پایان محصول سایپا

پایان تداوم حضور این محصول سایپا تا پایان سال 1403

تا پایان سال ۱۴۰۳، تداوم حضور برخی از محصول های داخلی شرکت سایپا که سالیان متمادی در جاده‌های کشور تردد می‌کردند، متوقف خواهد شد.

طبق آخرین اخبار خودرو داخلی، نمونه‌های صفر کیلومتر خانواده تیبا از گروه خودروسازی سایپا تا پایان سال جاری از بازار خداحافظی خواهد کرد و جای خود را به سایر محصولات این شرکت خواهد داد. بدین ترتیب کوییک معمولی با رینگ فولادی عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار را تصاحب خواهد کرد.

خروج تیبا از بازار خودروهای داخلی

به‌نظر می‌رسد که پایان راه خانواده تیبا فرا رسیده است و به‌زودی شاهد خروج این محصول از چرخه تولید خودروهای داخلی خواهیم بود. بررسی قیمت بازاری خودرو‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد خانواده تیبا و کوییک معمولی با رینگ فولادی رقابت جذابی را در انتهای جدول قیمتی بازار خودرو تجربه کردند. خودرو تیبا صندوقدار در پایان هفته اول مهر ۱۴۰۲، حدود ۳۲۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شد. ارزش این محصول خودروسازی سایپا در هفته پایانی سال گذشته تا حوالی ۳۹۰ میلیون تومان نیز پیشروی کرد تا شاهد رشد قیمت حدود ۲۲ درصدی قیمت آن طی ۶ ماهه دوم سال گذشته باشیم.

خودروهای داخلی

دیگر عضو خانواده تیبا یعنی تیبا ۲ (بدون صندوق عقب) نیز رشدی حدود ۲۰ درصدی رادر بازه زمانی یاد شده تجربه کرد. این خودرو هاچ بک (بدون صندوق عقب) در پایان اولین هفته از پاییز ۱۴۰۲ با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان در بازار خودرو عرضه می‌شد. خریداران در واپسین روزهای اسفند ۱۴۰۲ برای در اختیار گرفتن این خودرو پیش از رفتن به بازار باید نزدیک ۳۹۵ میلیون تومان را در حساب خود بلوکه می‌کردند. بررسی قیمت تیبا ۲ نشان می‌دهد قیمت بازاری آن در فاصله زمانی مهر تا اسفند ۱۴۰۲ حدود ۶۵ میلیون تومان افزایش یافته بوده است.

کوییک معمولی با رینگ فولادی دیگر خودرویی از سبد محصولاتی خودروسازی سایپا است که در در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در کف بازار خودرو قرار گرفته بود. قیمت بازاری این خودرو طی بازه زمانی یاد شده رشد مثبت ۶۰ میلیون تومانی را تجربه کرد. خریداران در پایان هفته منتهی به ۶ مهر پارسال می‌توانستند با پرداخت مبلغ ۳۲۵ میلیون تومان کوییک معمولی با رینگ فولادی را از بازار خریداری نمایند. فروشندگان در پایان آخرین هفته سال گذشته تنها حاضر بودند با دریافت مبلغ ۳۸۵ میلیون تومان کوییک معمولی با رینگ فولادی را به متقاضیان تحویل دهند.

تولید خانواده تیبا در سال ۱۴۰۱ توسط خودروسازی سایپا متوقف شد. اما دو عضو این خانواده خودرویی به‌رغم خداحافظی با سبد محصول سایپا همچنان در بازار حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود مدل صفر خانواده تیبا پایان سال جاری را نبیند و متقاضیان همانند پژو ۲۰۶ تیپ دو باید خود را مهیای خداحافظی با تیبا صندوقدار و تیبا ۲ کنند.

تغییرات قیمتی خودروهای ارزان قیمت بازار

خودروهای داخلی

بررسی قیمت بازاری خودرو نشان می‌دهد بعد از خداحافظی با دو عضو خانواده تیبا، کوییک معمولی با رینگ فولادی می‌تواند عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار را به خود اختصاص دهد. همچنین مطالعه روند قیمتی این محصول خودروسازی سایپا در بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت کوییک معمولی با رینگ فولادی حدود ۱۸.۵ درصد رشد داشته است؛ در این میان سه خودروی ارزان قیمت بازار یعنی تیبا صندوقدار، تیبا ۲ و کوییک معمولی با رینگ فولادی به‌ترتیب بیشترین رشد قیمت را در بازه زمانی پایان اولین هفته از پاییز تا آخرین هفته از زمستان ۱۴۰۲ به نام خود ثبت کردند.

دو عضو خانواده تیبا در نیمه دوم پارسال در دو مقطع زمانی متفاوت قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی را پشت سر گذاشتند، اما نتوانستند حضور خود را در کانال ۴۰۰ میلیون تومانی تداوم بخشند و پس از مدتی به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی سقوط کردند. با توجه به این رخداد پیش‌بینی می‌شود کف قیمت خودرو در سال جاری وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی شده و خود را در این کانال قیمتی تثبیت کند. این اتفاق خبر خوبی برای متقاضیانی که در وضعیت اقتصادی فجیع کشور در آرزوی خرید خودرو هستند، نخواهد بود.

همچنین بخوانید:
خودروهای وارداتی جدید ۴ برابر قیمت خرید در ایران عرضه می‌شوند اگر متقاضی خرید پژو پارس در سال جدید هستید، این مطلب را بخوانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*