طراحی آیفون ۱۶ شبیه آیفون ایکس

طراحی آیفون ایکس در آیفون ۱۶ احیا می‌شود + عکس

اپل می‌خواهد طراحی آیفون ایکس قدیمی خودش را با گوشی آیفون ۱۶ احیا کند. تصویری به بیرون درز کرده که از طراحی جدید iPhone 16 خبر می‌دهد.

برای مدت طولانی، شاهد ماژول مربعی شکل دوربین در پشت آیفون‌ها بوده‌ایم. این طراحی به نمادی از آیفون تبدیل شده و اپل سال‌هاست که این زبان طراحی را تغییر نداده است. با این حال، آن‌ها هر سال تغییرات جزئی را روی این ماژول اعمال می‌کنند. به‌طور مثال چیدمان حسگرهای دوربین در مدل‌های معمولی را از مورب به زیر هم یا بالعکس تغییر می‌دهد؛ اما ماژول مربعی شکل همچنان پابرجا است. اکنون با خانواده آیفون ۱۶ در پاییز امسال می‌توانیم انتظار تغییراتی را در طراحی این ماژول‌ها داشته باشیم. جدیدترین افشاگری حتی حاکی از آن است که ممکن است با ماژول مربعی خداحافظی کنیم.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس، تصاویری را منتشر کرده و در آن دست به فاش کردن حقایقی درباره طراحی آیفون ۱۶ زده است. وی در این افشاگری، تصاویری از قاب‌های مدل‌های معمولی آیفون ۱۶ را نشان می‌دهد. همانطور که سال گذشته انتظار می‌رفت، امسال هم دو مدل خواهیم داشت: آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس. این افشاگری، قاب محافظ هر دو دستگاه را به‌نمایش گذاشته است. شاید در نگاه اول نتوانید طراحی جدید ماژول دوربین را هضم کنید. اما بعد از گذشت مدتی حس آیفون X به شما القا خواهد شد. دیدن یک ماژول دوربین بزرگتر به شکل قرص روی آیفون کمی عجیب بود.

طراحی آیفون ۱۶ شبیه آیفون ایکس

در دوران آیفون X، لنزهای دوربین هنوز کوچک بودند. اما حالا حتی آیفون‌های استاندارد هم دوربین‌های بزرگی دارند و روی بریدگی قرصی شکل، ظاهر مناسبی نخواهد داشت. فقط تصور کنید، آیفون X اما با یک بریدگی قرصی شکل بزرگتر و حسگرهای دوربین حجیم‌تر. ممکن است اصلا حس یک گوشی رده‌بالا را القا نکند، زیرا در سال ۲۰۲۴، این طراحی یادآور گوشی‌های هوشمند اندرویدی میان‌رده خواهد بود.

چرا اپل طراحی دوربین‌های آیفون ۱۶ را تغییر می‌دهد؟

احتمالا اکثر شما به‌دنبال دلیل پشت این تغییر ناگهانی هستید. دلیل اول این است که اپل برای پشتیبانی از ضبط ویدیوی فضایی (Spatial Video) به یک چینش عمودی دوربین نیاز دارد. علاوه بر این، به‌خاطر خستگی طرفداران از دیدن یک طراحی تکراری در هر سال، نیاز به تغییری در طراحی برای ایجاد هیجان در بازار نیز وجود دارد.

طراحی آیفون ۱۶ شبیه آیفون ایکس

آیفون ایکس اپل

با این حال، طبق شایعات، آیفون 16 و 16 پلاس اپل همچنین قرار است اکشن باتن (Action Button) را به همراه دکمه ثبت حساس به فشار (pressure-sensitive Capture Button) که ممکن است امسال معرفی شود، داشته باشند. امیدواریم اپل امسال طرفداران را با یک طراحی معمولی ناامید نکند و چیز هیجان‌انگیزتری ارائه دهد.

پیشینه خبر:
ماکت‌های لو رفته از گوشی اپل آیفون ۱۶، اطلاعات جذابی را فاش می‌کنند آیفون ۱۶ و همه اخبار و شایعات پیرامون این گوشی پرچمدار اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*