دردناک ترین مدل مرگ انسان

دردناک ترین مدل های مرگ انسان

صحبت از مرگ هیچگاه برای انسان خوشایند نبوده اما به نظرتان مرگ دردناک تا چه حدی زجرآور است؟ دردناک ترین مدل های مرگ انسان چه روش هایی هستند؟

ماهیت اسرار آمیز مرگ باعث شده تا حتی متفکرترین انسان‌ها نیز از فکر کردن به آن و احساسات انسان در لحظات مرگ ناتوان بمانند. شاید افرادی را در حین مرگ دیده باشید که با آرامش کامل در حال جان دادن باشند اما آیا همه انسان‌ها در حال مرگ با آرامش کامل همراه هستند؟ آیا در مدل های مرگ دردناک که زجرآور ترین لحظات آن فرد سپری می‌شود نیز همچنان آرامش برقرار است؟ به همین خاطر قصد داریم تا در این مطلب از گجت نیوز دردناک ترین مدل های مرگ انسان را براساس داده‌های علمی معرفی کنیم.

دسترسی آسان به بخش‌های این مطلب

دردناک ترین مدل های مرگ انسان

مرگ از مواردی است که انسان با غریزه بقا خود همواره در حال فرار از آن است و حتی در پرریسک ترین شرایط که احتمال مرگ بیشتر از زنده ماندن است، باز هم این غریزه آدمی بقا را انتخاب می‌کند.

مار بومسلنگ (مار درختی)

شاید کلمه «بومسلنگ» بیشتر شبیه موجودات رمان‌های علمی تخیلی باشد اما همان طور که گفته می‌شود، بومسلنگ در واقع گونه‌ای از مارها عضوی از خانواده Colubridae یا مارهای دندان‌دار است. زهر این مار از جمله کشنده‌ترین سم‌هایی است که انسان می‌تواند با آن مواجه شود. در واقع حتی کمترین مقدار سم این مار می‌تواند با خون ریزی شما را به کام دردناک ترین مرگ ها بکشاند.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

مار بومسلنگ

سم این مار باعث می‌شود تا رگ‌های شما پر از لخته‌های خون شده و به دنبال آن دچار خونریزی داخلی و هم خارجی خواهید شد. تب شدید و حالت تهوع و تکان‌های غیرقابل کنترل از جمله آخرین تحرکات شما برای مقابله با این سم به‌ شمار می‌رود. مار بومسلنگ بیشتر در جنوب صحرای آفریقا یافت شده و برای شناسایی آن باید مهارت و دانش کافی داشته باشید.

قرار گرفتن در معرض تری فلوراید کلر

تری فلوراید کلر (ClF3) به عنوان یک ماده بسیار واکنش پذیر برای استفاده در پیشرانه‌های موشک در دهه 1930 ساخته شد. واکنش پذیری این ماده به قدری بالاست که تقریباً هر چیزی را که لمس کند در هنگام تماس آتش می‌گیرد. طبق گفته کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، حتی قرار گرفتن در معرض خفیف تا متوسط تری فلوراید کلر باعث درد شدید شده و می‌تواند با مواردی همچون نکروز همراه باشد.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

مرگ با قرار گرفتن در معرض تری فلوراید کلر

دانشمند پل دوهرتی در مورد عملکرد تری فلوراید کلر می‌گوید که این ماده می‌تواند استخوان های شما را به ژلاتین تبدیل کرده و انگشتان شما را خرد کند. خطرناک بودن استفاده از این ماده شیمیایی باعث شد تا سالها بعد استفاده از آن را در سراسر جهان ممنوع اعلام کنند.

