افرادی که جهنم را دیده اند

داستان‌هایی ترسناک از افرادی که ادعا می‌کنند جهنم را دیده‌اند

افرادی که مرگ را تجربه کرده و جهنم را دیده اند تصویری وحشتناک از آن ارائه می‌کنند. اتفاقاتی که در جهنم برای این افراد رخ داده است، کاملا با تصورات شما فرق دارد.

همیشه جهان پس از مرگ یک سوال بزرگ برای انسان بوده است. ما با قطعیت نمی‌دانیم که چه اتفاقاتی پس از مرگ در انتظارمان خواهند بود و همین وضعیت را ترسناک می‌کند. در فرهنگ‌های مختلف دیدگاه‌های گوناگونی در رابطه با جهان پس از مرگ و جهنم وجود دارد. هرچند به‌طور کلی این دیدگاه رایج پذیرفته‌شده است که اگر فردی به دیگران آسیب برساند، در نهایت مجازات می‌شود. این مجازات در مکانی به‌نام جهنم انجام خواهد شد.

نگاهی به روایات متفاوت افرادی که جهنم را از نزدیک دیده اند

زندگی پس از مرگ

اما جهنم به‌ چه‌شکل است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ اغلب افراد جهنم را مکانی مملو از آتش و مواد مذاب تصور می‌کنند. در جهنم موجوداتی وجود دارند که انسان‌های گناهکار را شکنجه می‌دهند و ظاهرا از این کار حتی لذت نیز می‌برند. هرچند جدا از تصاویری که در کتاب‌های مذهبی آمده است، افرادی نیز هستند که ادعا می‌کنند جهنم را دیده‌ اند. این افراد برای مدتی مرگ را تجربه کرده و سپس به زندگی بازگشته‌اند. به‌همین‌خاطر داستان‌های جالبی از جهان پس از مرگ روایت می‌کنند. داستان‌هایی که با باورهای ما نسبت به آنچه در انتظارمان است، تفاوت دارد.

افرادی که جهنم را دیده اند: جهنم یک زندان بی‌پایان است

انجی فنیمر در زمره افرادی قرار دارد که ادعا می‌کنند جهنم را دیده اند. زندگی انجی مملو از سوء استفاده، اعتیاد و خشونت بود. به‌همین‌خاطر او در سال ۱۹۹۱ تصمیم به خودکشی گرفت. تجربه مرگ و بازگشت به جهان برای او هم وحشت‌آور و هم آرام‌بخش بود. انجی گفت که در ابتدا اتفاقات زندگی وی با جزئیات بسیار زیاد در برابر چشمانش نمایان شده‌اند. هرچند که این مرحله در نهایت پس از مدتی به‌پایان رسید.

افرادی که جهنم را دیده اند

او سپس خود را درون یک نوع تاریکی عجیب یافت. او می‌توانست از درون تاریکی دیگران را ببیند؛ گویی که نوعی دوربین دید در شب دارد. البته انجی در جهنم تنها نبود، بلکه سایر افرادی که خودکشی کرده بودند نیز حضور داشتند. یکی از آنها به انجی خیره شده بود و درماندگی از نگاهش می‌بارید. انجی نیز احساس افرادی را تجربه کرد که پیشتر جهنم را دیده اند. او با دیگران بود؛ اما تنهایی روی قلبش سنگینی می‌کرد.

او در یک منطقه تاریک قرار داشت. جایی که مردگان فقط قدم می‌زدند و چیزی را زمزمه می‌کردند. آنها آنقدر غرق در ناراحتی خود بودند که متوجه نمی‌شدند شخص دیگری آنجا وجود دارد. انجی در نهایت متوجه شد که این زندان بی‌پایان مخصوص افرادی است که خودکشی کرده‌اند. آنجا تاریک بود، هیچ احساسی وجود نداشت. نه خواب، نه حریم شخصی و نه هیچ‌چیز دیگر. انجی از شدت درماندگی و تنهایی به مرز جنون رسیده بود تا اینکه ناگهان به دنیای زندگان بازگشت.

جهنم یک خلاء بزرگ است

در سال ۲۰۱۴ پژوهشگران موسسه بین‌المللی مطالعات تجربه نزدیک به مرگ یافته‌های خود پیرامون مفهوم جهنم را منتشر کردند. آنها این اطلاعات را از افرادی دریافت کرده بوده‌اند که ادعا می‌کرده‌اند جهنم را دیده اند. توصیفات این افراد از جهان پس از مرگ در دسته‌بندی‌های مشخصی قرار می‌گرفت و یکی از آنها یک خلاء بزرگ بود.

