گوشی اپل آیفون 16

ماکت‌های لو رفته از گوشی اپل آیفون 16، اطلاعات جذابی را فاش می‌کنند

تصویر ماکت گوشی اپل آیفون 16 – iPhone 16 نشان می‌دهد آیفون‌های امسال احتمالا بزرگتر هستند و تغییرات ظاهری دیگری هم دارند.


از حالا منتظریم تا اپل سری جدید آیفون 16 خود را احتمالا در تابستان امسال معرفی کند. امروز هم تصویری از ماکت‌های منتسب به گوشی اپل آیفون 16 لو رفت تا برخی تغییرات نسل تازه را در مقایسه با آیفون 15 سال گذشته افشا کند.

این ماکت‌های لو رفته معمولا بر اساس جزئیاتی ساخته می‌شوند که از طریق زنجیره تامین اپل به بیرون درز می‌کند. موارد استفاده ماکت‌ها زیاد است و مثلا سازندگان لوازم جانبی می‌توانند به کمک آن‌ها از قبل رونمایی رسمی اقدام به ساخت قاب محافظ و غیره کنند. در این مورد به خصوص، تصویر ماکت‌های اپل آیفون 16 ابتدا در شبکه اجتماعی چینی Weibo دیده شد و ظرف مدت کوتاهی به خبرگزاری‌های مختلف راه پیدا کرد.

گوشی اپل آیفون 16

شاید مهم‌ترین نکته درباره این ماکت‌های لو رفته از جنس پلاستیک و فلز، تایید شایعه قبلی باشد. پیش از این هم برخی گزارش‌ها اشاره کردند که گوشی اپل آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس با نمایشگر بزرگ‌تری عرضه خواهند شد. بر اساس این پیش بینی‌ها، نمایشگر آیفون 16 پرو نمایشگر 6.3 اینچی و 16 پرو مکس نمایشگر 6.9 اینچی خواهد داشت؛ در حالی که دو مدل نسل قبلی با نمایشگرهای به ترتیب 6.1 و 6.7 اینچی روانه بازار شدند.

این افزایش ابعاد نمایشگر چشمگیر نیست؛ اما همچنان نوید می‌دهد که فضای بیشتری برای اپلیکیشن‌ها و محتوا در آیفون جدید وجود دارد. ظاهرا حاشیه‌های اطراف نمایشگر بیش از پیش کاهش پیدا می‌کنند تا بدنه بتواند نمایشگر بزرگ‌تری را در خود جای دهد. بدین ترتیب افزایش ابعاد بدنه در نسل جدید اپل آیفون 16 کمتر از انتظار قبلی خواهد بود.

دکمه‌ها در گوشی اپل آیفون 16

جزئیات دیگری که این تصویر ماکت تایید می‌کند، قبلا هم در برخی شایعه‌ها مورد بحث قرار گرفته بود. هر چهار مدل از خانواده اپل آیفون 16 دارای دکمه Action خواهند بود که در مدل‌های پرو 2023 جایگزین Ring/Silent شده بود. همچنین یک دکمه Capture جدید برای بهبود تجربه عکاسی و ثبت تصاویر بهتر روی بدنه آیفون‌های تازه تعبیه می‌شود.

گوشی اپل آیفون 16

با توجه به تصویر پیش رو، می‌توانیم حدس بزنیم که احتمالا ماژول دوربین در دو گوشی آیفون 16 و 16 پلاس با طراحی جدید عرضه می‌شود. پیش از این هم ماژول دوربین عمودی و دوگانه در این گوشی جدید را در برخی گزارش‌ها دیده بودیم. ماکت لو رفته تازه بار دیگر تایید می‌کند که آیفون 16 احتمالا با طراحی دوربین مشابه آیفون 12 سال 2020 به دست کاربران می‌رسد.

در آخر یادآوری می‌کنیم که این خبرها قطعی نیستند و همچنان باید به دید شایعه به تصویر ماکت آیفون 16 نگاه کنیم. از طرفی هرچه یک شایعه بیشتر منتشر شود و در گزارش‌های متعدد به جزئیات همسان اشاره شود، می‌توانیم با احتمال زیادتری پیش بینی کنیم که صحت داشته باشند.

رویداد بعدی اپل WWDC 2024 قرار است 10 ژوئن مصادف با 21 خرداد برگزار شود. انتظار می‌رود اپل جزئیات رسمی بیشتری در کنفرانس توسعه دهندگان خود درباره آیفون 16 و مدل‌های دیگر این خانواده اعلام کند. همچنین پیش بینی می‌شود جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS 18 این غول تکنولوژی در رویداد مذکور رسما معرفی شود.

از دست ندهید:
اطلاعات جدیدی از تراشه A18 پرو اپل: هوش مصنوعی پیشرفته در راه آیفون‌ها است اپل برای آیفون ۱۶ باید چه درس هایی از سری گلکسی اس ۲۴ بگیرد؟ آیفون ۱۶ پرو با این ۱۰ تغییر بزرگ معرفی خواهد شد آیفون ۱۶ و همه اخبار و شایعات پیرامون این گوشی پرچمدار اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*