آپدیت تماس ماهواره ای اندروید

تماس ماهواره ای آیفون را فراموش کنید؛ آپدیت جدید گوگل برای اندروید اینجاست

گوگل یک آپدیت هیجان‌انگیز و غیرمنتظره را برای اندروید منتشر کرده است. آپدیت تماس ماهواره ای اندروید عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و بسیار بهتر از آیفون عمل می‌کند.

تا چند سال پیش تفاوت‌های زیادی بین اندروید و iOS دیده می‌شد. هرچند این روزها این دو سیستم‌عامل ویژگی‌های مشترک بسیار زیادی دارند و در مواردی هم کاملا یکسان عمل می‌کنند. هرچند که کاربران عموما گوگل و اندروید را دنباله‌رو iOS در ارائه ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز می‌دانند. حالا ظاهرا گوگل می‌خواهد به‌همگان ثابت کند که اینگونه نیست. آپدیت جدید گوگل برای تماس ماهواره ای باعث می‌شود که اندروید همچون الگویی برای اپل باشد.

گوگل اندروید 15 را با تمرکز بر تماس ماهواره ای ارائه می‌کند

بیایید ابتدا نگاهی به قابلیت ارتباط ماهواره ای در آی او اس 17 داشته باشیم. تصور کنید که شما در حال کوهنوردی هستید و ناگهان حادثه‌ای رخ می‌دهد. شما فورا سراغ گوشی خود می‌روید تا درخواست کمک کنید. هرچند که در کوه گوشی آنتن نمي‌دهد. اینجاست که سرویس درخواست کمک اضطراری آیفون به‌کار می‌آید. شما می‌توانید با ارسال پیام‌های کوتاه و مشخص مشکل را به مراکز امدادی توضیح دهید و موقعیت مکانی خود را به‌اشتراک بگذارید.

آپدیت تماس ماهواره ای اندروید

هرچند گوگل در آپدیت تماس ماهواره ای نسخه توسعه‌دهندگان اندروید 15 پا را یک گام فراتر گذاشته است. کاربران اندروید می‌توانند علاوه بر ارسال پیام اضطراری با تیم پشتیبانی گارمین نیز تماس بگیرند تا به آنها کمک کند. همچنین شرکت‌های مخابراتی امکان پشتیبانی ماهواره ای را به قراردادهای خود اضافه خواهند کرد. بدین‌ترتیب که شما مثلا تحت پوشش شبکه T-Mobile خواهید بود و اگر لحظه‌ای پوشش شبکه قطع شود، به شبکه ماهواره ای متصل می‌شوید.

در این حالت نه‌تنها می‌توانید پیام‌های موردنظر خود را به مخاطبین ارسال کنید، بلکه امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای را هم خواهید داشت. همچنین پیام‌رسان‌های مختلف هیچ محدودیتی برای اتصال به شبکه ماهواره ای نخواهند داشت. البته گوگل در آپدیت تماس ماهواره ای اندروید قابلیتی را نیز در نظر گرفته است تا کاربر از اتصال به شبکه ماهواره ای آگاه شود. این موضوع از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که اتصال به شبکه ماهواره ای معمولا هزینه بیشتری نسبت به شبکه‌های مخابراتی دارد.

آپدیت تماس ماهواره ای اندروید

جذاب‌تر از همه اینکه پس از آپدیت گوگل کاربران برای تماس ماهواره ای نیازی به سخت‌افزار خاص نخواهند داشت. به‌بیانی دیگر لزومی ندارد برای بهره‌برداری از این قابلیت یک گوشی جدید خریداری کنید و قرار گرفتن در لیست دریافت‌کنندگان اندروید 15 کافی خواهد بود. پیشتر یک دستگاه گلکسی S21 اولترا توانسته بود با اتصال به شبکه ماهواره ای اسپیس ایکس سرعت دانلود ۱۷ مگابیت‌بر‌ثانیه را تجربه کند. این موضوع می‌تواند تجربه‌ای خوشایند برای کاربران اندروید باشد.

هرچند توجه داشته باشید که آپدیت جدید گوگل سبب نمی‌شود که گوشی اندروید شما به‌صورت رایگان به اینترنت ماهواره ای متصل شود. همچنین شما قادر نخواهید بود بدون پرداخت هزینه تماس ماهواره ای گرفته و یا پیام بفرستید.

بیشتر بخوانید:
ایلان ماسک انقلاب کرد؛ اتصال مستقیم گوشی های معمولی به اینترنت ماهواره‌ ای انجام شد ایران به جنگ اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک می‌رود؛ آسمان را برای استارلینک تاریک کنید پرچمدار شیائومی میکس فولد ۴ با ۱ ترابایت حافظه و ارتباط ماهواره‌ای در راه است