خلاء

در این موارد افراد خود را درون یک خلاء بزرگ وهم‌آور می‌یافتند. زنی که برای مدت کوتاهی در طول زایمان مرگ را تجربه کرد، توضیحات جالبی ارائه می‌دهد. او در ابتدا حس کرد که به‌سمت بالا حرکت می‌کند و سپس از بیمارستان خارج شد. پرواز زن در فضای بیرون ادامه داشت تا اینکه ناگهان متوجه شد به‌تنهایی در مکانی دلهره‌آور غوطه‌ور است. در میان افرادی که جهنم را دیده اند، این تصویر به‌وفور یافت می‌شود.

زن دیگری نیز که هنگام زایمان مرگ را تجربه کرده بود، داستان مشابهی را روایت می‌کند. او در یک خلاء بزرگ بود و احساس می‌کرد که تا ابد شرایط همانطور باقی می‌ماند. احساس تنهایی او را آزار می‌داد؛ اما تنها چیزهایی که می‌توانست درک کند خالی بودن فضا و عظمت جهان بود. وی گفت که در تمام مدت فقط یک نور را از دور می‌دید که گویی فریاد می‌زد.

تونل

البته چنین تصویری فقط مختص زنان باردار نیست. مردی که در نتیجه حمله فردی دیگر جان خود را از دست داده بود نیز همین تصویر را ارائه کرد. او گفت که تاریکی همه‌جا را فرا گرفته بود و او فقط می‌توانسته به گذشته خود فکر کند. این مرد گفت که گویی زمان متوقف شده بود و نمی‌توانست از عذاب جهنم رهایی یابد.

افرادی که جهنم را دیده اند: جهنم مکانی تاریک و وحشتناک است

در سال ۱۹۹۵ کودکی ۶ ساله به‌نام اسکات تصادف کرد. او به‌شدت آسیب دید و در نهایت مرگ را در آغوش گرفت. هرچند ۸ ساعت بعد اسکات ناگهان زنده شد. خوشبختانه دکتر ریچارد بوننفانت و اداره بهداشت دولتی نیویورک گفته‌های اسکات را با جزئیات یادداشت کردند. اسکات از افرادی بود که ادعا می‌کردند جهنم را دیده اند.

اسکات گفت که در ابتدا فقط صدای پدرش را می‌شنید که او را در آغوش گرفته بود؛ اما سپس خود را در میان گردبادی یافت که انگار به‌صورت مسطح روی زمین قرار داشت. گردباد او را ناگهان به‌سمت یک تونل کشاند و در آنجا اهریمن منتظرش بود. اهریمن جهنم اسکات موجودی با چنگال‌های تیز بود و با زخم‌های مختلف پوشانده شده بود. همچنین اینطور به‌نظر می‌رسید که گوشت بدن او در حال فاسد شدن است.

افرادی که جهنم را دیده اند

اسکات در میان افرادی قرار دارد که جهنم را به‌عنوان یک مکان تاریک و ترسناک دیده اند. هرچند در نهایت یک فرشته ظاهر شد و او را به یک سیاهچال برد. سیاهچالی که در آن هیچ زنجیری دیده نمی‌شد. در واقع اسکات در اتاقی بدون در و پنجره بود تا اهریمن نتواند به او آسیب برساند. پزشکان از اسکات درخواست کردند که اهریمن را نقاشی کند. آنها ۴ سال بعد نیز این درخواست را تکرار کردند. جالب اینجاست که گذر زمان سبب شده بود تصور وی از اهریمن بیشتر به تصور عمومی نزدیک شود.

در جهنم افراد شکنجه خواهند شد

بر اساس گفته‌های افرادی که جهنم را دیده اند، شرایط همیشه آرام نیست، بلکه گاهی افراد شدیدا مجازات می‌شوند. داده‌های جمع‌آوری شده توسط موسسه بین‌المللی تجربه نزدیک به مرگ نیز تایید می‌کند که این اتفاق برای افراد زیادی رخ داده است. توصیفات افرادی که این شکل از جهنم را دیده اند تقریبا مشابه است.

یک استاد دانشگاه که در اثر پارگی روده جان خود را از دست داده بود، تصویری وحشتناک را تجربه کرد. موجوداتی وحشتناک او را محکم گرفته بودند و با چنگال‌های خود بدنش را تکه‌پاره مي‌کردند. وی ادعا می‌کند که صدا و بوی بسیار بد آنها حتی پس از ۴۱ سال از ذهن او پاک نشده است.

افرادی که جهنم را دیده اند

یکی دیگر از افرادی که جهنم را دیده اند گفت که موجوداتی شرور مرتب به او ضربه می‌زدند تا اینکه در نهایت تمام بدنش تکه‌تکه شد. زنی که خودکشی کرده بود نیز تجربه وحشتناکی از جهنم داشت. او در میان موجوداتی قرار داشت که به انسان شباهت داشتند و فقط گریه می‌کردند و زجه می‌زدند. البته تجربه همه افرادی که جهنم را دیده اند خشن نبوده است.

