قابلیت‌های آپدیت رابط کاربری One UI 6.1

بهترین قابلیت‌های آپدیت رابط کاربری One UI 6.1 با طعم هوش مصنوعی

اگر گوشی سامسونگ شما وان یو آی ۶.۱ با هوش مصنوعی را دریافت می‌کند، اینجا بهترین قابلیت‌های آپدیت رابط کاربری One UI 6.1 را بشناسید.

سامسونگ با معرفی سری گلکسی اس ۲۴ از هوش مصنوعی اختصاصی خود یعنی “Galaxy AI” رونمایی کرد که موفقیت بزرگی برای این برند به شمار می‌رود. این قابلیت‌های هوش مصنوعی فوق‌العاده، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و باعث افزایش فروش پرچمدار جدید سامسونگ شد.

خبر خوب این است که خوشبختانه، گلکسی ای‌آی تنها به سری گلکسی اس ۲۴ محدود نمی‌شود. سامسونگ در حال حاضر با آپدیت رابط کاربری One UI 6.1، این قابلیت‌ها را برای گوشی‌های پرچمدار و تبلت‌های نسل قبل خود نیز ارائه می‌کند.

قابلیت‌های جذاب آپدیت رابط کاربری One UI 6.1

اگر به‌روزرسانی وان یو آی ۶.۱ (با قابلیت‌های Galaxy AI) را دریافت کرده‌اید یا منتظر دریافت آن هستید، در ادامه به ۶ قابلیت هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای که نباید آن‌ها را از دست بدهید اشاره می‌کنیم.

۱. جستجوی ناحیه‌ای با گوگل (Circle to Search With Google)

این یکی از بهترین قابلیت‌های هوش مصنوعی است که به رابط کاربری One UI 6.1 اضافه شده است. با این قابلیت می‌توانید دور یک شیء یا متن خاص روی نمایشگر گوشی خود دایره بکشید و نتایج جستجو را از گوگل دریافت کنید. دیگر نیازی به باز کردن یک برنامه جداگانه نیست و در نتیجه زمان بیشتری صرفه‌جویی می‌شود.

قابلیت‌های آپدیت رابط کاربری One UI 6.1

«این فرد در ویدیو چه لباسی پوشیده است؟ چه گجتی روی میز او قرار دارد؟ چطور می‌توانم همین محصول را تهیه کنم؟» اگر هنگام تماشای ویدیوهای ریلز اینستاگرام یا یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها چنین سوالاتی می‌پرسید، از این قابلیت هوش مصنوعی سامسونگ قدردانی خواهید کرد.

برای استفاده از قابلیت جستجوی ناحیه‌ای، دکمه خانه یا دکمه نوار ناوبری را برای مدت طولانی فشار دهید و با انگشت یا قلم S Pen دور یک شیء روی صفحه خود دایره بکشید. همچنین می‌توانید برای استفاده از آن، روی یک شیء خاص ضربه بزنید. بهترین بخش این است که نتایج را در همان پنجره دریافت می‌کنید و نیازی به خروج از برنامه نیست.

قابلیت‌های آپدیت رابط کاربری One UI 6.1

همچنین می‌توانید روی متن ضربه بزنید تا آن را کپی یا ترجمه کنید. این قابلیت کاربردهای زیادی دارد و بی‌شک یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آپدیت رابط کاربری One UI 6.1 محسوب می‌شود.

۲. ویرایش قدرتمند تصاویر با هوش مصنوعی

به‌روزرسانی One UI 6.1 امکانات ویرایش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی شگفت‌انگیزی را به برنامه داخلی گالری گوشی‌های سامسونگ اضافه کرده تا به شما در گرفتن عکس‌های عالی کمک کند.

برنامه گالری را باز کنید، روی یک تصویر ضربه بزنید و روی نماد ویرایش (قلم) کلیک کنید. حالا روی نماد هوش مصنوعی Galaxy AI در پایین سمت چپ کلیک کنید تا جادوی هوش مصنوعی سامسونگ شروع به کار کند.

قابلیت‌های آپدیت رابط کاربری One UI 6.1

می‌توانید تصویر را بچرخانید و روی «ایجاد» (Generate) ضربه بزنید تا قسمت بیرونی قاب را پر کنید. این کار ممکن است چند ثانیه طول بکشد. در بیشتر عکس‌هایی که در تست‌های خودم انجام دادم، هوش مصنوعی سامسونگ توانست قسمت‌های باقی‌مانده را با رنگ‌های دقیق پر کند.

یک شیء ناخواسته عکس شما را خراب کرده است؟ نگران نباشید. هوش مصنوعی سامسونگ می‌تواند آن را حذف کند و به‌طور هوشمند قسمت حذف‌شده را پر کند. حتی می‌توانید اندازه اشیاء را تغییر دهید و آن‌ها را جابه‌جا کنید.

با فشار دادن و نگه داشتن یک شیء می‌توانید آن را به‌عنوان یک استیکر ذخیره کنید. همچنین می‌توانید آن را در یک تصویر دیگر جای‌گذاری کنید.

