بازی ترسناک براساس داستان واقعی

10 بازی کامپیوتری ترسناک که براساس داستان واقعی ساخته‌ شده‌اند

روایت‌های هولناک فقط به فیلم‌ها ختم نمی‌شوند، چندین بازی کامپیوتری ترسناک نیز وجود دارد که براساس داستان های واقعی ساخته شده‌اند و برخی از آن‌ها برای پلی استیشن ۵ پرو نیز عرضه می‌شوند.

ژانر وحشت در دنیای بازی‌های ویدئویی همواره طرفداران پر و پا قرصی داشته است. اما چه چیزی ترسناک‌تر از تجربه وحشتی است که ریشه در واقعیت دارد؟ بازی‌های ترسناکی که بر اساس وقایع و اتفاقات واقعی ساخته شده‌اند، لرزه‌ای عمیق‌تر و دلهره‌ای ماندگارتر را به جان مخاطب می‌اندازند.

در این مقاله، به چند نمونه از این بازی‌ها می‌پردازیم که با الهام از داستان‌های واقعی، کابوس‌هایی هولناک را به تصویر می‌کشند. از قاتلان سریالی و جنایتکاران خطرناک تا وقایع ماوراء الطبیعه و مکان‌های متروکه، این بازی‌ها شما را به سفری در تاریکی واقعیت وحشتناک می‌برند.

وحشت از جنس واقعیت با 10 بازی ترسناک براساس وقایع واقعی

همراه ما باشید تا با 10 بازی ترسناک بر اساس واقعیت آشنا شوید و طعم وحشتی واقعی را بچشید.

١. Forbidden Siren

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

اول، یک زلزله! بعد، آژیر خطر! و بعد، دنیایی که می‌شناختید به سرعت در هرج و مرج و شیطان غرق می‌شود. این زلزله در سال 1923 در ژاپن رخ داد و باعث مرگ و میر و ویرانی گسترده شد. بازی Forbidden Siren از این زلزله به عنوان نقطه شروع داستان خود استفاده می‌کند.

در این بازی خودتان را در یک روستای خیالی ژاپنی در سال 1942 پیدا می‌کنید، جایی که روستاییان با سرعت وحشتناکی به زامبی تبدیل می‌شوند و دریای اطراف روستا به خون تبدیل شده و شهر را در می‌گیرد. شما در نقش یکی از 10 شخصیت مختلف در مبارزه شخصی برای بقا بازی می‌کنید. در مکان‌هایی مانند مدرسه و یک معدن متروکه بازی کنید تا زنده بمانید و علت اصلی شکل‌گیری نیروهای شیطانی اطراف خود را کشف کنید.

در سال 1982، یک خانواده ژاپنی در آپارتمان خود به طور مرموزی ناپدید شدند. هیچ اثری از آن‌ها پیدا نشد و این حادثه تا به امروز حل نشده باقی مانده است. برخی معتقدند که این حادثه ممکن است الهام‌بخش داستان Forbidden Siren بوده باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
داستان‌هایی ترسناک از افرادی که ادعا می‌کنند جهنم را دیده‌اند دیدنی ترین و ترسناک ترین مکان های متروکه در جهان + عکس ترسناک ترین فیلم های سال ۲۰۲۴ که نباید از دست بدهیم

٢. The Town of Light

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

بازی Town of Light براساس داستان واقعی بیمارستان روانپزشکی Volterra در ولترا ایتالیا ساخته شده است.

در این بازی، شما به‌عنوان بازیکن آزاد هستید که باید در سالن‌های آسایشگاه پرسه بزنید، پازل‌های مختلفی را حل کنید و از طریق انیماتیک‌های مصور، اقامت دردناک رنه در این بیمارستان را ببینید. برای حل پازل‌ها، باید به نقاشی‌ها و نوشته‌های روی دیوارها نگاه کنید، که همگی به وقایع آسایشگاه Volterra اشاره دارند.

