سقوط شی فضایی

سقوط شی فضایی مرموز در خانه یک مرد آمریکایی؛ داستان چیست؟

اخیرا سقوط یک شی فضایی ناشناخته در خانه یک مرد آمریکایی خبرساز شده است. پیشتر چنین اتفاقی به موجودات فضایی ارتباط داده می‌شد؛ اما پاسخ ناسا چیست؟

تصور کنید که در خانه خود نشسته‌اید و مشغول تماشای تلویزیون هستید که ناگهانی یک شی فضایی مرموز کنار شما سقوط می‌کند. اولین واکنش شما چه‌ می‌تواند باشد؟ نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که قبلا نیز اتفاقی مشابه رخ داده است. در موارد پیشین افراد اغلب ادعا می‌کردند که موجودات فضایی به آنها سر زده‌اند. آنها حتی داستان‌هایی را نیز از گفت‌و‌گو بین خود و مسافران سفینه‌های فضایی روایت می‌کردند. هرچند رویکرد Alejandro Otero منطقی‌تر است.

سقوط شی مرموز فضایی سبب حیرت خانواده فلوریدایی شد

ساعت دو عصر بود که یک شی فضایی سیلندر مانند از سقف خانه‌ای در فلوریدا وارد شد و دو طبقه را سوراخ کرد. این شی فضایی تنها چند سانتی‌متر طول داشتند و وزن آن هم به ۹۰۰ گرم می‌رسید. ماهیت مهمان جدید خانه اوترو هنوز مشخص نشده است؛ اما خود او فکر می‌کند که این سیلندر احتمالا به ایستگاه فضایی بین‌المللی تعلق داشته باشد.

سقوط شی فضایی

وی به فضا علاقه دارد و اخبار مربوطه را دنبال می‌کند. اوترو به‌همین‌خاطر در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که سقوط شی مرموز فضایی احتمالا به باتری‌های تخلیه‌شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی مربوط باشد. اخیرا آژانس فضایی ژاپن محموله بزرگی شامل ۹ باتری خالی را روانه کره زمین کرده بود تا در هنگام برخورد با جو ذوب شوند. هرچند ظاهرا یکی از آنها توانسته از این سفر سخت جان سالم به‌در برد.

پس از اعلام این خبر کارشناسان ناسا در محله حادثه حاضر شدند تا وضعیت را بررسی کنند. آنها شی مرموز فضایی را به مرکز فضایی کندی در فلوریدا منتقل کردند تا ماهیت و دلیل سقوط آن مشخص شود. در صورتی که کارشناسان ناسا فضایی بودن شی سقوط کرده را تایید کنند، اوترو می‌تواند جهت دریافت خسارت از دولت اقدام کند. هرچند ظاهرا اینبار دولت ژاپن باید مسئولیت این حادثه را به‌عهده بگیرد.

سقوط شی فضایی

فلوریدا تنها نقطه‌ای نیست که هدف زباله‌های فضایی قرار گرفته است. چین این روزها به‌شدت در حال توسعه برنامه فضایی خود است و می‌خواهد هرچه زودتر برای ارسال فضانورد به ماه و ساخت نیروگاه اتمی در آنجا اقدام کند. آنها برای تحقق این هدف موشک‌های چندبارمصرف خود را بارها آزمایش کرده‌اند. در نتیجه بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ چهار بوستر مربوط به موشک Long March 5B در ساحل عاج، بورنئو و اقیانوس آرام سقوط کردند.

سقوط شی فضایی

همچنین بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز گزارش‌هایی از سقوط چند شی مرموز فضایی منتشر شد. بررسی‌ها نشان داد که این زباله‌ای فضایی به راکت‌های شرکت اسپیس‌ایکس تعلق داشتند. برخی از آنها به مزرعه‌ای در واشینگتن و برخی دیگر به مزرعه پروش گوسفندی در استرالیا برخورد کرده بودند. بیش از ۳۰ هزار زباله فضایی بزرگ در اطراف زمین وجود دارد و شرکت‌های فضایی نیز تمام تلاش خود را می‌کنند تا آنها برای ساکنین زمین خطرساز نشوند. هرچند گاهی کنترل زباله‌های کوچک سخت می‌شود.

دانشمندان تاکنون راه‌حل‌های مختلفی را برای جلوگیری از سقوط شی فضایی مرموز به زمین ارائه کرده‌اند. برخی گمان می‌کنند که جمع‌آوری زباله‌های فضایی با تورهایی خاص ممکن باشد و برخی دیگر نیز گزینه ربات‌های چنگال‌دار را مطرح می‌کنند. برخی کارشناسان نیز گفته‌اند که پرتاب قلابی به‌طول ۰.۸ کیلومتر از یک فضاپیمای غول‌پیکر می‌تواند مشکل زباله‌های فضایی را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:
حادثه رازول ؛ هر آنچه که باید در مورد جنجال برانگیزترین حادثه سقوط بشقاب پرنده تاریخ بدانید زندگی انسان در دیگر سیاره های منظومه شمسی چطور می‌توانست باشد؟ همکاری هسته‌ای ترسناک روسیه و چین در ماه؛ ماجرا چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*