یخ زدگی

تصور رایج از انجماد تا حد مرگ نوعی آرامش تاریک است که اغلب افراد آن را شبیه به خواب رفتن تصور می‌کنند. اما این حس خواب آلودگی در واقع مرحله دوم هیپوترمی بوده که معمولا درست قبل از دست دادن هوشیاری رخ می‌دهد. در فرآیند یخ زدن تا مرگ، بدن وقتی که تلاش می‌کند با تولید گرما از انجماد جلوگیری کند، لرزهای غیرقابل کنترل آن شروع شده و با سفتی عضلانی ادامه می‌دهد. چنین حالت‌هایی باعث می‌شوند تا بدن با عملکرد نادرست خود، دچار عذاب شود.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

مرگ در اثر یخ زدگی

هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، بدن برای حفظ اندام‌های حیاتی خون را از سایر اعضا به آن نواحی رسانده و این باعث می‌شود تا درد شدیدی در دست‌ها و پاها ایجاد شود. به همین دلیل مراحل اولیه یخ زدگی با سوزش همراه است و پس از گذشت مدتی که فرد بقیه اعضا خود را از دست داد، دیگر احساسی نخواهد داشت. با بی حس شدن بدن، مغزتان نیز کم کم به حالت سردرگمی وارد خواهد شد و این حالتی است که دانشمندان آن را پارادوکسیک می‌نامند. پارادوکسیک در حقیقت زمانی است که اوج درد و رنج فرد ناشی از هیپوترمی صورت گرفته و حتی دیده شده که فرد در این حالت به داخل یخ ها ضربه می‌زند. بنابراین انجماد نیز بواسطه رنجی که در طول مدت مرگ بوسیله آن تجربه خواهد شد، از دردناک ترین مدل های مرگ انسان به‌ شمار می‌رود.

حمله قلبی

یکی از آشناترین علل مرگ و میر در دنیای مدرن حمله قلبی است که حتی علائم هشداردهنده آن نیز می‌تواند دردناک باشند. در حالی که برخی از حملات قلبی نسبتاً بدون درد هستند و بنابراین تشخیص آن برای افراد دشوار است، اما با این حال باز هم می‌تواند راهی فوق‌العاده دردناک برای مرگ باشد.

در واقع کلمه «عذاب آور» یکی از کلماتی است که با حمله قلبی بیشتر استفاده می‌شود. این بدین خاطر است که تمام هشدارهایی که به فرد اطلاع می‌دهند که در آستانه حمله قلبی قرار دارند، همراه با درد شدید هستند و اغلب درد قفسه سینه را دردناک ترین آنها می‌نامند؛ چراکه طبق تجربه افراد درگیر، در آن هنگام گویا یک فیل روی سینه فرد نشسته است.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

مرگ در اثر حمله قلبی

حمله قلبی علائم دیگری نیز مانند درد فک، پشت، بازو، شانه و سوزش سر دل دارد که هر کدام هم می‌تواند درد شدیدی را به فرد تحمیل کنند. بنابراین مرگ در اثر حمله قلبی به خاطر درد علائم و البته استرس فرد می‌تواند یکی از دردناک ترین مدل های مرگ انسان باشد.

سرطان پانکراس؛ دردناک ترین سرطان

همه سرطان‌ها می‌توانند باعث درد شوند. به گفته انجمن سرطان آمریکا، این بیماری می‌تواند با فشردگی طناب عصب نخاعی (زمانی که تومور بر اعصاب پشت شما فشار می‌آورد) و آسیب وارد شده به استخوان‌ها و عوارض جانبی جراحی و پرتودرمانی، درد شدیدی را ایجاد کند. سرطان همچنین با حمله به سلول‌های عصبی بدن و در نتیجه ابتلا فرد درگیر به سرطان به دیگر بیماری‌ها درد را بیشتر کند.دردناک ترین مدل مرگ انسان

در حالی که هر سرطانی با پیشرفت خود می‌تواند عذاب آور باشد اما سرطان پانکراس نه تنها یکی از کشنده ترین بلکه اغلب با عنوان دردناک ترین سرطان ها شناخته می‌شود. دلیل این همه درد در سرطان پانکراس مربوط به فشاری است که توده بیماری به اعصاب نزدیک پانکراس وارد می‌کند. سرطان پانکراس همچنین می‌تواند باعث ایجاد درد در شکم و کمر و همچنین منجر به انسداد روده شده که باعث می‌شود عذاب آن چندین برابر شود.

