قیمت تویوتا لوین وارداتی برساوش در بازار ایران

تویوتا لوین، 2 میلیارد گرانتر از قیمت خرید در بازار ایران

با شروع تحویل تویوتا لوین وارداتی برساوش، قیمت این سدان در بازار مشخص شد؛ قیمتی که مثل همیشه اختلافی فاحش با قیمت اعلامی واردکننده دارد.

پس از اعلام واردات تویوتا لوین توسط برساوش در زمستان گذشته، این خودرو به‌تازگی در فروردین ماه 1403 در نسخه‌های بنزینی و هیبرید رسماً عرضه شد. جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند که با دریافت پلاک ملی برای خودروهای وارداتی تویوتا لوین، فرایند تحویل آن‌ها به مشتریان شروع و به تبع آن قیمت آن‌ها در بازار آزاد مشخص شده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، سدان وارداتی لوین هم با قیمتی چند برابر قیمت اعلامیِ شرکت واردکننده در بازار کشور خرید و فروش می‌شود.

قیمت تویوتا لوین وارداتی برساوش در بازار آزاد

بهمن ماه گذشته با ارسال دعوتنامه تکمیل وجه به خریداران، قیمت نهایی تویوتا لوین بنزینی و هیبرید به‌صورت رسمی مشخص شد. تویوتا لوین بنزینی توربوشارژ با قیمت 2 میلیارد و 250 میلیون تومان و تویوتا لوین هیبرید با قیمت 2 میلیارد و 47 میلیون تومان به مشتریانی که از سامانه یکپارچه اقدام به خرید کرده بودند فروخته شد.

قیمت تویوتا لوین وارداتی برساوش در بازار ایران

جای تعجبی ندارد که در بازار آزادِ امروزه کشور، این خودرو با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت رسمی به فروش گذاشته شود. بنا به مشاهدات طی چند روز اخیر، تویوتا لوین بنزینی وارداتی برساوش در بازار 4 میلیارد و 500 میلیون تا 4 میلیارد و 850 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و نسخه هیبرید آن هم با قیمت 5 میلیارد تا 5 میلیارد و 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این یعنی هر دو نسخه 2 میلیارد گران‌تر یا به عبارتی دیگر، دو برابر قیمت رسمی قیمت خورده‌اند.

انتظار می‌رود با افزایش عرضه تویوتا لوین و همچنین ایجاد ثبات در نرخ ارز که طی چند وقت اخیر افزایشی چشمگیر به خود دیده است، قیمت این سدان وارداتی هم کمی متعادل‌تر شود. گفتنی است که علاوه بر برساوش، معین خودرو هم واردات دو نسخه بنزینی و هیبرید Levin را در دستور کار قرار داده و آن‌ها را از طریق سامانه یکپارچه فروش عرضه کرده است.

کابین تویوتا لوین وارداتی برساوش

در ضمن باید اشاره کرد که لوین بنزینی وارداتی برساوش به یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 98 اسب بخار و گشتاور 185 نیوتن متر مجهز است. این موتور نیرو محرکه خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته به محور جلو منتقل می‌کند. لوین هیبرید برساوش هم از یک موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که روی هم رفته می‌توانند 140 اسب بخار قدرت و 211 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. این نسخه برای انتقال نیرو محرکه به چرخ‌های جلو هم به گیربکس e-CVT متکی است.

از دست ندهید:
نسل جدید کیا K5 توسط کوشاخودرو به ایران وارد می‌شود هیوندای کونا ۲۰۲۴ توسط کرمان خودرو به کشور وارد شد + مشخصات فنی و تصاویر سایپا اطلس، ۲۰۰ میلیون گرانتر از کارخانه در بازار منتظر افزایش قیمت خودرو در کارخانه باشید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*