بازی Resident Evil Village

منتقدان درباره بازی Resident Evil Village چه می‌گویند؟ 

بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره بازی Resident Evil Village منتشر شد و در ادامه قصد داریم به مرور خلاصه نقدهای این عنوان بپردازیم.

بازی جدید کپکام یکی از پرسروصداترین آثار چند ماهه اخیر بوده است. بسیاری از وب‌سایت‌های فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های معتبر، با انتشار مقاله و مطالب مختلف سعی کردند تا تمام اطلاعات منتشرشده از این عنوان را بررسی کنند. حالا بازی Resident Evil Village عرضه شده و نمرات بالا و قابل توجه‌اش، خبر از یک محصول سرگرم‌کننده و به‌شدت خوش‌ساخت می‌دهند.

نگاهی به مهم‌ترین بررسی‌های بازی Resident Evil Village

فیل هورنشا از گیم اسپات – امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

رزیدنت اویل ۷ یک بازگشت بسیار خوب به المان‌های ترسناک این فرنچایز محسوب می‌شد اما با توجه به اید‌ه‌ها رویکرد جدیدش، تفاوت‌های آشکاری با نسخه‌های قبلی داشت. اما بازی Resident Evil Village به‌طرز هوشمندانه‌ای از تمام عناصر اکشن و دلهره‌آور این مجموعه برخوردار است. هرچند هنوز می‌توان ردپای نسخه هفتم را در بازی دید اما کپکام به‌خوبی این کار را انجام می‌دهد زیرا رزیدنت اویل جدید، به اثری تکامل‌یافته و منحصربه‌فرد تبدیل تبدیل شده است.

اندی کلی از پی‌سی گیمر – امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰

گاهی احساس می‌‌کنید که انگار دوازده بازی ترسناک مختلف با یکدیگر ترکیب شده‌اند و از دل‌شان رزیدنت اویل ۸ بیرون آمده است! بازی Resident Evil Village در مقام یک اثر جسورانه و تجربی ظاهر می‌شود اما همچنان می‌توان شکوه و بزرگی گذشته این مجموعه و نزدیکی‌اش به رزیدنت اویل ۴ را در آن مشاهده کرد. تعداد زیادی از چیزهایی که میکامی در سال ۲۰۰۵ خلق کرده بود، در این بازی وجود دارند. از بازرگانان و فروشنده‌ها گرفته تا محیط روستایی و روستاییان عجیب و غریب. اما در نهایت، رزیدنت اویل ۸ هویت خاص خود را دارد و عناصری را که از نسخه‌های قبلی وام گرفته، به نقطه قوت گیم‌پلی و داستان‌اش تبدیل کرده است. این بازی به همه ثابت می‌کند که مجموعه رزیدنت اویل بعد از گذشت ۲۵ سال، هنوز می‌تواند هیجان‌انگیز و ترسناک باشد.

تریستان اوگیلوی از آی جی ان – امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

پرسه زدن در خیابان‌های بازی Resident Evil Village مانند بازدید از یک دیزنی‌لند آشفته و مرگبار است. در این‌جا تمام جاذبه‌های توریستی، تبدیل به خانه‌هایی وحشتناک می‌شوند. دیدن این جلوه‌های بصری، به اندازه خشونت عریان بازی لذت‌بخش است. بارها به‌سمت مکان‌های جدید قدم برداشتم و دهکده‌های مختلف را پیدا کردم تا بتوانم داستان تاریک بازی و شخصیت‌های منفی اصلی‌اش را کشف کنم. هرچند مبارزه با باس‌فایت‌ها کمی ناامیدکننده است اما تنوع زیاد دشمنان خصوصاً در حالت هاردکور، باعث می‌شود حسابی دچار دردسر شوید. در واقع بازی جدید کپکام در زمینه المان‌های اکشن‌اش، به رزیدنت اویل ۴ نزدیک‌تر است و با توجه به این موضوع، کسانی که ترس روان‌شناختی و مریض نسخه هفتم را می‌پسندند، امکان دارد از این بازی ناامید شوند. اما اگر دل‌تان برای یک اکشن حرفه‌ای در ژانر ترس و بقا تنگ شده است، رزیدنت اویل ۸ میخکوب‌تان خواهد کرد.

الکس دونالدسون از VG247 – امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

بازی به‌صورت جداگانه و در قسمت‌های مختلف‌اش، ایرادات گوناگونی دارد؛ از جمله مکانیزم مبارزات و کنترل نه‌چندان مناسب در این بخش. اما اگر قرار باشد تمام عناصر بازی Resident Evil Village را در کنار هم قرار دهیم، بدون شک با یک پدیده خاص و راضی‌کننده مواجه خواهیم شد. حتی اگر مانند نسخه هفتم و رزیدنت اویل ۲ ریمیک، درخشان نباشد. هرچند که دیگر به سال ۲۰۱۷ برنمی‌گردید اما شاید پیش از تجربه این عنوان، بخواهید Resident Evil 7 را بازی کنید.

لوک لوری از استیوایور (Stevivor) – امتیاز: ۶۵ از ۱۰۰

این بازی با وجود یک خط داستانی شلخته، شخصیت‌های چندپاره و ویژگی‌های عجیب و غریب دیگرش، در زمینه ارتباط برقرار کردن با مخاطب ناکام می‌ماند. در نتیجه اعتمادتان نسبت به بازی Resident Evil Village از بین می‌رود و علاوه‌بر این که از آن لذت نمی‌برید، در طول تجربه‌اش نیز اذیت خواهید شد.

در نهایت بازی Resident Evil Village با دریافت ۷۰ نقد، توانست میانگین نمرات ۸۴ را در وب‌سایت متاکریتیک به‌دست بیاورد. اغلب منتقدان از این بازی رضایت داشتند و آن را بازگشتی شکوهمند به نسخه‌های قدیمی‌ دانسته‌اند. باید ببینیم ساخته جدید کپکام از دید طرفداران چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند توجه گیمرها را نیز جلب کند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*