طبق گفته متخصصان، تشخیص سرطان پانکراس دشوار است و حدود 80 درصد از تومورها تا زمانی که بیماری به اندازه کافی پیشرفت نکرده و شروع به ایجاد درد عذاب آور نکند، تشخیص داده نمی‌شوند. درد ارجاعی نیز موردی است که می‌تواند در اثر سرطان پانکراس ایجاد شود. در واقع سرطان پانکراس با آسیب به بافت نرم می‌تواند باعث درد در قسمت‌های دیگر بدن شده که به آن درد ارجاعی-احشایی گفته می‌شود.

مرگ در اثر تشعشات

تشعشات به طور کلی وحشتناک هستند و اغلب متخصصان آنان را با نام کشنده نامرئی معرفی می‌کنند. در واقع با قرار گیری در معرض تشعشات فوتون‌های پرانرژی به بدن نفوذ کرده و می‌تواند به بافت و مواد ژنتیکی آسیب برساند. همچنین در اثر این تشعشات بخش‌های دیگری از بدن مانند مغز استخوان و سیستم ایمنی نیز دچار آسیب می‌شوند.دردناک ترین مدل مرگ انسان

ترسناک ترین چیز در مورد تشعشات این است که برای درگیری با آنها لازم نیست درگیر حادثه ای به سبک چربنوبیل شوید و تنها یک اشتباه متصدی رادیواکتیو در آزمایشگاه نیز می‌تواند بدن شما را در معرض این تشعشات قرار دهد. قرار گیری در معرض چنین تشعشاتی نیز می‌تواند منجر به ناشنوایی، نابینایی، زخم دهان و گلو و کلا هر چیزی که به عنوان دردناک شناخته می‌شود، دچار گردد.

سوختگی

برای این که بفهمید چرا سوختگی را در این لیست قرار داده‌ایم، تنها کافیست زمانی را به یاد آورید که انگشتتان سوخته و چه حسی را تجربه کرده بودید. بنابراین سوختگی کل بدن بسیار می‌تواند دردناک باشد.

افرادی که تا حد مرگ می‌سوزند، خودشان شاهد سیاه و شکافته شدن پوستشان خواهند بود که پس از آن بافت‌های زیرین بدنشان در معرض آتش قرار می‌‌گیرند. آنها ممکن است در اثر دود خفه شده و ماهیچه‌هایشان نیز به طرز فجیعی منفجر شود. در اغلب موارد حتی نفس کشیدن نیز به دلیل هوای بسیار گرم اطراف آنها دردناک خواهد بود.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

مرگ در اثر سوختگی

زمانی که شعله‌های آتش ابتدا پوست را می‌سوزاند، درد شدیدتر است و زمانی که تا اعصاب نفوذ می‌کنند، کاهش می‌یابد. اما این پایان کار نیست و سپس شعله‌های آتش به ناحیه بعدی پوست گسترش می‌یابند تا این روند دوباره شروع شود. این روند گفته شده تنها مختص سوزاندن ساده بوده و اگر در جریان گدازه‌ها با دمای 1000 درجه سلسیوس گرفتار شوید، پوست شما سریعا پخته شده و تمام بدن به حالتی منقبض می‌شود که به آن «حالت پوگیلیستیک» می‌گویند. همچنین دیگر اعضای بدنتان نیز به همین منوال ذوب خواهد شد و این هم از دردناک ترین مدل های مرگ انسان به‌ شمار می‌رود.

