گواهی نامه رانندگی قسطی

گواهی نامه رانندگی خودرو قسطی شد

با بالا رفتن هزینه اخذ گواهی نامه رانندگی خودرو در سال جدید، شاهد قسطی شدن ثبت نام و اخذ آن در مراکز آموزش رانندگی هستیم.

طبق آخرین اخبار داخلی، در حالی که حقوق پایه سال ۱۴۰۳ در کشور ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است، بسیاری از افراد برای اخذ گواهینامه رانندگی که جزو حداقل حقوق شهروندی محسوب می‌شود باید مبالغ بسیار بالایی را پرداخت نمایند. به همین منظور شاهد قسطی شدن شرایط ثبت نام و دریافت گواهی نامه خودرو از سوی برخی از مراکز آموزش رانندگی هستیم.

ثبت نام قسطی گواهی‌ نامه رانندگی

گواهی‌نامه رانندگی

هزینه ثبت نام و دریافت یک گواهی نامه رانندگی خودرو در کشور بین ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان الی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. از این رو که متاسفانه بسیاری از افراد به‌واسطه شرایط بد اقتصادی قادر به پرداخت تمامی این مبلغ به صورت یکجا نیستند شاهد قسطی شدن دریافت گواهی نامه هستیم و متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار تومان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در حال حاضر هزینه‌ ثبت نام گواهی‌نامه رانندگی بابت هزینه کلاس تئوری و عملی، هزینه تمبر، هزینه معاینات پزشکی و… است.

مدارک لازم برای اخذ گواهینامه

مدارک لازم برای گواهینامه ۱۴۰۳ به شرح ذیل هستند:

  • اصل و یک نسخه کپی از کارت ملی متقاضی
  • اصل و یک نسخه کپی از شناسنامه (صفحه اصلی و صفحه توضیحات)
  • گواهی اشتغال به تحصیل دارای مهر تاییدیه منطقه آموزش و پرورش (برای آقایان بالای ۱۸ سال در شرایط تحصیل)
  • کارت پایان خدمات یا معافی

توضیح: لازم به ذکر است که مدارک گواهینامه پایه دوم و اول، به ترتیب شامل گواهینامه پایه سوم و دوم نیز خواهد بود. بدیهی است که با آماده کردن مدارک ثبت نام گواهینامه ماشین، مراحل آن سریع‌تر و راحت‌تر پیش خواهد رفت و در این مورد به مشکلی برخورد نمی‌کنید؛ در غیر این صورت برای پیگیری گواهینامه با چالش مدارک روبه‌رو خواهید شد.

از دست ندهید:
بازار سیاه فروش کارت سوخت تا ۲۰ میلیون تومان رشیدی کوچی؛ حذف کارت سوخت جایگاه ها بسیار خطرناک است