پرداخت با موبایل به جای کارت در ایران

گوشی موبایل جایگزین کارت بانکی در ایران شد؛ پرداخت با موبایل به جای کارت

سرانجام ایران نیز به جمع کشورهایی اضافه شد که پرداخت با موبایل را به‌جای کارت ارائه می‌کنند. این کار با استفاده از فناوری NFC انجام می‌شود.

ایران به جمع کشورهای پیشرو در زمینه پرداخت‌های موبایلی پیوست. با تلاش‌های بانک مرکزی و همکاری بانک‌ها، امکان پرداخت پول از طریق موبایل به جای استفاده از کارت (NFC) در کشور عملیاتی شد. این خبر مسرت‌بخش، نوید دهنده تحولات مثبتی در نظام پرداخت کشور و تجربه‌ای آسان‌تر و امن‌تر برای مشتریان شبکه بانکی است.

پروژه‌ای با نام «کهربا» که در سال ۱۳۹۹ رونمایی شده بود، در نهایت به ثمر نشست و هم‌اکنون مشتریان پنج بانک می‌توانند با استفاده از تلفن‌های همراه مجهز به NFC، بدون نیاز به کارت فیزیکی و رمز، نسبت به پرداخت‌های خود اقدام کنند.

پیشینه خبر:
استفاده از موبایل به جای کارت بانکی ؛ پرداخت NFC در ایران فعال شد

استفاده از NFC برای پرداخت، مزایای فراوانی را به‌همراه دارد. به‌لطف آن دیگر نیازی به حمل کارت فیزیکی و جستجوی آن در جیب و کیف نیست. احتمال کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات کارت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. و همچنین تراکنش‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شوند.

آینده‌ای روشن برای پرداخت با موبایل

پرداخت با موبایل به جای کارت در ایران

با توجه به استقبال روزافزون مردم از روش‌های نوین پرداخت و مزایای متعدد NFC، پیش‌بینی می‌شود که در آینده شاهد گسترش روزافزون استفاده از این فناوری در سراسر کشور باشیم.

بانک مرکزی و بانک‌ها در حال تلاش هستند تا با ارائه زیرساخت‌های مناسب و ترویج استفاده از NFC، این روش نوین را به عنوان جایگزینی امن و کارآمد برای پرداخت‌های سنتی به مردم معرفی کنند. با عملیاتی شدن NFC، گامی مهم در جهت ارتقای نظام پرداخت کشور و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال برداشته شده است.