قطع فشار ناگهانی و خفگی

بسیاری از ما هرگز کاهش سطوح خطرناک فشار اتمسفر را تجربه نکرده‌ایم؛ چراکه این مورد در آب‌های عمیق اتفاق می‌افتد و به همین دلیل از میزان دردناک بودن این فاجعه بی‌اطلاع هستیم.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

مرگ در اثر قطع فشار ناگهانی

غواصان برای تنفس در اعماق پایین به هوای فشرده‌ای نیاز دارند که حاوی مولکول های اکسیژن و نیتروژن بسیار بیشتری نسبت به سطح باشد. اکسیژن در این مخزن استفاده شده و نیتروژن اضافی جمع می‌شود. اگر خیلی سریع فشار را پایین بیاورید، نیتروژن منبسط شده با ایجاد حباب‌هایی باعث درد شدید، آسیب به بافت‌ها، ماهیچه‌ها و حتی مرگ می‌شود.

در واقع غواصان برای تنفس در اعماق پایین باید فشار را کنترل کنند و اگر در این کنترل دچار سهل‌انگاری شوند، فشار داخل کپسول حتی می‌تواند باعث منفجر شدن غواصان گردد. بنابراین قرار گرفتن در معرض فشار چندین برابر اتمسفر در اعماق دریا می‌تواند مرگ دردناکی برای انسان باشد.

برق گرفتگی

همان طور که می‌دانید، مرگ در اثر برق گرفتگی سرگرم کننده نیست؛ در حقیقت فوق‌العاده دردناک است. این به وضوح زمانی که زندانیان را بر روی صندلی برق می‌نشاندند، مشاهده شده است.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

مرگ در اثر برق گرفتگی

ولتاژی که از بدن عبور رد می‌شود، اغلب باعث می‌شود ماهیچه‌ها گرفته شده و استخوان‌ها شکسته شوند. در ادامه بافت‌ها به‌طور دردناکی متورم شده و پوست هم قرمز می‌شود و حتی با بدتر شدن اوضاع احتمال ترک خوردگی پوست نیز وجود دارد. علاوه بر این موارد، به معنای واقعی احتمال بیرون زدگی مردمک چشم نیز ممکن است. برای حس کردن تجربه سوختگی کامل می‌توان گفت افرادی که در اثر برق گرفتگی، دچار آتش سوزی شده و زنده مانده‌اند، حالا از درد شدید قفسه سینه رنج برده و برای تسکین درد خود از داروهای مسکن قوی استفاده می‌کنند.

بنابراین برق گرفتگی نیز می‌تواند مرگ دردناکی را برای انسان فراهم کند.

تزریقات کشنده

تزریق کشنده زمانی یکی از اشکال اعدام بوده که در سه مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول یک باربیتورات و بی‌حس کننده برای بیهوش کردن قربانی و بی‌حس کردن درد تزریق می‌شد. تزریق مرحله دوم یک شل کننده قوی عضلانی بود که باعث می‌شود قربانی فلج شود. در مرحله سوم نیز یک داروی ایست قلبی غیرقابل برگشت تزریق می‌شود. در یک تزریق کشنده باید فرد محکوم، در پنج دقیقه با حداقل درد بمیرد. اما در اغلب مناطق از این پروتکل سه مرحله‌ای پیروی نشده و به استفاده از داروهایی علاقه دارند که حتی آزمایش هم نشده است.دردناک ترین مدل مرگ انسان

طبق گزارشات مختلف، حتی این پروتکل سه مرحله‌ای می‌تواند منجر به 14 دقیقه درد و وحشت شدید شود. همچنین گفته می‌شود که تزریق کشنده باعث عذاب و احساسی بسیار شبیه به غرق شدن فرد شده که بنابه کالبد شکافی مردگان این اعدام، یک ادم شدید ریوی همره با درد بسیار باعث شده تا ریه‌های آنها پر از مایع و خون شود.

