طراحی آیفون 16

3 تغییر اساسی که انتظار می‌رود اپل در طراحی آیفون 16 اعمال کند

به نظر می‌رسد علاقمندان به آیفون 16 – iPhone 16 باید انتظار سه تغییر مهم در طراحی این محصولات را داشته باشند. در ادامه به بررسی این تغییرات خواهیم پرداخت.

اپل در سال‌های اخیر همواره آیفون‌های خود را در ماه سپتامبر رونمایی کرده است. با نزدیک شدن به سپتامبر 2024 و زمان رونمایی سری iPhone 16 شایعات و اخبار مربوط به آن در حال پخش شدن هستند. این اخبار و شایعات که برخی توسط منابع مطمئن منتشر شده و برخی توسط کاربرهای نه چندان قابل اطمینان وایبو یا توییتر، جزئیات مختلفی از طراحی ظاهری، مشخصات فنی و قابلیت‌های سری آیفون 16 را افشا کرده‌اند.

یکی از پرتکرارترین شایعاتی که پیرامون سری گوشی‌های آیفون 16 اپل به گوش می‌رسد اخبار مربوط به تغییر طراحی آن هستند. طراحی آیفون‌های اپل مدتی‌ست که ثابت باقی مانده و حداقل در دو نسل اخیر شاهد حداقل تغییرات در طراحی آیفون‌ها بوده‌ایم. با این وجود نمی‌توان انتظار تغییرات ظاهری چندان زیادی را از iPhone 16 داشت.

طراحی آیفون 16

به‌طور کلی، تغییرات طراحی آیفون 16 را می‌توان در سه دسته کلی زیر طبقه‌بندی کرد:

  • برآمدگی جدید دوربین پشت
  • تعبیه کلیدهای جدیدتر
  • ضخامت کمتر

در ادامه به بررسی دقیق‌تر هریک از این سه مورد خواهیم پرداخت.

تغییر طراحی برآمدگی دوربین آیفون 16

به گزارش MacRumors که یکی از مطمئن‌ترین منابع در حوزه پیش‌بینی جزئیات گوشی‌های اپل به شمار می‌رود، مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 16 احتمالا به‌جای چینش قطری لنزهای دوربین از آرایش عمودی استفاده خواهند کرد. به این ترتیب طراحی دوربین آیفون 16 پس از گذشت چهار نسل بار دیگر مشابه با دوربین آیفون 12 خواهد شد. بر اساس اخبار و اطلاعات البته به نظر می‌رسد تنها مدل‌های استاندارد و پلاس دستخوش این تغییر ظاهری خواهند شد؛ چراکه مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 احتمالا از همان طراحی سه‌تایی ماژول دوربین پشت بهره خواهند برد.

دوربین iPhone 12

اپل آرایش مثلثی کنونی لنزهای دوربین گوشی‌هایش را برای نخستین بار در آیفون 13 پرو ارائه کرد و دلیل گرایش به این چینش دوربین را بزرگتر شدن حسگرها عنوان نمود. با این وجود به نظر می‌رسد در نسل آتی گوشی‌های اپل نیازی به این تغییر طراحی نخواهد بود. تصاویر اخیر منتشر شده از ماکت هر چهار مدل آیفون 16 هم دیگر تاییدیه این ادعاست. در این تصاویر نیز آیفون 16 و آیفون 16 پلاس با آرایش عمودی دوربین نمایش داده شده‌اند؛ درحالیکه مدل‌های پرو  پرو مکس از همان چینش مثلثی لنزهای دوربین بهره خواهند برد.

تعبیه کلیدهای اضافی

به ادعای مارک گورمن یکی از تحلیلگران سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل، کمپانی کوپرتینویی احتمالا مدل‌های غیر Pro را با یک کلید جدید روانه بازار خواهد کرد. این کلید احتمالا همان دکمه «دکمه اکشن» باشد که در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس برای نخستین بار معرفی شده و می‌توان با تعریف میانبرهای مختلف کاربری‌های متفاوتی برای آن تعریف کرد.

طراحی آیفون 16

از سوی دیگر، «کلید شاتر» نیز احتمالا دیگر تغییر مهم در طراحی آیفون 16 خواهد بود که بر اساس برخی شایعات به مدل‌های Pro و Pro Max آیفون 16 اضافه خواهد شد. بر اساس اطلاعات موجود، هر دو کلید جدید در نظر گرفته شده برای آیفون‌های سال 2024 عملکردی خازنی خواهند داشت؛ درحالیکه کلید شاتر به‌صورت دوزمانه عمل خواهد کرد. به این ترتیب فشار دادن آرام این کلید باعث بزرگنمایی شده و فشردن بیشتر آن باعث ثبت تصویر یا ضبط ویدیو خواهد شد.

حاشیه‌های باریک‌تر در iPhone 16

به گزارش یکی از مجله‌های معتبر کره‌ای به نام The Elec سازندگان پانل نمایشگر آیفون 16 موفق به توسعه فناوری جدیدی شده‌اند که بر پایه مدارهای فشرده‌تری عمل کرده و امکان کاهش حاشیه صفحه نمایش این گوشی‌ها را فراهم خواهد کرد. البته خود آیفون 15 هم حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. با این وجود به نظر می‌رسد تجربه‌ای تقریبا لبه تا لبه در انتظار کاربران نسل بعدی پرچمداران اپل خواهد بود!

حاشیه صفحه نمایش iPhone

البته در توضیحات تکمیلی این خبر اشاره‌ای به این که آیا این حاشیه‌های باریک تنها مختص مدل‌های Pro و Pro Max خواهند بود یا خیر نشده است. بنابراین ممکن است هر چهار مدل آیفون 16 از حاشیه‌های فوق باریک بهره ببرند. در این میان البته با بررسی تاریخی سری آیفون می‌توان انتظار داشت که مدل‌های Pro نخستین محصولاتی باشند که از این بهبودهای صفحه نمایش بهره‌مند خواهند شد.

آیفون 16 پرو اپل و همه اخبار و شایعات پیرامون این گوشی پرچمدار؛ از تراشه A18 Pro تا دوربین تله فوتو جدید آیفون ۱۶ پرو با این ۱۰ تغییر بزرگ معرفی خواهد شد آیفون 16 پرو مکس در برابر گلکسی S24 اولترا؛ آیا پرچمدار اپل از پس کهکشانی سامسونگ بر خواهد آمد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*