ارز دیجیتال اینجکتیو

ارز دیجیتال اینجکتیو (INJ) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از پروژه‌های آینده‌دار و بابرنامه بازار رمزارزها، ارز دیجیتال اینجکتیو با نماد INJ است که در ادامه به ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

امروزه با توسعه بلاک چین و در فضای بی‌انتهای امور مالی، با اصطلاح نام‌آشنای دیفای بیش از هر زمان دیگری سر و کار داریم. در دنیای مالی امروز همه‌چیز مبتنی بر عدم تمرکز است و از قِبَل همین غیرمتمرکز بودن، پلتفرم‌های بسیاری توسعه یافته که هر یک از آنها تلاش می‌کنند به گسترش و بهبود اکوسیستمی که می‌شناسیم، کمک کنند.

یکی از پروژه‌های نسبتا نوظهور دنیای ارزهای دیجیتال، پروتکل اینجکتیو است که سعی می‌کند دیدگاه ما نسبت به مبادلات غیرمتمرکز و به‌معنای اعم، دیفای را گسترش دهد. پروژه جذاب فوق می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی سرمایه‌گذاران برای انباشت سود در آینده‌ای نزدیک باشد.

نگاهی به ارز دیجیتال اینجکتیو (INJ)

با مقدمه فوق دانستیم که در آسمان غیرمتمرکز امور مالی، پروژه‌های نوآورانه و خلاقانه بسیاری وجود دارند که یکی از ستاره‌های چشمک‌زن آن، پروتکل Injective است. هدف از طراحی این پروتکل بر بستر بلاک‌چین، راه‌اندازی یک اکوسیستم جامع برای مبادلات غیرمتمرکز یا DEX بوده است.

پروژه اینجکتیو را اریک چن و آلبرت اونگ به یاری یکدیگر طراحی کردند تا بدین ترتیب چالش‌های پیش روی اکوسیستم سنتی DEX را حل کنند. در واقع یکی از مشکلات پیش روی صرافی‌های غیرمتمرکز، سرعت آهسته معاملات، گزینه‌های محدود بازار و هزینه‌های بالا است و پروتکل فوق با دور زدن این موانع تلاش کرده هر یک از آنها را حل کند.

ارز دیجیتال اینجکتیو

ارز دیجیتال Injective روی یک بلاک چین لایه دوم راه‌اندازی شده اسن؛ یعنی روی بلاک چین اصلی نیست و روی لایه‌ای بالاتر از لایه اولیه کار می‌کند. استقرار روی لایه دوم بلاک چین باعث شده اینجکتیو سرعت تراکنش‌ها را افزایش دهد و از هزینه کارمزدها تا حد زیادی بکاهد. عمده معامله‌گران از وجود این دو مشکل ناراضی هستند.

خبر خوب دیگر این‌که پروژه مذکور محدود به یک بلاک چین نمی‌شود و طوری راه‌اندازی شده که بتواند با سایر بلاک چین‌ها همکاری داشته باشد. این ویژگی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد در هر بازار مشتقه‌ای خرید و فروش کنند – حتی در بازارهایی که هنوز به وجود نیامده‌اند – و به این ترتیب آزادی کاملی در فضای غیرمتمرکز DeFi داشته باشند.

هدف اصلی پروتکل اینجکتیو چیست؟

وقتی یک فناوری یا یک اختراع روی کار می‌آید، یعنی یک جایی نیاز به آن پیدا شده است. نیاز است که باعث به کار افتادن قوه تفکر و خلاقیت شده و بشریت را به دوره کنونی کشانده است. فلسفه راه‌اندازی و ایجاد پروتکل اینجکتیو این بوده که برای مدیریت امور مالی، دموکراسی ایجاد کند.

بنیان‌گذاران این پروژه خواهان آزادی سرمایه‌گذاران در فضای دیفای هستند و دنیایی را برای خود متصور شده‌اند که در آن کنترل همه چیز به دست شخص است، نه دولت یا هر نهاد دیگری! دکس‌های سنتی اگرچه به اندازه خود خلاقیت و نوآوری داشتند، اما همچنان با چالش‌های مهمی دست و پنجه نرم می‌کردند. (به مشکلات دکس‌ها اشاره کردیم؛ کارمزدهای بالا، سرعت پایین تراکنش‌ها و…)

ارز دیجیتال اینجکتیو

پروتکل Injective به دنیا آمده تا به سه اصل اساسی و حیاتی پایبند باشد: سرعت، آزادی و امنیت، اصولی تخطی‌ناپذیر و مهم برای این پروژه هستند که در نبود آنها، اینجکتیوی وجود نخواهد داشت. بنابراین اگر جزو آن دسته از معامله‌گرانی هستید که از کندی و هزینه‌های گزاف دکس‌های سنتی سر به کوه و بیابان گذاشته‌اند، تقدیر خود را به دست‌های پرتوان راه حل‌های مقیاس‌بندی لایه دوم این رمزارز بسپارید.

