افزایش قیمت خودرو در بازار

افزایش قیمت ترسناک خودرو در بازار؛ دنا و 207 از مرز 1 میلیارد تومان عبور کردند

با پایان تعطیلات 13 روزه نوروزی، قیمت خودروهای بازار ایران ترمز برید و برخی محصولات از مرز 1 میلیارد تومان نیز گذشتند. در ادامه به بررسی جزئیات روند افزایش قیمت خودرو در بازار می‌پردازیم.

اگرچه در طول تعطیلات نوروز نیز برخی به‌طور محدود مشغول کار در بازار خودرو بودند، اما روند فعالیت‌های بازار با پایان تعطیلات 13 روزه و از روز 14 فروردین 1403 در قالب رسمی‌تر و جدی‌تری مجددا از سر گرفته شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در همین آغازین روز فعالیت مجدد بازار، قیمت‌ها روندی شدیدا صعودی به خود گرفته و برخی محصولات با جهش‌های ناگهانی کار خود در سال جدید شمسی را آغاز کرده‌اند.

افزایش قیمت خودرو در بازار

بررسی داده‌های موجود حاکی از این است که رشد قیمت محصولات ایران خودرو نسبت به دیگر خودروها بیشتر بوده، به‌نحوی که پژو 207 اتوماتیک پانوراما ارتقا یافته با رشد 60 میلیون تومانی و ناگهانی، به قیمت 1 میلیارد و 40 میلیون تومان رسیده است.

دنا پلاس شش سرعته نیز با رشد 12 درصدی قیمت، بیشترین درصد رشد را در بین همه محصولات به خود اختصاص داده و به 880 میلیون تومان رسیده است. دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز با افزایش قیمت قابل‌توجهی که تجربه کرده، حالا در بازار با قیمت 1 میلیارد و 80 میلیون تومان معامله می‌شود.

افزایش قیمت خودرو در بازار، دنا پلاس اتومات

انواع مدل‌های خودرو محبوب پژو پارس نیز سال 1403 را با افزایش قیمت شروع کردند و با میانگین 3 درصد افزایش در همه مدل‌ها، حالا بین 680 تا 836 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند. سورن پلاس نیز در نخستین روز کار رسمی بازار در سال جدید، در مدل‌های مختلف خود بین 649 میلیون تا 810 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

انواع مدل‌های پژو 207 نیز از افزایش قیمت خودرو در بازار در امان نماندند و از 665 میلیون تا 1 میلیارد و 40 میلیون تومان معامله شدند. رانا پلاس نیز از 624 میلیون تا 704 میلیون قیمت‌گذاری شده است. قیمت خودرو تارا در ارزان‌ترین نسخه در روز 14 فروردین به 847 میلیون تومان و در مدل اتوماتیک V4 نیز به 1 میلیارد و 220 میلیون تومان رسید.

محصولات سایپا نیز در بازار روند صعودی مشابهی داشتند و تقریبا همه خودروها رشد قیمت محسوسی را تجربه کردند. برای مثال کوییک ساده سال جدید را با افزایش قیمت 10 درصدی آغاز کرد و تا 430 میلیون تومان رسید. کوییک R هم با نرخ رشدی در همین حدود، به قیمت 435 میلیون تومانی رسیده است. کوییک آر اتوماتیک نیز حالا 100 میلیون گران‌تر از نسخه معمولی است.

شاهین جی

شاهین G به‌عنوان یکی از گران‌ترین محصولات سایپا 756 میلیون و شاهین اتومات هم با قیمت 880 میلیون تومان در نخستین روز کاری سال جدید در بازار معامله شدند. مدل‌های مختلف خودرو ساینا اس نیز در بازار در رده قیمتی 440 تا 500 میلیون تومان معامله شدند. اطلس به‌عنوان یکی از جدیدترین خودروهای سایپا هم سال جدید را در بازار با قیمت 575 میلیون تومان آغاز کرد.

وضعیت بازار مونتاژی‌ها نیز تفاوتی با خودروهای داخلی نداشت و تقریبا همه محصولات مشمول موج افزایش قیمت خودرو در بازار شدند.

برای مثال عمده محصولات مدیران خودرو در اولین روز فعالیت رسمی بازار، رشد 3 تا 5 درصدی قیمت را ثبت کردند. در بین محصولات این مونتاژکار، خودرو X22 پرو دستی و اتومات، به‌ترتیب 925 میلیون و 1 میلیارد و 85 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

خودرو X33 کراس نیز در روز 14 فروردین 1403 در نسخه‌های دستی و اتومات به‌ترتیب 1 میلیارد و 25 میلیون و 1 میلیارد و 215 میلیون قیمت‌گذاری شد. ایکس 55 پرو نیز با قیمت 1 میلیارد و 605 میلیون سال جدید را آغاز کرد.

آریزو 5 اسپرت در سال جدید به 1 میلیارد و 394 میلیون تومان رسید و آریزو 6 پرو هم رقم 1 میلیارد و 640 میلیون را برای نخستین روز کاری بازار در سال جدید ثبت کرد. خودرو محبوب تیگو 7 پرو، دیروز در رده قیمتی 1 میلیارد و 920 میلیون تا 1 میلیارد و 950 میلیون معامله شد و انواع تیگو 8 نیز در رده قیمتی 2.5 تا 3 میلیارد تومان قرار گرفتند.

فونیکس FX

فونیکس اف ایکس به‌عنوان یکی از خاص‌ترین خودروهای مونتاژی مدیران خودرو در روز 14 فروردین، 2 میلیارد و 220 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

محصولات کرمان موتور نیز از روند رشد قیمت بازار در سال جدید مستنثی نبودند و برای مثال، جک J4 حدود 865 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. جک S3 و S5 به‌عنوان دو شاسی‌بلند پرطرفدار کرمانی‌ها نیز به‌ترتیب برابر با 1 میلیارد و 240 میلیون و 1 میلیارد و 655 میلیون تومان، قیمت‌گذاری شدند.

درباره خودروهای بهمن موتور باید گفت فیدلیتی و دیگنیتی تا مرز 2 میلیارد تومان رشد کردند و دیگنیتی پرستیژ نیز به قیمت 2 میلیارد و 240 میلیون تومانی رسید.

بیشتر بخوانید:
نسل جدید چانگان هانتر، پیکاپ وارداتی سایپا معرفی شد شرایط و مدارک لازم جهت تعویض پلاک و نقل و انتقال وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۳ جریمه های رانندگی از چه تاریخی با نرخ جدید محاسبه می‌شود؟ اگر متقاضی خرید پژو پارس در سال جدید هستید، این مطلب را بخوانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*