بدتر از همه داروهایی که در تزریق کشنده استفاده می‌شوند، بی حسی نبوده و هیچ اثری برای کاهش درد ندارند. در واقع این عذاب شدید خواهد بود که داروهای دردآور تزریق شوند و هیچ موردی نیز برای بی حس کردن و یا کاهش درد وجود نداشته باشد.

غرق شدگی

در حالی که اکثر مردم پذیرفته‌اند که مرگ در اثر غرق شدگی یکی از وحشتناک ترین مدل های مردن است، اما اغلب افراد تصور می‌کنند که مرگ در اثر غرق شدگی دردناک نیست. از این گذشته، حتی افرادی هم که در معرض غرق شدگی قرار گرفته‌اند، بیشتر به افراد خسته و ناتوان شباهت دارند تا فردی که احساس درد می‌کند. نهایتا هم وقتی که زیر آب می‌رود، ممکن است فکر کنید که تنها از هوش رفته و هیچ دردی ندارد.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

مرگ در اثر غرق شدگی

اما غرق شدن می تواند بسیار دردناک باشد. زمانی که در تنفس مشکل داریم، این معمولا منجر به تنفس در آب شده که در نتیجه می‌تواند باعث اسپاسم حنجره و یا تارهای صوتی شود. نفس کشیدن در آب می‌تواند بسیار دردناک باشد و اگر آب وارد ریه‌هایتان شود، این احساس درد شدیدی خواهد داشت که حتی تا مدتی در بیرون از آب نیز می‌تواند ادامه دار باشد. به طور کلی تمام شدن هوا و ناتوانی در نفس کشیدن همراه با استرس می‌تواند شدیدا دردناک باشد.

تنها خبر خوب این است که با نرسیدن اکسیژن به سلول‌های مغزتان، مدتی پس از غرق شدن بیهوش خواهید شد و دیگر متوجه ادامه مراحل غرق شدگی و مرگتان نخواهید بود.

به صلیب کشیده شدن؛ دردناک ترین مدل مصنوعی مرگ برای انسان

احتمالاً نباید تعجب کنید که یکی از دردناک ترین راه های مردن اصلاً مرگ طبیعی نیست، بلکه توسط انسان ها برای مجازات دیگر افراد اختراع شده است. بیشتر مردم مرگ به روش مصلوب شدن را از داستان عیسی مسیح می‌دانند اما باید گفت که این رویه بسیار قبل از زمان مسیح وجود داشته و قدمت آن به حدود قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد.

دردناک ترین مدل مرگ انسان

به صلیب کشیده شدن

مصلوب شدن شاید در تصاویر رسم شده هنرمندان چندان دردناک به نظر نرسد، اما در حقیقت برای ساعت‌ها با میخ به چوبه وصل ماندن فوق‌العاده دردناک است. منابع مختلف اشاره می‌کنند که بیشتر تصاویر جزئیات مصلوب شدن را به اشتباه رسم کرده‌اند؛ چراکه در مصلوب شدن میخ‌ها نه از کف دست بلکه از مچ رد می‌شوند که با برخورد به عصب میانی، درد شدیدی را می‌تواند ایجاد کند. همین استراتژی در پاها نیز اجرا شده و حتی ممکن است زخم‌ها نیز توسط حشرات جویده شده و درد بیشتر شود. بنابراین مرگ در اثر به صلیب کشیده شدن نیز می‌تواند با درد شدیدی شروع شده و حتی با بدتر شدن اوضاع تشدید یابد.

در گجت نیوز بخوانید:
https://gadgetnews.net/790872/the-most-painful-insect-bite-in-the-world/ وحشتناک‌ترین طوفان‌های برف تاریخ؛ از مرگ بیش از ۴۰۰۰ نفر تا برف ۸ متری وحشتناک ترین سلفی های جهان و عواقب دردناک آن‌ها + ویدیو کشف یک حقیقت تکان دهنده درباره لحظه مرگ انسان مرگ انسان دقیقا چه مشخصاتی دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*