پلتفرم نام‌برده متعهد شده تا آخرین لحظه فعالیتش، سیستمی کاملا بدون مجوز در اختیار کاربران قرار دهد تا بدون نیاز به زمان و مکان خاص و محدودیت‌های روتین، در فعالیت‌های دلخواه اکوسیستم شرکت کنند. از هر چیزی مهم‌تر آن‌که اینجکتیو امنیت را سرلوحه کار خود قرار داده تا مطمئن شود که دارایی‌ها و داده‌های کاربران از خطر به دور هستند.

مروری بر تاریخچه ارز دیجیتال INJ

به ویژگی‌های اصلی و اهداف مهم پروتکل اینجکتیو اشاره کردیم و گفتیم این پروژه غیرمتمرکز با هدف کاهش مشکلات سرعت تراکنش‌ها و کاستن از کارمزدهای بالا به‌وجود آمده است. حالا تصمیم داریم نگاهی کلی به تاریخچه ارز دیجیتال آن بیندازیم و روند توسعه‌اش را بررسی کنیم.

ارز دیجیتال Injective ایجاد شد تا بتواند محدودیت‌های مبادلات غیرمتمرکز را از میان بردارد. در وهله اول بنیان‌گذاران این پروژه می‌خواستند به یک پروتکل صرافی غیرمتمرکز دست یابند تا از این طریق بتوانند طیف گسترده‌ای از محصولات مالی را بی‌توجه به نکات منفی دکس‌های سنتی پشتیبانی کنند.

ارز دیجیتال اینجکتیو

اینجکتیو روی شبکه اتریوم مستقر شده و برای رفع محدودیت‌های آن خصوصا در مورد سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها، از راه‌حل Cosmos SDK بهره برده که از بلاک‌چین‌های سفارشی پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب پروتکل فوق مجوز یافت تا از بلاک‌چین لایه دوم استفاده کند و تراکنش‌ها را سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر نماید.

این پروژه مثل هر پروتکل دیگری دارای یک توکن به نام INJ است که وظیفه تأمین مالی آن را بر عهده دارد. هر چه زمان بیشتری از معرفی این پروتکل گذشته، اینجکتیو بیشتر با پروژه‌های دیگر همکاری کرده و بدین ترتیب موقعیت خود را در دنیای کریپتو تقویت و تثبیت کرده است. از جمله مشارکت‌های مفید آن می‌توان به الروند، مارلین و هارمونی اشاره کرد.

خوشبختانه ارز دیجیتال Injective همواره در تلاش بوده ویژگی‌ها و خصیصه‌های خود را توسعه و گسترش دهد که از جمله آن می‌توان به معرفی معاملات آتی و گسترش بازارهای معاملات نقطه‌ای اشاره کرد. مهم‌تر از همه آن‌که پروژه مذکور از فاز آزمایشی خارج و به شبکه اصلی نقل مکان کرده است.

مشارکت جامعه و وفاداری آن یکی از بارزترین ویژگی‌های اینجکتیو بوده و تاریخچه آن گواهی بر این مسئله است. اعضای جامعه می‌توانند مطابق با مدل حاکمیتی پروتکل، تغییرات مختلف را پیشنهاد داده و به آنها رأی دهند و اطمینان پیدا کنند که توسعه شبکه با نیازهای آنها در یک راستا بوده است.

ارز دیجیتال اینجکتیو

و آخرین مطلب مهمی که باید راجع به Injective مطرح کرد، نوآوری و توسعه آن است. این پروژه از زمان آغاز به کار خود اقدامات مهمی انجام داده، اما نوآوری و خلاقیت را از قلم نینداخته و به آن پایبند بوده است.

