گوشی هوشمند لایکا Leitz Phone 3

لایکا از گوشی هوشمند Leitz Phone 3 خود با دوربین قدرتمند ١ اینچی معرفی کرد

لایکا از گوشی Leitz Phone 3 با دوربین قدرتمند ١ اینچی پرده برداشت. علاوه بر دوربین، سخت افزار گوشی Leica نیز بسیار قدرتمند و به‌روز است.

کمپانی لایکا بیشتر به خاطر دوربین‌های حرفه‌ای و باکیفیتش (و اخیراً همکاری با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند هواوی و شیائومی) شناخته می‌شود، اما فعالیت‌های دیگری نیز دارد. آیا می‌دانستید که لایکا ساعت‌های مکانیکی تولید می‌کند و حتی برند گوشی‌های هوشمند اختصاصی خودش را هم دارد؟ نه فقط گوشی‌های مشترک با برندهای دیگر، بلکه گوشی‌هایی که کاملاً با برند لایکا عرضه می‌شوند.

سه نسل از گوشی های هوشمند لایکا

گوشی هوشمند لایکا Leitz Phone 3

لایکا لیتز فون 1 در سال 2021 و لیتز فون 2 در سال 2022 رونمایی شدند که هر دو تنها در بازار ژاپن عرضه شدند. راستی، اگر کنجکاو شده‌اید، نام بنیان‌گذار لایکا ارنست لیتز بود؛ به همین دلیل نام این سری گوشی‌ها لیتز فون است. همچنین، خود نام لایکا از ترکیب «لی» از لیتز و «کا» به‌معنای دوربین ساخته شده است. امروز لیتز فون 3 به‌عنوان سومین گوشی هوشمند لایکا معرفی شد و البته باز هم تنها برای بازار ژاپن عرضه خواهد شد. اما بد نیست ببینیم که یک دوربین‌ساز چگونه می‌تواند یک گوشی هوشمند با دوربین‌هایی توانمند بسازد.

این گوشی همانطور که از برندی با اصالت لایکا انتظار می‌رود، ظاهری شبیه به دوربین‌های لایکا دارد. در بخش دوربین، از یک حسگر اصلی همانند لیتز فون 2، یک سنسور 47.2 مگاپیکسلی از نوع 1 اینچی استفاده شده است. لنز این دوربین معادل 19 میلی‌متر با دیافراگم f/1.9 خواهد بود. در جلو نیز شاهد حضور یک دوربین سلفی 12.6 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.3 و میدان دید 78 درجه هستیم.

لیتز فون 3 از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره می‌برد که با در نظر گرفتن عرضه نشدن لیتز فون در سال گذشته، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا قرار بوده این گوشی در سال 2023 عرضه شود؟ همچنین، این گوشی دارای نمایشگر 6.6 اینچی IGZO OLED با رزولوشن 1260 در 2730 و رفرش ریت 240 هرتز و حداکثر روشنایی 2000 نیت است.

گوشی هوشمند لایکا Leitz Phone 3

سومین نسل گوشی لایکا از 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه قابل ارتقاء و یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض اندروید 14 را اجرا می‌کند و دارای گواهینامه IP65 و IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب است. همانند مدل‌های قبلی، لیتز فون 3 توسط شرکت Sharp ساخته شده که دلیلی بر عرضه انحصاری آن در ژاپن می‌باشد.

این گوشی با یک ویجت خاص به‌نام «ساعت طلایی» عرضه می‌شود که یک ساعت قبل از غروب و بعد از طلوع آفتاب به شما هشدار می‌دهد تا بتوانید به سرعت بیرون رفته و عکس‌های خیره‌کننده بگیرید. همچنین، یک ویجت دیگر وجود دارد که دائماً تصاویر گالری بین‌المللی لایکا را با نمایش عکس‌های گرفته‌شده توسط عکاسان حرفه‌ای با دوربین‌های لایکا، به شما نشان می‌دهد.

امکانات جذاب دوربین‌های لایکا در گوشی لیتز فون ۳

گوشی هوشمند لایکا Leitz Phone 3

قابلیت «کنترل پرسپکتیو لایکا» نیز برای اولین بار روی لیتز فون 3 معرفی شده است. این یک ویژگی نرم‌افزاری است که به اصلاح پرسپکتیو خطوط عمودی مانند خطوط ساختمان‌ها در هنگام عکاسی کمک می‌کند. این قابلیت تاکنون تنها در دوربین‌های لایکا وجود داشت. همچنین، حالت‌های جدید «لیتز لوکس» و «تن‌های لایکا» نیز در این گوشی گنجانده شده‌اند. لیتز فون 3 قرار است در تاریخ 19 آوریل در ژاپن عرضه شود و همراه با یک «درپوش لنز» و یک قاب محافظ هم‌رنگ به خریداران ارائه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*