قیمت دانگ فنگ 008

دانگ فنگ 008 ؛ شاسی بلند برقی چینی معرفی شد + ویدیو

دانگ فنگ 008 – Dongfeng eπ 008 جدیدترین دست پخت چینی ها در سگمنت خودروهای شاسی بلند برقی است که در ادامه با مشخصات فنی آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

اکثر ما چینی‌ها را بیشتر با خودروهای کراس اور کامپکت و جمع و جور می‌شناسیم، اما غافل از اینکه آن‌ها طی سال‌های اخیر، در ساخت‌ خودروهای شاسی بلند بزرگ مثل جی ای سی آیون و اکستریم VX یا حتی غول‌هایی مانند هونگچی LS7، حسابی پیشرفت کرده‌اند. حالا برند دانگ فنگ اینجاست تا وارد بازی شود و هنر خود را نشان دهد. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ دانگ فنگ 008 می‌رویم و سر و ته آن را درمی‌آوریم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی دانگ فنگ 008

پیش از هرچیز بد نیست اشاره کنیم که قبلا با نسخه سدان این خودرو یعنی دانگ فنگ 007 آشنا شده بودیم و اکنون وقت ملاقات با همزاد شاسی بلند آن است. خودرو شاسی بلند برقی 008 قرار است در قامت یک خودرو الکتریکی با فرمت RWD و در دو نسخه EV و EREV راهی بازار شود. خودرو Dongfeng 008 در تریم تمام برقی میزبان یک موتور الکتریکی با توان 200 کیلو وات یا 270 اسب بخار قدرت است و پکیج باتری‌ های 82.28 کیلو وات ساعتی نیرو می‌گیرد که با هر بار شارژ شدن تا 636 کیلومتر دوام می‌آورد.

واردات دانگ فنگ 008

دانگ فنگ 008 در تریم EREV علاوه بر موتور برقی 200 کیلو واتی، یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر تنفس طبیعی هم دارد که صرفا به عنوان ژنراتور باتری ها ایفای نقش می‌کند. معمولا ظرفیت باتری‌ها در خودروهای EREV پایین‌تر از EV است؛ چرا که شارژ شدن باتری‌ها به صورت مداوم صورت می‌گیرد و به همین خاطر خودرو برقی شاسی بلند دانگ فنگ در نسخه EREV و صرفا با اتکا به باتری‌ها می‌تواند 154 کیلومتر راه برود.

شاسی بلند الکتریکی دانگ فنگ 008

از مهم ترین آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی دانگ فنگ 008 هم می‌توان به موارد مثل سیستم رانندگی بین خطوط، رادار هشدار تصادف از جلو و عبور عابر پیاده، نمایشگر و کلاستر دیجیتال، سقف پانارومیک، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله و … اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

خودرو برقی دانگ فنگ 008

اندازه و ابعاد دانگ فنگ 008 شامل 5002 میلی متر طول، 3025 میلی متر عرض و 1972 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 1732 میلی متر می‌رسد.

تصاویر دانگ فنگ 008

همانطور که از عکس ها و تصاویر دانگ فنگ 008 هم پیداست، این خودرو از طراحی و هندسه باکسی شکل بهره می‌برد و اتاق بسیار بزرگی دارد. فاکتورهایی مثل رینگ‌های 21 اینچی، چراغ‌ های ال ای دی، اسپویلر سقفی و ستون‌های دو رنگ، از زیباترین نکات در طراحی ظاهری خودرو برقی شاسی بلند دانگ فنگ به شمار می‌آیند.

طراحی کابین و داشبورد

داشبورد دانگ فنگ 008

در حال حاضر تصاویر زیادی از کابین و داشبورد دانگ فنگ 008 وجود ندارد. طبق عکس بالا، داشبورد خودرو برقی شاسی بلند 008 از مدرن‌ترین سبک طراحی در بین خودروهای چینی بهره می‌برد و فاقد دکمه‌های فیزیکی است.

کابین و داشبورد دانگ فنگ 008

به علاوه بد نیست اشاره کنیم که فاکتورهایی مثل مولتی مدیای 14.6 اینچی، کلاستر 9 اینچی، فرمان دی کات با غربیلک 2 پره از جذاب‌ترین نکات آن به شمار می‌آیند. همچنین در اتاق خودرو برقی 008 می‌توانید کنسول میانی کتابی، سقف پانارومیک، صندلی‌های برقی و … را پیدا کنید.

قیمت دانگ فنگ 008 و شانس واردات به ایران

دانگ فنگ 008 در ایران

قیمت دانگ فنگ 008 به گفته افشاگران چینی، حدود 24 هزار دلار خواهد بود و با توجه به همین مورد، می‌تواند جزو خودروهای وارداتی جدید چینی به ایران هم باشد. بد نیست بدانید که تا اینجای کار، خودروهای جذاب برقی چینی مثل جی ای سی آیون و تاکسی برقی نت ایران خودرو به همراه نتا U راهی کشور ما شده‌اند.