Ospedale Psichiatrico di Volterra نام یک مؤسسه روانی ایتالیایی است که در سال 1978 تعطیل شد. همچنان از آن به‌عنوان یادگاری آزاردهنده از شیوه‌های روانپزشکی در گذشته یاد می‌شود. این آسایشگاه که در سال 1888 تأسیس شد، هزاران بیمار را در خود جای داده بود که تحت درمان‌های وحشیانه از جمله شوک الکتریکی قرار می‌گرفتند؛ روش‌های درمانی این تیمارستان به اندازه‌ای وحشتناک بود که می‌توانست با دکتر فرانکنشتاین رقابت کند.

٣. Visage

بازی ترسناک Visage براساس داستان واقعی

بازی ترسناک Visage براساس داستان واقعی

Visage یک بازی ترسناک رقابت برای بقا است که توسط SadSquare Studio توسعه یافته و در سال 2020 منتشر شد. این بازی به دلیل اتمسفر ترسناک، داستان عجیب و غریب و گیم‌پلی منحصر به فرد خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

شما در نقش Dwayne، مردی که به خانه‌ای متروکه باز می‌گردد، بازی می‌کنید. این خانه محل وقوع تراژدی‌های هولناکی بوده و ارواح خشمگین ساکنان قبلی آن هنوز در آن پرسه می‌زنند. شما باید در این خانه تاریک و مرموز کاوش کنید، رازهای آن را برملا کنید و از شر ارواح خبیث خلاص شوید.

بازی ترسناک Visage مستقیماً براساس یک داستان واقعی ساخته نشده، بلکه از چند منبع مختلف الهام گرفته شده است.

خانه‌های جن زده: Visage از بسیاری از خانه‌های جن زده معروف در سراسر جهان، مانند Amityville Horror و Winchester Mystery House، الهام گرفته است.

قتل‌های خانوادگی: Visage از چندین قتل خانوادگی واقعی، مانند قتل‌های Manson Family و Keddie Cabin Murders، الهام گرفته است.

بیماری‌های روانی: Visage به بررسی موضوعات بیماری‌های روانی مانند اسکیزوفرنی و PTSD، می‌پردازد.

۴. The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

بازی The Devil in Me، چهارمین قسمت از مجموعه بازی‌های The Dark Pictures Anthology است که توسط Supermassive Games توسعه پیدا کرده و در سال 2022 منتشر شده است. این بازی به‌خاطر اتمسفر ترسناک، داستان هیجان‌انگیز و گیم‌پلی جذاب خود محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

داستان از این قرار است که گروهی از مستندسازان، به هتل متروکه‌ای دعوت می‌شوند که گفته می‌شود محل اقامت H.H. Holmes، اولین قاتل سریالی آمریکا بوده است؛ اما با ورود به هتل، متوجه می‌شوند که در دام قاتلی بی‌رحم گیر افتاده‌اند.

بازی The Devil in Me بر اساس داستان H.H. Holmes، قاتل زنجیره‌ای معروف به «قاتل هتل» ساخته شده است. هولمز در اواخر قرن نوزدهم هتل خود را به «قلعه قتل» تبدیل کرد و در آن، جان بیش از 200 نفر را گرفت.

۵. Granny

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

Granny یک بازی ترسناک اول شخص است که در آن شما در خانه‌ای محبوس می‌شوید که متعلق به مادربزرگی عجیب و غریب و قاتل به نام Granny است. هدف شما فرار از این خانه وحشتناک قبل از اینکه مادربزرگ شما را پیدا کند و به قتل برساند.

فضای بازی Granny تاریک، خفه و پر از رمز و راز است. هر گوشه از خانه پر از خطر است و او با شنیدن کوچکترین صدایی به‌دنبال شما می‌آید. شما باید در سکوت کامل در خانه جستجو کنید و کلیدها و ابزارهای لازم برای فرار را پیدا کنید. مادربزرگ به‌طور مداوم در حال گشت‌زنی در خانه است و شما باید از او پنهان شوید و از تله‌های او دوری کنید.

برخلاف تصور، بازی ترسناک مادربزرگ به‌طور مستقیم براساس یک داستان واقعی ساخته نشده است. خالق بازی، Dennis Vukic، از فیلم‌های ترسناک کلاسیک و داستان‌های عامیانه اروپایی الهام گرفته است.

