قلم S Pen گلکسی اس 24 اولترا

نارضایتی عجیب کاربران گلکسی اس 24 اولترا: قلم S Pen بوی گند می‌دهد!

برخی کاربران گلکسی اس 24 اولترا گزارش داده‌اند که قلم S Pen این گوشی بوی بسیار بدی می‌دهد! این مساله تا چه حد صحت دارد؟

گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر دنیاست که با ارائه دوربین‌های فوق‌العاده، شارژدهی مثال‌زدنی باتری و قابلیت‌های پیشرفته و جذاب هوش مصنوعی توانسته با موفقیت و فروشی عالی روبرو شود. البته این گوشی از زمان عرضه تا کنون با ایرادات ریز و درشت متعددی مثل مشاهده خطوط سبز روی صفحه نمایش روبرو بوده و بسیاری از آن‌ها را هم برطرف کرده است. با این وجود به‌تازگی مشکل جدید و عجیبی برای این گوشی رخ داده که صدای خریداران این پرچمدار کره‌ای‌ها را درآورده است. برخی کاربران این گوشی گزارش داده‌اند که قلم S Pen گلکسی اس 24 اولترا بوی گند می‌دهد!

داستان بوی بد قلم S Pen گلکسی اس 24 اولترا چیست؟

نخستین گزارش‌ها در خصوص بوی بد قلم اس پن در Galaxy S24 Ultra اوایل هفته گذشته منتشر شد؛ جایی‌که یکی از کاربران شبکه ردیت در پستی اعلام کرده بود که قلم گوشی پرچمدارش بوی بسیار بدی می‌دهد. او این بو را شبیه به سوختن قطعه‌ای داخلی توصیف کرد.

به دنبال انتشار این پست، کاربران دیگر نیز به‌طور مشابه از بوی بد قلم استایلوس گوشی پرچمدار خود شکایت کرده و نارضایتی خود را اعلام نمودند. بازخوردهای ارائه شده به این پست کاملا متفاوت و بعضا جالب بود. برخی این بو را شبیه به بوی سوختن پلاستیک توصیف کرده بودند و عده‌ای دیگر نیز بوی قلم S Pen گلکسی اس 24 اولترا را به بوی سیم‌های اتصالی کرده یک دستگاه تشبیه نمودند.

قلم اس پن

در این میان برخی کاربران یکی از مواد شیمایی به کار رفته در ساخت این قلم‌ها را دلیل تولید این بوی بد دانسته بودند! این ماده دقیقا مشابه با ماده شیمیایی است که در کارتریج‌های بازی کنسول نینتندو سوییچ هم به کار می‌رود تا آن‌ها را از بلعیده شدن توسط کودکان خردسال دور نگه دارد! برای تست این تئوری، تعدادی از کاربران اقدام به مزه کردن قلم اس پن خود کردند! با این حال ظاهرا منشاء این بوی بد ماده شیمیایی به کار رفته در ساخت نبوده است!

حجم این نارضایتی‌ها تا جایی افزایش یافت که حتی سامسونگ را نیز وادار به واکنش کرد. در این راستا یکی از مدیران میانی شعبه اروپای سامسونگ توضیحات زیر را در خصوص بوی بد قلم استایلوس پرچمدار جدید و پرحاشیه کره‌ای‌ها ارائه کرد:

جای نگرانی وجود ندارد! زمانی که قلم S Pen درون جایگاه خود داخل گوشی قرار دارد، حرارت تولید شده باعث گرم شدن پلاستیک به کار رفته درون آن می‌شود. این پلاستیک داغ شده بویی شبیه به سوختگی دارد. با این وجود جای نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ چراکه بوی ساطع شده از قلم S Pen گلکسی اس 24 اولترا شبیه به بوی اجزای پلاستیکی خودرویی است که مدتی زیر آفتاب پارک شده است! به‌طور خاص، صندلی‌ها و اجزای پلاستیکی داشبورد خودروها نیز بویی مشابه را تولید می‌کنند که پس از خنک شدن خودرو به‌طور کامل از بین می‌رود!

بر اساس این توضیحات به نظر می‌رسد دلیل بوی بسیار بد منتشر شده از قلم استایلوس S24 Ultra داغ شدن قلم آن در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت اجزای داخلی گوشی است.‌ در همین راستا، یکی از خبرنگاران 9to5 Google با بو کردن قلم استایلوس سایر گوشی‌های سامسونگ سعی در یافتن مشکل مشابه در مدل‌های قدیمی‌تر پرچمداران کهکشانی سامسونگ داشت. یافته‌های آزمایش این گزارشگر حاکی از آن است که قلم گوشی‌های گلکسی اس 23 اولترا و گلکسی اس 22 اولترا نیز دقیقا بوی مشابهی تولید می‌کنند. با این وجود اس پن طراحی شده برای گلکسی نوت 20 اولترا به‌طرز عجیبی از این مشکل در امان بود و هیچ بویی از آن ساطع نمی‌شد!

برخی صاحب‌نظران دلیل این امر را استفاده از پوشش لاستیکی و پلاستیکی بیشتر روی بدنه قلم‌های استایلوس مدل‌های جدیدتر کهکشانی‌های سامسونگ می‌دانند و بهره بردن از فلزات بیشتر در طراحی قلم مدل‌های قدیمی‌تر را دلیل مصونیت آن‌ها در برابر این بوی گند می‌دانند.

البته در کنار تمامی موارد مورد اشاره در این متن، باید به این نکته هم توجه کرد که بوی منتشر شده از نوک قلم اس پن در گلکسی S24 اولترا تنها در صورتی احساس می‌شود که آن را بسیار نزدیک به بینی بگیریم. با این وجود نکته قابل تامل در این خصوص آن است که مشکل مورد بحث حداقل ظرف دو سال گذشته در پرچمداران سامسونگ حضور داشته و این کمپانی تلاشی برای برطرف کردن آن نکرده بود!

در گجت نیوز بخوانید:
۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید این گوشی چینی تاج پادشاهی دوربین را از گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ گرفت 7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*