ارز دیجیتال اینجکتیو چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای کمک به صرافی‌های غیرمتمرکز و جابه‌جایی مرزهای اکوسیستم آنها، پروتکلی به نام اینجکتیو طراحی شد. در ادامه ویژگی‌های اساسی و بنیادین این رمزارز را معرفی می‌کنیم:

  • غیرمتمرکز بودن: گفتیم که پروتکل Injective کاملا غیرمتمرکز است و بدون تکیه به واسطه‌ها، تمامی امور آن (از جمله اجرای معاملات، فرآیند تسویه حساب و…) انجام می‌شود.
  • قابلیت همکاری: از آنجایی که اینجکتیو روی Cosmos SDK راه‌اندازی شده، می‌تواند با سایر بلاک‌چین‌هایی که روی این پلتفرم کار می‌کنند همکاری کند. با این اوصاف قادر است طیف گسترده‌تری از دارایی‌ها و عملکرد زنجیره‌ای متقابل را تضمین کند.
  • استیکینگ: یکی از ویژگی‌های جذاب و هیجان‌انگیزی که پروتکل Injective از آن برخوردار است، قابلیت سهام‌گذاری یا استیکینگ خواهد بود. دارندگان ارز دیجیتال اینجکتیو قادرند توکن‌های خود را برای پشتیبانی از امنیت و عملیات شبکه به اشتراک بگذارند. آنها در ازای این اقدام خود پاداش دریافت خواهند کرد.
  • مقیاس پذیری لایه دوم: به‌علت بهره‌مندی از مقیاس پذیری لایه 2، امکان دسترسی به تراکنش‌های سریع‌تر با کارمزد پایین وجود دارد. این ویژگی در مقایسه با پلتفرم‌های سنتی DEX عملکرد بی‌نظیری دارد.
  • معاملات بین زنجیره‌ای: پشتیبانی از معاملات بین زنجیره‌ای یکی از ویژگی‌های ارز دیجیتال اینجکتیو است. منظور از معاملات بین زنجیره‌ای، گسترش دامنه دارایی‌ها و توکن‌هایی است که کاربران می‌توانند خرید و فروش کنند.
  • عدم نیاز به مجوز: ارز دیجیتال Injective نیازی به مجوز ندارد و هر کسی می‌تواند بدون نیاز به تأیید مرکزی یک بازار جدید ایجاد و لیست کند.
  • معامله قابل تنظیم: هدف اینجکتیو پشتیبانی از طیف وسیع امور مالی نظیر معاملات نقدی و مشتقات است. با این حساب تریدرها محدود به خرید و فروش‌های ساده نیستند و می‌توانند در عملیات‌های مالی پیچیده مشارکت داشته باشند.
  • متن باز بودن: پروتکل فوق متن باز یا اوپن سورس است؛ یعنی شفافیت دارد و توسعه‌دهندگان در سراسر جهان می‌توانند باعث رشد و ارتقای آن شوند.

ارز دیجیتال اینجکتیو

کیف پول های جذاب اینجکتیو

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، توکن بومی پروتکل اینجکتیو، مبتنی بر شبکه اتریوم است و به همین خاطر از کیف پول‌هایی باید استفاده کرد که مبتنی بر ERC-20 هستند. از رایج‌ترین و معروف‌ترین ولت‌های این ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متامسک: این کیف پول جزو بهترین‌های بازار ارزهای دیجیتال است و تقریبا از تمامی توکن‌های بازار پشتیبانی می‌کند و به‌خاطر کاربرپسند بودن آن برای معامله‌گران جذابیت دارد.
  • مای اتر ولت: این کیف پول به‌صورت رایگان در دسترس سرمایه‌گذاران قرار گرفته و به آنها کمک می‌کند تا با بلاک چین اتریوم تعامل داشته باشند. بنابراین می‌توانید کیف پول جدید ایجاد کنید و مدیریت آنها را بر عهده بگیرید.
  • لجر نانو اس/ایکس: این دو کیف پول سخت افزاری برای معامله‌گرانی مناسب هستند که با ولت‌های نرم افزاری رابطه خوبی ندارند. دستگاه‌های لجر؛ کلید خصوصی را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند، اما می‌توان از طریق دو کیف فوق با این ولت در ارتباط بود.
  • ترزور: یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری مناسب برای اینجکتیو، ترزور است. این کیف پول می‌تواند با کیف پول‌های نرم افزاری مثل مای اتر ولت ادغام شود.
  • کوین بیس ولت: کیف پول کوین بیس با صرافی آن اشتباه گرفته نشود؛ چرا که صرافی آن برای ما ایرانی‌ها تحریم است، اما ولت آن نه! این برنامه مستقل از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.
  • سیف پل که سخت افزاری است و رابط نرم افزاری نیز دارد و از توکن‌های شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال اینجکتیو

صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال INJ پشتیبانی می‌کنند

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های برای اعتماد به یک ارز دیجیتال و پذیرش آن نزد سرمایه‌گذاران کلان، لیست شدن آن رمزارز در صرافی‌های معتبر است. توکن INJ در چند صرافی معتبر و برجسته فهرست شده که در ادامه به معرفی و توضیح مختصر آنها می‌پردازیم.