۳. ویدیوهای اسلوموشن لحظه‌ای

در رابط کاربری جدید وان یو آی هر ویدیویی در برنامه گالری می‌تواند به‌طور لحظه‌ای به ویدیوی اسلوموشن تبدیل شود. هوش مصنوعی با تحلیل فریم‌های موجود و ایجاد فریم‌های جدید برای روان‌تر شدن ویدیو، جادو می‌کند. برای استفاده از این قابلیت برنامه گالری را باز کنید، روی یک ویدیو ضربه بزنید و آن را نگه دارید. ویدیو به‌صورت اسلوموشن شروع به پخش می‌کند.

با ضربه زدن روی نماد ویرایش (قلم) در پایین صفحه، گزینه‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. می‌توانید سرعت‌های مختلف اسلوموشن را انتخاب کنید، قسمت خاصی از ویدیو را برای تبدیل به اسلوموشن انتخاب کنید یا ویدیوی اسلوموشن را در دستگاه خود ذخیره کنید.

۴. ارتقای چشمگیر پیام‌رسانی

با آپدیت رابط کاربری One UI 6.1، صفحه کلید سامسونگ نیز از قابلیت‌های جالبی با هوش مصنوعی بهره‌مند شده است. حالا می‌توانید لحن متون خود را تغییر دهید و املا و گرامر آن‌ها را بررسی کنید.

می‌خواهید هنگام چت با رئیستان مانند یک فرد خونسرد به‌نظر برسید یا لحن حرفه‌ای خود را حفظ کنید؟ هوش مصنوعی سامسونگ به شما کمک می‌کند.

قابلیت‌های آپدیت رابط کاربری One UI 6.1

یک برنامه پیام‌رسان (واتس‌اپ، پیام‌ها و غیره) را باز کنید و با سبک نگارش خود بنویسید. حالا متن‌ها را انتخاب کنید، روی نماد هوش مصنوعی در صفحه‌کلید ضربه بزنید و «سبک نوشتار» را انتخاب کنید. هوش مصنوعی سامسونگ متن را با چند لحن بازنویسی می‌کند. موردی را که دوست دارید انتخاب کنید و آن را برای فرد دیگر ارسال کنید.

هنگام ارسال پیام‌های حرفه‌ای یا ایمیل، می‌توانید از ویژگی «املا و گرامر» استفاده کنید تا بعداً دچار دردسر نشوید.

این قابلیت‌های پیام‌رسانی با هوش مصنوعی فقط با صفحه‌کلید سامسونگ کار می‌کنند، بنابراین این یک پیش‌نیاز است. همچنین می‌توانید از آن‌ها در هر برنامه پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ، تلگرام، جیمیل، لینکدین و پیام‌ها استفاده کنید.

۵. ترجمه مکالمه در لحظه

گوشی‌های سامسونگ تجهیز شده به هوش مصنوعی گلکسی، می‌توانند تماس‌ها را به‌صورت لحظه‌ای ترجمه کنند. این قابلیت هوش مصنوعی فوق‌العاده، صدای شما را به زبان انتخابی ترجمه می‌کند و صدای پردازش‌شده توسط هوش مصنوعی را برای شنونده ارسال می‌کند. تمام این اتفاقات در لحظه رخ می‌دهد.

ترجمه زنده مکالمات با Galaxy AI سامسونگ

ویژگی مترجم زنده مکالمات در تماس‌ها، مورد تحسین جامعه فناوری قرار گرفته است، زیرا می‌تواند به‌طور قابل توجهی سد زبانی را از بین ببرد. نکته جالب‌تر این است که فرد مقابل نیازی به گوشی سامسونگ ندارد. این قابلیت برای افراد و مشاغلی که با مشتریان بین‌المللی سروکار دارند عالی است.

۶. برنامه یادداشت‌های هوشمند

بسیاری از کاربران برای یادداشت‌برداری با گوشی‌های سامسونگ از اپلیکیشن Samsung Notes استفاده می‌کنند و ادغام ویژگی‌های هوش مصنوعی در آن، زندگی را برای آن‌ها بسیار آسان‌تر کرده است. این قابلیت می‌تواند یادداشت‌های طولانی را برای خوانایی بهتر به‌عنوان تیتر و بولت درآورد، پاراگراف‌های بزرگ را خلاصه کند و املای غلط را اصلاح نماید.

هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ

برنامه جدید Notes در One UI 6.1 همچنین می‌تواند متن‌ها را به زبان‌های مختلف ترجمه کند. برای استفاده از آن، برنامه Notes را باز کنید، روی یک یادداشت ضربه بزنید و روی نماد Galaxy AI کلیک کنید تا ویژگی‌های هوش مصنوعی را ببینید.

اگر یادداشت‌های زیادی در برنامه Samsung Notes می‌نویسید، عاشق این قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهید شد.

جمع‌بندی

این‌ها ۶ تا از بهترین قابلیت‌های هوش مصنوعی مورد علاقه ما در One UI 6.1 هستند. رابط کاربری One UI 6.1 همچنین مرورگر هوشمند سامسونگ را ارائه می‌دهد که می‌تواند صفحات وب را خلاصه و ترجمه کند. این قابلیت می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند.

آخرین نسخه رابط کاربری One UI همچنین دارای قابلیتی برای نمایش تصویر زمینه صفحه قفل در نمایشگر همیشه روشن (AOD) است، اما این قابلیت منحصر به سری گلکسی اس ۲۴ بوده و برای دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ ارائه نمی‌شود.