلی را نیز اضافه کند. در این صورت، ایرپادز و کیس آن می‌توانند به‌عنوان یک پخش‌کننده موسیقی مستقل با نمایشگر عمل کنند؛ درست مثل یک آیپاد مدرن.

آیا نمایشگر روی کیس شارژ ایرپاد پرو واقعاً کاربردی است؟

با وجود پتانسیل‌های ذکر شده، شاید همیشه هم داشتن گزینه‌های بیشتر برای تعامل و کنترل ضرری نداشته باشد. یکی از قابلیت‌های جالب در این ایرپاد پرو فیک، داشتن یک اکولایزر داخلی است. در واقع، دسترسی به کنترل‌های اختصاصی برای ایرپادز در محل نگهداری آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

اپل ایرپادز پرو

همچنین، نمایش جزئیات بیشتر در مورد باتری، به خصوص زمانی که دستگاه را روی شارژر قرار می‌دهید، قطعاً مفید خواهد بود. به جای نیاز به داشتن یک ویجت باتری یا باز کردن درب ایرپاد، میزان باتری به‌طور مستقیم روی خود دستگاه نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این، امکان نمایش اطلاعات تماس روی کیس در زمان قرار دادن AirPods در حالت گم‌شده نیز وجود دارد. این روش حداقل از اتصال از طریق اپلیکیشن Find My آشکارتر خواهد بود.

با در نظر گرفتن حالت افراطی، حتی می‌توان تصور کرد که اپل قابلیت ذخیره‌سازی داخلی را نیز اضافه کند. در این صورت، ایرپادز و کیس آن می‌توانند به عنوان یک پخش‌کننده موسیقی مستقل با نمایشگر عمل کنند – یک آیپاد مدرن.

به نمایشگر اضافه‌تری نیاز نداریم!

در دنیایی پر از نمایشگر، شاید نیازی به اضافه کردن نمایشگر دیگری به‌خصوص یک نمایشگر به این اندازه غیرضروری نباشد. به احتمال زیاد اپل این ایده را به دلیل مفید به نظر رسیدنش بررسی و ثبت اختراع کرده است، اما کمی مکث کنید و به آن فکر کنید؛ تقریباً مسخره به‌نظر می‌رسد!

البته، شاید بتوان جنبه مثبت از این ایده برای آینده واقعیت افزوده برداشت کرد. ممکن است به زودی هدست اپل ویژن پرو بتواند تشخیص دهد که به کیس ایرپادز خود نگاه می‌کنید و در همان لحظه اطلاعاتی مانند میزان باتری ایرپادز و موسیقی در حال پخش را نمایش دهد.

اپل ایرپادز پرو

حتی تصور می‌کنیم که کیس ایرپاد پرو بتواند دارای نوعی لنگر برای نمایش اطلاعات مشابه با نوار تصحیح خودکار در Magic Keyboard اپل باشد؛ اما اگر قبلاً هم مشکل ما اضافی بودن نمایشگر بود، فناوری محاسبات فضایی (Spatial Computing) نه تنها نمایشگرها را ضروری‌تر نمی‌کند، بلکه آن‌ها را کم‌اهمیت‌تر نیز می‌کند.

انتظار می‌رود اپل در اواخر سال ۲۰۲۴ از ایرپاد ۴ رونمایی کند. شاید دو مدل از این ایرپادزها جایگزین مدل‌های فعلی ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ شوند. با اینکه این ایرپادزهای جدید نمایشگر روی کیس نخواهند داشت، اما از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برند. برخی شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است برخی از ایرپادزها را به گونه‌ای طراحی کند که قابلیت استفاده به عنوان سمعک را داشته باشند.