زنی ادعا کرد که توسط یک راهنما از درون یک منطقه تاریک و غم‌انگیز می‌گذشت. در آن منطقه ارواح دیگری نیز بودند که گویا از رنجی بی‌پایان عذاب می‌کشیدند. راهنمای زن به او گفت که کسی حق ندارد به این افراد کمک کند.

افرادی که جهنم را دیده اند: جهنم مراحل گوناگونی دارد

یک روانشناس بریتانیایی به نام مارگو گری نیمی از دهه ۱۹۸۰ را صرف بررسی تجربه افرادی کرد که ادعا می‌کردند جهنم را دیده اند. این افراد پس از مرگ به دنیای زندگان بازگشته بودند. در نهایت مارگو اعلام کرد که افراد پس از مرگ از پنج مرحله مختلف عبور می‌کنند: احساس ترس و وحشت، خارج شدن از بدن،‌ قرار گرفتن در خلاء و تاریکی، حضور یک موجود اهریمنی و وارد شدن به جهنم.

جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۳ نیز پژوهش دیگری به بررسی ادعاهای افرادی پرداخت که می‌گفتند جهنم را دیده اند. شباهت‌های زیادی بین روایت‌های این ۵۰ نفر با افرادی که در دهه ۱۹۸۰ مورد بررسی قرار گرفته بودند، وجود داشت.

پشیمانی

اکثر ما گمان می‌کنیم که جهنم مملو از موجودات عجیب و وحشتناک است و باید عذاب آتش را تحمل کنیم. ولی اکثر افرادی که جهنم را دیده اند، چنین چیزی را تجربه نکردند. به‌ندرت پیش آمده است که کسی از موجودات شیطانی صحبت کند. در عوض بیشتر افراد از احساسات شدید سرکوب‌شده و درماندگی درونی رنج می‌بردند. در واقع گویی افراد حسرت زندگی گذشته خود را می‌خوردند.

کارهایی که انجام ندادید و یا فرصت‌هایی که استفاده نکردید. برخی از این عذاب می‌دیدند که چرا عمر خود را به فردی اشتباه تلف کرده‌اند و یا چرا وقت بیشتری را به یک فرد دیگر اختصاص نداده‌اند. بیشتر افرادی که جهنم را دیده اند از احساس پشیمانی، درماندگی و ناراحتی ناشی از تلف کردن زندگی عذاب می کشیدند. همین نیز سبب می‌شد که این افراد پس از بازگشت از مرگ سبک زندگی خود را کامل تغییر دهند.

در جهنم مواد مذاب منتظر شما خواهند بود

متیو باتسفورد شاید در زمره عجیب‌ترین افرادی است که جهنم را دیده اند. برخورد یک گلوله سرگردان با سر او سبب شد که متیو ۲۷ روز در کما باشد. وقتی او به‌هوش آمد گفت که جهنم را دیده است. جهنم وجود داشت و فوق‌العاده خاص بود. هرچند توصیفات متیو باعث می‌شود که کسی مایل نباشد از جهنم دیدن کند.

او گفت که در ابتدا احساس کرد بدنش به‌صورت فیزیکی در حال شکل‌گیری است. وقتی این فرآيند به پایان رسید، مچ دست‌ها و پاهایش با زنجیر بسته شد و در حالت صلیب قرار گرفت. اطراف را تاریکی فرا گرفته بود و در بخش پایینی نیز همه‌چیز قرمز دیده می‌شد. متیو دعا کرد از جهنم نجات پیدا کند؛ اما در عوض دو جفت چشم از دور به او نزدیک شدند.

افرادی که جهنم را دیده اند

هرکدام از آنها یک موجود شیطانی بودند و می‌خواستند او را آزار دهند. آنها او را مسخره می‌کردند و به‌او ضربه می‌زدند. حتی در مواقعی بخش‌هایی از گوشت متیو را از بدنش جدا می‌کردند. هرچند عذاب واقعی جهنم هنوز باقی مانده بود. مواد مذابی که پایین بودند شروع به بالا آمدن کردند. گرما هر لحظه بیشتر می‌شد تا اینکه در نهایت بدن او در مواد مذاب حل شد. هرچند این پایان‌ کار نبود و با پایین‌رفتن مواد مذاب مجدد متیو زنده شد. او می‌بایست این عذاب را به‌صورت بی‌پایان تجربه می‌کرد.

روایت متیو شباهت‌هایی نیز به سایر افرادی که جهنم را دیده اند، دارد. او گفت که بیش از همه‌چیز احساس تمسخر و تحقیر او را اذیت می‌کرده است. در نهایت متیو احساس کرد که دستی از بالا وارد جهنم شد و او را بیرون کشید. او فکر می‌کند که دعاهای همسرش باعث شده‌اند از جهنم نجات پیدا کند.

