اتمام پشتیبانی از گوشی پرفروش شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو و پرو مکس

این گوشی پرفروش شیائومی دیگر هیچ آپدیت جدیدی را دریافت نخواهد کرد!

گوشی پرفروش شیائومی که چندین سال پیش جزو محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار نیز بود، از این پس هیچ آپدیت جدیدی را دریافت نخواهد کرد.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو زمانی یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند میان‌رده به حساب می‌آمد و گوشی پرفروش شیائومی در بازار بود. این گوشی که از پردازنده اسنپدراگون 732G کوالکام بهره می‌برد، در زمان خود مشخصات فنی بهتری نسبت به بسیاری از رقبا داشت.

با گذشت تقریبا سه سال از سال 2021 و در حالی که چند ماهی است وارد سال ۲۰۲۴ شده‌ایم غول فناوری چینی، اعلام کرده که به پشتیبانی از گوشی‌های ردمی نوت 10 پرو و پرو مکس پایان می‌دهد. گرچه این خبر ناراحت کننده‌ای است، اما باید به خاطر داشته باشیم که هر دستگاهی چرخه عمر خاص خودش را دارد.

پایان پشتیبانی از ردمی نوت 10 پرو و پرو مکس

شیائومی امروز ردمی نوت 10 پرو و پرو مکس را به لیست EOS (پایان پشتیبانی) اضافه کرد. این بدان معناست که گوشی مذکور حتی دیگر پچ‌های امنیتی را هم دریافت نخواهد کرد. مدل‌های ردمی نوت 10 پرو این شانس را داشتند که به‌روزرسانی HyperOS را دریافت کنند، اما به دلایل نامعلومی این به‌روزرسانی به طور کامل کنار گذاشته شد.

اتمام پشتیبانی از گوشی پرفروش شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو و پرو مکس

نوت 10 پرو مکس نیز به دلیل احتمال آسیب به مادربرد دستگاه، مدت زیادی است که در هند به‌روزرسانی جدیدی را دریافت نکرده است. بنابراین شیائومی برای کنار گذاشتن ردمی نوت 10 پرو و پرو مکس توسط کاربران تلاش می‌کند. البته به‌خاطر داشته باشید که این موضوع در مورد نسخه جهانی ردمی نوت 10 پرو صدق نمی‌کند.

با گذشت زمان، مدل‌های بیشتری به لیست EOS شیائومی اضافه خواهند شد، بنابراین اگر از مدلی استفاده می‌کنید که به‌روزرسانی امنیتی دریافت نکرده است، خطر در کمین است! زیرا سازنده دستگاه به‌طور رسمی پشتیبانی را متوقف کرده و این منجر به ایجاد آسیب‌پذیری‌های امنیتی می‌شود. اگر می‌خواهید تجربه کاربری مطمئن‌تری داشته باشید، می‌توانید به یکی از مدل‌های رده‌بالای شیائومی، ردمی یا پوکو کوچ کنید.

پیشینه خبر:
شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو 5G آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت کرد مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۰ پرو بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو ؛ میان‌ردۀ جذاب و دوست‌‌داشتنی شیائومی رایج‌ترین مشکلات شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو + راه حل