بازی Granny به‌دلیل گیم‌پلی هیجان‌انگیز و ترسناک خود، به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرد. این بازی تاکنون بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است و نسخه‌های مختلفی از آن برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
سری فیلم‌های ترسناک پاکسازی (The Purge) را به این ترتیب تماشا کنید بدترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۳ ترسناک ترین صحنه های تاریخ سینما که وحشت زده تان می کنند

۶. 9 Childs Street

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

9 Childs Street یک بازی ترسناک اول شخص است که در آن شما در نقش پسری جوان به نام «تامی» هستید که به اکتشاف خانه‌ای متروکه در خیابان 9 Childs Street می‌پردازید. این خانه زمانی متعلق به یک اسباب‌بازی‌ساز عجیب و غریب به نام «آقای بارتون» بوده است.

فضای بازی 9 Childs Street تاریک، وهم‌آور و پر از رمز و راز است. اسباب‌بازی‌های شکسته و نقاشی‌های فضایی وهم‌آور به وجود آورده‌اند.

شما باید در خانه جستجو کنید و راز ناپدید شدن آقای بارتون را کشف کنید. در این حین، با پدیده‌های ماوراء الطبیعه و ارواح خشمگین روبرو خواهید شد که شما را تهدید می‌کنند. خالق بازی، “N4bA”، از فیلم‌های ترسناک کلاسیک و داستان‌های محلی الهام گرفته است.

٧. Evil Nun

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

بعد از دریافت یک دعوتنامه مرموز به یک اردوی تابستانی، توسط خواهر مادلین در دبیرستان عقاب (Eagle’s Junior High School) زندانی می‌شوید. حالا ماموریت شما فرار از مدرسه قبل از این است که خواهر مادلین بتواند نقشه شیطانی‌اش را عملی کند. در حین فرار از دست خواهر مادلین، در مدرسه کاوش خواهید کرد تا به‌دنبال آزادی خود بگردید. معماها و چالش‌هایی را حل کنید تا یکی از راه‌های خروج متعدد بازی را پیدا کنید. رازهای پنهان در اتاق رختشوی و پسر مرموز با دست‌های آبی را کشف کنید تا بازی را به انتها برسانید.

اما، بر خلاف ادعا، بازی راهبه شرور (The Evil Nun) یک تقلید دیوانه وار از بازی مادربزرگ (Granny) است که قبلا در موردش صحبت کردیم. همچنین، برخلاف Granny، این بازی مستقیماً طبق یک داستان ترسناک واقعی ساخته نشده است.

ماری هارگریوز تنها شش سال داشت که به یک صومعه سپرده شد. چیزی که قرار بود شرایط زندگی او و برادرش را نسبت به زندگی با خانواده بهبود بخشد، به یک کابوس فاجعه آمیز تبدیل شد که او را برای سال‌ها تحت تأثیر قرار می‌داد. خوشبختانه، برادرش به بخش دیگری منتقل شد و از آن رفتارها در امان ماند. اما خود او به یک هیولا تبدیل شد.

٨. Resident Evil Village

بازی رزیدنت اویل Village

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

Village هشتمین نسخه اصلی از سری محبوب بازی‌های ترسناک Resident Evil است که در سال 2021 توسط Capcom منتشر شد. این بازی دنباله‌ای مستقیم بر Resident Evil 7: Biohazard است و داستان Ethan Winters را دنبال می‌کند که به دنبال دختر گمشده‌اش به روستایی مرموز و نفرین‌شده در اروپای شرقی سفر می‌کند.

فضای بازی Resident Evil Village تاریک، وهم‌آور و پر از رمز و راز است. روستای بازی پر از موجودات زشت و وحشی، خانه‌های متروکه و قلعه‌ای بزرگ و مرموز است که اتمسفری ترسناک و دلهره‌آور را ایجاد می‌کند.

