تصاویر خورشیدگرفتی کامل ۲۰۲۴

تماشا کنید: تصاویر شگفت‌انگیز خورشیدگرفتی کامل امروز در آمریکا

تصاویر پدیده خورشیدگرفتگی کامل که ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ در مکزیک، آمریکا و کانادا رخ داده است را می‌توانید در این پست مشاهده کنید.

بامداد روز قبل، مردم در سراسر آمریکای شمالی شاهد یک پدیده نجومی شگفت‌انگیز به‌نام خورشیدگرفتگی کامل بودند. این نوع خورشید گرفتگی که از مکزیک آغاز شد، از ایالات متحده عبور کرد و به کانادا رسید و میلیون‌ها نفر را مجذوب آسمان کرد.

خورشید گرفتگی کامل زمانی رخ می‌دهد که ماه در مدار خود به دور زمین، بین خورشید و زمین قرار می‌گیرد و قرص کامل خورشید را برای چند دقیقه می‌پوشاند. این پدیده شگفت‌انگیز فقط در زمان ماه نو و زمانی که ماه در نزدیکترین نقطه به زمین (حضیض) قرار دارد، رخ می‌دهد.

مسیر این خورشید گرفتگی از مکزیک شروع شد و از ایالت‌های اورگان، آیداهو، وایومینگ، نبراسکا، کانزاس، میسوری، ایلینوی، کنتاکی، تنسی، جورجیا، کارولینای شمالی، و کارولینای جنوبی در ایالات متحده عبور کرد. سپس به کانادا رسید و از استان‌های انتاریو و کبک عبور کرد. طول خورشیدگرفتگی کامل از 10 ثانیه تا 7.5 دقیقه متغیر بود و در برخی از شهرها مانند مازاتلان در مکزیک، سن آنتونیو، آستین و دالاس در تگزاس،‌ ایندیاناپولیس، کلیولند،‌ ایری، منطقه آبشار نیاگارا در نیویورک و انتاریو، مونترال در ایالت کبک مشاهده شد.

تصاویر خورشیدگرفتگی کامل ۲۰۲۴

این خورشیدگرفتگی کامل به مدت 4 دقیقه به‌طول انجامید. به مناسبت این پدیده شگفت‌انگیز، برنامه‌های ویژه‌ای در بارها، استادیوم‌ها، نمایشگاه‌ها و پارک‌ها در مسیر خورشید گرفتگی کامل برگزار شد. افراد می‌بایست برای تماشای خورشید گرفتگی از عینک‌های محافظ مخصوص استفاده ‌کنند، در غیر این صورت احتمال بروز مشکلات جسمانی برای آن‌ها وجود دارد.

پیشینه خبر:
هشدار ناسا: با گوشی از خورشید گرفتگی عکس نگیرید چرا نگاه کردن به خورشید گرفتگی خطرناک است؟ راهنمای تشخیص عینک خورشید گرفتگی اصلی از تقلبی راهنمای فیلم برداری از خورشید گرفتگی با گوشی موبایل کسوف کامل خورشید در سال ۱۴۰۳؛ آماده خورشید گرفتگی شگفت‌انگیز امسال باشید

خورشید گرفتگی علاوه بر زیبایی بصری، تاثیرات دیگری نیز داشت. به‌طور مثال در برخی از مناطق، دما تا 10 درجه سانتیگراد کاهش یافت. همچنین برخی از حیوانات مانند پرندگان، در طول خورشید گرفتگی به لانه‌های خود بازگشتند. خورشید گرفتگی کامل بعدی در 12 آگوست 2026 در آمریکای شمالی رخ خواهد داد. در ادامه شما را دعوت به مشاهده تصاویر شگفت‌انگیز این خورشیدگرفتگی کامل می‌کنیم.

تصاویر خورشیدگرفتگی کامل ۲۰۲۴ آمریکا

برای تماشای تصاویر با اندازه بزرگ، روی آن‌ها کلیک کنید

تصاویر خورشیدگرفتگی کامل ۲۰۲۴

تصاویر خورشیدگرفتگی کامل ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*