می‌توان جهنم را در رویا تجربه کرد

جوزفا منندز در سال ۱۸۹۰ در اسپانیا متولد شد. تنها ۴ سال از راهبه شدن جوزفا می‌گذشت که مرگ در سال ۱۹۲۳ او را از دنیای زندگان جدا کرد. بررسی محل زندگی او سبب شد نوشته‌هایی عجیب کشف شوند. ظاهرا منندز جهان پس از مرگ را تجربه کرده بود و در زمره افرادی بود که ادعا می‌کردند جهنم را دیده اند. او گمان می‌کرد که باید تا فرصت هست به افراد گناهکار هشدار دهد.

افرادی که جهنم را دیده اند

جهنمی که جوزفا توصیف می‌کند مملو از شکنجه‌های گوناگون است. او درون یک حفره آتشین قرار گرفته بود و دو الوار نیز از طرفین فشار وارد می‌کردند. همچنین میخ‌های تیز و فلزات داغ بدنش را آزار می‌دادند. موجودات جهنمی تلاش می‌کردند زبان او را از جا بکنند؛ اما ظاهرا موفق نمی‌شدند. هیچ‌کش نمی‌توانست از شر عذاب جهنم فرار کند و همه‌جا صدای فریاد و درماندگی شنیده می‌شد.

او در نوشته‌های خود گفته است که جهنم بوی گوشت سوخته و گوگرد می‌داده است و افراد زیادی درون یک چاه عمیق می‌افتادند. او همچنین روحانیان زیادی را می‌دید که به‌خاطر اعمالشان و محکوم شدن به این مکان وحشتناک بر خود لعنت می‌فرستند. با توجه به اینکه جوزفا یک راهبه بوده است، توصیفات او از جهنم کاملا با تصویر این مکان در دین مسیحیت همخوانی دارد. بنابراین بعید نیست که آموزش‌های مذهبی سبب شکل‌گیری رویاهایی خیالی در ذهن این دختر جوان شده باشند. مخصوصا اینکه وی وظیفه خود را نجات بشریت می‌دانست.

جمع‌بندی

ظاهرا تاکنون افراد زیادی جهنم را دیده اند. برخی از این افراد صرفا به‌دنبال شهرت هستند و برخی نیز خیال‌پردازی‌های بچگانه خود را به‌عنوان اتفاقات جهان دیگر مطرح می‌کنند. همچنین در برخی موارد کاملا مشخص است که تاثیر فرهنگ و اعتقادات فرد سبب شده تصویری خاص از جهنم داشته باشد. دانشمندان هنوز نمی‌توانند با قطعیت در رابطه با تجربه نزدیک به مرگ توضیح دهند؛ اما احتمالاتی در این رابطه مطرح شده است.

افرادی که جهنم را دیده اند

برخی گمان می‌کنند که این تصورات با واقعیت ارتباطی ندارند و صرفا واکنشی به مرگ هستند. در واقع وقتی مغز احساس می‌کند که مرگ فوق‌العاده نزدیک است، تصاویری را شکل می‌دهد تا ترس از دنیای ناشناخته از بین برود. در واقع افرادی که ادعا می‌کنند جهنم را دیده اند صرفا انتظارات خود از دنیای پس از مرگ را تجربه می‌کنند. این تصاویر هرچقدر هم ناخوشایند باشند، می‌توانند کمی سبب آرامش شوند. مثلا کسی که خودکشی کرده است نمی‌تواند پایانی خوب را متصور باشد؛ اما در نهایت می‌بیند که افراد زیادی وضعیت مشابهی دارند.

هرچند مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد. به‌عنوان مثال گاهی تجربیات فرد با باورهای فرهنگی او تفاوت دارند. همچنین از سال ۱۹۷۵ تاکنون باورهای عمومی مردم نسبت به جهان پس از مرگ و ادیان دچار تغییرات زیادی شده است؛ اما افرادی که جهنم را دیده اند، تصاویر تقریبا مشابهی را توصیف می‌کنند. در این میان فقط مشاهده تونل تاریک بیش از گذشته شده است.

آیا فکر می‌کنید که افراد با تجربه نزدیک به مرگ واقعا جهنم را دیده اند یا اینکه این تصاویر فقط ساخته تصورات آنها است؟

بیشتر بخوانید:
علم چگونه تجربه نزدیک به مرگ را توضیح می‌دهد؟ چرا منجمد کردن انسان نمی‌تواند راهی برای جاویدان شدن باشد؟ عملکرد مغز انسان پس از مردن چگونه است و تجربه نزدیک به مرگ چه دلیلی دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*