  • بایننس: یکی از برجسته‌ترین صرافی‌های دنیای کریپتو، بایننس است که اینجکتیو را پس از عرضه اولیه در لانچ پد فهرست کرد.
  • هوبی: این صرافی نیز جزو بهترین‌های بازار است و از دارایی‌های رمزنگاری شده متنوعی پشتیبانی می‌کند که یکی از آنها Injective است.
  • کوکوین: صرافی مردمی کوکوین طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و یکی از رمزارزهای جذاب آن اینجکتیو خواهد بود.
  • صرافی io
  • وزیر ایکس که در هند مستقر شده و طیف وسیعی از دارایی‌های رمزنگاری شده را پشتیبانی می‌کند.
  • یونی سوآپ یک صرافی غیرمتمرکز در شبکه بلاک چین اتریوم است که اینجکتیو را پوشش می‌دهد.
  • بالانسر از جمله پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز خواهد بود که مدیریت خودکار پورتفولیو دارد.
  • بیت ترکس در ایالات متحده مستقر شده و ارزهای دیجیتال زیادی دارد.

تکنولوژی ارز دیجیتال Injective چیست؟

پروتکل اینجکتیو با توکن بومی INJ اهداف بلندپروازانه و رو به توسعه‌ای دارد که تحقق آنها کمک قابل توجهی به دنیای دیفای و اکوسیستم غیرمتمرکز آن می‌کند. ستون فقرات این پروژه، فناوری پیشرفته‌ای است که دارد. قبلا گفته شد که این ارز دیجیتال از مقیاس‌بندی لایه 2 بهره می‌برد.

ارز دیجیتال اینجکتیو

فناوری برجسته دیگری که Injective از آن برخوردار شده، یک مدل کتاب سفارش غیرمتمرکز است که تضمین می‌کند همه سفارش‌ها به شیوه‌ای کاملا غیر متمرکز با یکدیگر مطابقت دارند. در این پروتکل هیچ نهادی وظیفه کنترل و نظارت ندارد و این اقدام مهمی در راستای توسعه تمرکززدایی است و کاربران همه چیز را به‌دست گرفته‌اند.

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال اینجکتیو

قطع به یقین هر پروژه‌ای که در جهان خارج به منصه بروز و ظهور می‌رسد، توسعه‌دهنده/دهندگانی دارد و پروتکل Injective از این قاعده مستثنی نیست. تیم مبتکر این ارز دیجیتال رهبرانی به‌نام اریک چن و آلبرت اونگ دارد که مهارت‌های شگفت‌انگیزی در امور مالی و بلاک چین داشته‌اند.

اریک چن موفق شده از تجارب خود در صندوق‌های تأمینی استفاده کند و به‌عنوان یک توسعه‌دهنده رقابتی، درک عمیق خود از امور مالی را به رخ بکشد. علاوه بر این آلبرت اونگ را باید به‌عنوان سرمایه‌گذاری استراتژیست دانست که عنصری حیاتی برای تیم بوده است.

چشم انداز ارز دیجیتال اینجکتیو در آینده

در دنیای گسترده و وسیع کریپتو پروژه‌های بسیاری وجود دارند که برخی از آنها بدون نقشه و برنامه ایجاد شده و بعضی نقشه راه دارند و با نوآوری و خلاقیت کار خود را آغاز کرده‌اند. پروژه‌های موفق در حوزه تکنولوژی با یک چشم انداز منحصربه‌فرد شروع به فعالیت کرده و آینده خود را پیشاپیش ترسیم نموده‌اند.

از زمانی که پروتکل اینجکتیو تصمیم گرفت فعالیت خود را شروع کند، نقشه راهی برای خودش ترسیم کرد که راه‌اندازی شبکه آزمایشی، فعال‌سازی شبکه اصلی و مشارکت‌ها به وضوح برای آن در نظر گرفته شده بودند. برنامه‌های متعددی برای این رمزارز در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گسترش قابلیت‌های زنجیره‌ای متقابل
  • ادغام عمیق‌تر با سایر پلتفرم‌های دیفای
  • معرفی محصولات مالی بیشتر

پیشرفت‌های بسیاری در انتظار پروژه Injective بوده که یکی از آنها پذیرش در فضای دیفای است. بخش مالی دیفای به سرعت در حال رشد و توسعه است و اگر پروتکل اینجکتیو بتواند به راه‌حلی برای مشتقات و معاملات زنجیره‌ای متقابل تبدیل گردد، ارزش آن افزایش می‌یابد. نظر شما درباره این رمزارز چیست؟

همچنین بخوانید:
خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند افزایش قیمت حیرت انگیز تون کوین، ارز دیجیتال تلگرام پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*