داستان رزیدنت اویل ویلیج پر از پیچ و خم و راز و رمز است. Ethan در روستای مرموز با شخصیت‌های مختلفی از جمله Lady Dimitrescu، زنی بلند قامت و خون‌آشام، و Mother Miranda، رهبر فرقه‌ای مرموز، روبرو می‌شود. همچنین قلعه داخل بازی براساس قلعه‌ای واقعی به‌نام قلعه‌ی پِـلِش (Peles) در رومانی ساخته شده است. هرچند این قلعه برخلاف قلعه کنتيسة، رویدادهای دلخراش خاصی را در خود پنهان نکرده است، اما محیطی زیبا برای قرار گرفتن در بازی به شمار می‌رود.

پیشینه خبر:
بازی Resident Evil Village و 15 نکته برای تازه واردها منتقدان درباره بازی Resident Evil Village چه می‌گویند؟

٩. Outlast

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

جهنم آزمایشی برای بقا است که در آن زنده نخواهید ماند! Outlast یک بازی ترسناک اول شخص مبارزه برای بقاست که توسط باتجربه‌ترین سازندگان فرنچایزهای تاریخ بازی ساخته شده است. در نقش مایلز آپشر، خبرنگار تحقیقی، آسایشگاه کوه عظیم (Mount Massive Asylum) را کاوش کنید و به اندازه کافی برای کشف راز وحشتناک آن زنده بمانید… البته اگر جراتش را دارید.

متاسفانه، این بازی براساس یک آسایشگاه واقعی و داستانی بسیار آزاردهنده ساخته شده است. بعد از خواندن این متن، شاید کمی بیشتر به حرف‌های مخالفان واکسن اهمیت بدهید.

Outlast بر اساس داستان آسایشگاه کوه عظیم در اواسط قرن 1900 ساخته شده است. به نظر من، این آسایشگاه مستقیما بخشی از یکی از بزرگترین و آزاردهنده‌ترین رازهای قدرت‌های حاکم جهان بود که تا به حال برای عموم فاش نشده است.

اما با وجود اینکه این موضوع در اخبار و حتی دادگاه عالی مطرح شد و حتی فیلمی درباره‌ آن ساخته شد، هنوز هم تقریبا هیچکس از آن خبر ندارد! این پروژه با نام «پروژه MK Ultra» شناخته می‌شود. این پروژه به صورت مخفیانه توسط سازمان سیا آمریکا و روسیه در یک عملیات مشترک برای انجام آزمایش‌هایی به منظور کنترل جمعیت (به عبارت دیگر، کنترل ذهن) انجام شد.

گفته می شد که این پروژه یک درمان جدید است که روی برخی از کانادایی ها و آمریکایی ها (و اینکه نمی دانیم روی چند غیرنظامی روس) آزمایش شده است. با این حال، عمدتاً در آسایشگاه‌های روانی و زندان‌ها آزمایش می‌شد، زیرا دولت می‌توانست بدون هیچ مشکلی علائم را به‌عنوان جنون رد کند. آسایشگاه اصلی که در آن آزمایش شد، آسایشگاه مونت مسیو، محل بازی ما بود.

۱۰. Outlast 2

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

بازی ترسناک براساس داستان واقعی

Outlast 2 یک بازی ویدئویی در سبک وحشت بقا است که توسط Red Barrels توسعه یافته و در سال 2017 منتشر شده است. این بازی دنباله ای بر Outlast محسوب می شود و داستان آن به طور مستقل از نسخه اول دنبال می شود.

شما در نقش بلیک لانگرمن، یک روزنامه‌نگار مستقل، و همسر باردارتان لین هستید که به دنبال راز قتل یک زن باردار ناشناس در آریزونا هستید. سقوط هلیکوپتر شما را از هم جدا می‌کند و شما در اعماق بیابان گرفتار می‌شوید. در این میان، خود را در میان فرقه‌ای متعصب و آدمخوار می‌بینید که منتظر رستاخیز شیطان هستند.

داستان Outlast 2 به طور مستقیم از یک داستان واقعی الهام نگرفته است. با این حال، تیم سازنده از آزمایش‌های MKUltra که توسط CIA در دهه‌های 1950 و 1960 انجام می‌شد، الهام گرفته است. این آزمایش‌ها شامل تجویز LSD و سایر مواد روانگردان به افراد بدون رضایت آنها بود.