هوش مصنوعی دوربین گوشی شیائومی

اگر گوشی پرچمدار قدیمی شیائومی دارید، این مطلب را بخوانید

شیائومی قصد دارد با آپدیت نرم افزاری برخی امکانات هوش مصنوعی را به گوشی‌ های قدیمی خود اضافه کند.


شیائومی روز گذشته رویدادی در چین برگزار کرد و از جدیدترین گوشی هوشمند خود به نام Xiaomi Civi 4 Pro پرده برداشت. این غول چینی همچنین اعلام کرد به زودی به روز رسانی نرم افزاری برای خانواده پرچمدار 14 و 13 اولترا خود منتشر خواهد کرد.

این گوشی‌های شیائومی به زودی حالت Master Portrait با هوش مصنوعی دریافت می‌کنند

با توجه به بیانیه شیائومی، گوشی‌های شیائومی 14 و 14 پرو قابلیت Master Portrait را در آوریل دریافت می‌کنند و گوشی شیائومی 13 اولترا هم تا ماه ژوئن قادر به دریافت این امکان مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد. امکان Master Portrait ابتدا با گوشی شیائومی 14 اولترا معرفی شد. قابلیت مذکور از یک مدل بزرگ پرتره هوش مصنوعی به نام Xiaomi Portrait LM استفاده می‌کند و عملکردهایی مانند صاف کردن چروک‌ها، یکدست کردن پوست چهره و دندان‌ها و همچنین بزرگنمایی چشم‌ها دارد که همگی به کمک هوش مصنوعی اجرا می‌شوند.

هوش مصنوعی دوربین گوشی شیائومی

علاوه بر این موارد، Master Portrait از فیلم‌برداری با وضوح بالا با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه به صورت بزرگنمایی پیوسته، 8K سرعت 80 فریم بر ثانیه فول رنج و 4K سرعت 120 فریم بر ثانیه اسلوموشن پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از امکانات نرم افزاری که ماه ژوئن به گوشی شیائومی اضافه می‌شود، AISP نام دارد. AISP، اولین مدل بزرگ هوش مصنوعی برای پلتفرم تصویربرداری هوشمند است. این مدل از رابط کاربری اختصاصی سازنده به نام HyperOS بهره می‌گیرد تا قدرت پردازش CPU، GPU، NPU و ISP را ادغام کند و به امتیاز 60Tops برسد.

بدین ترتیب قابلیت‌هایی مانند ULTRA RAW Super Negative امکان پذیر می‌شوند تا عمق رنگ و داینامیک رنج بالا را فراهم کنند. همچنین تصاویری که در این روند ثبت می‌شوند، با ابزارهای پیشرفته ویرایش تصاویر سازگار خواهند بود. AISP همچنین امکانی به نام ULTRA SNAP دارد که می‌تواند 150 تصویر را با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته به ثبت برساند.

هوش مصنوعی دوربین گوشی شیائومی

امکانات پیشرفته در دوربین گوشی Civi 4 Pro

گوشی Civi 4 Pro که دیروز معرفی شد، ماژول دوربین اصلی با لنزهای سه گانه Leica و همچنین سنسور اختصاصی Light Fusion 800 دارد. این دوربین از تکنولوژی نوین Xiaomi AISP (Imaging Brain 3.0) هم بهره می‌برد. ادغام دوربین این گوشی جدید با فناوری مذکور، 69% افزایش در قدرت عملکرد دوربین را به همراه دارد که به سیستم در تصویربرداری پیوسته با سرعت بالا کمک می‌کند.

تکنولوژی AISP روی گوشی شیائومی Civi 4 Pro همچنین الگوریتم زیبایی تازه به نام AI GAN دارد که افکت‌های زیبایی با نمای طبیعی روی چهره سوژه اجرا می‌کند. هوش مصنوعی در این الگوریتم کمک می‌کند تا این افکت‌ها با توجه به چهره هر سوژه کم و زیاد شوند. تازه‌ترین گوشی شیائومی دارای قابلیت‌های فیلم‌برداری در سطح پرچمدار است که در میان آن‌ها می‌توانیم به ضبط ویدیو 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با HDR، فوکوس خودکار و حالت زیبایی چهره اشاره کنیم.

از دست ندهید:
کدام گوشی های شیائومی، ردمی و پوکو آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند؟ بررسی سیستم عامل شیائومی هایپر او اس (مبتنی بر اندروید ۱۴) گوشی های شیائومی دیگر این ویژگی‌ جذاب را ندارند