کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال از کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی خود رونمایی کرد

کمپانی وسترن دیجیتال از یک کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی رونمایی کرد که می‌تواند مشکل فضای کم ذخیره اطلاعات دوربین‌ها را حل کند.

شرکت وسترن دیجیتال قصد دارد سال آینده اولین کارت حافظه اس دی ۴ ترابایت در جهان را عرضه کند. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که قرار است هفته آینده این محصول را به صورت حضوری به نمایش بگذارد.

بر اساس این اطلاعیه، وسترن دیجیتال این کارت حافظه SD را که مطابق با استاندارد Secure Digital Ultra Capacity (SDUC) انجمن SD ساخته شده است، تحت برند SanDisk به بازار عرضه خواهد کرد. سازنده آن را برای «جریان‌های کاری پیچیده رسانه‌ای و سرگرمی» مانند فیلم‌هایی با رزولوشن بالا و نرخ فریم بالا در دوربین‌ها و لپ‌تاپ‌ها به فروش می‌رساند.

مشخصات کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی وسترن دیجیتال

این کارت جادار از رابط باس Ultra High Speed-1 (UHS-1) استفاده می‌کند و از حداکثر سرعت انتقال تئوری تا ۱۰۴ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. AnandTech گزارش داد که این کارت از حداقل سرعت نوشتن ۱۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. این نشریه همچنین گفت که انتظار می‌رود حداقل سرعت نوشتن متوالی به ۳۰ مگابایت بر ثانیه برسد.

کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی وسترن دیجیتال

با این مشخصات، کارت SD آینده وسترن دیجیتال باید بتواند فرمت‌های ویدیویی با نیاز به فضای ذخیره‌سازی زیاد، از جمله 8K را در خود جای ده؛ اگرچه این کارت برای پشتیبانی از ضبط ویدیویی ۸K خام به اندازه کافی سریع نخواهد بود. این موضوع توضیح می‌دهد که چرا وسترن دیجیتال در ابتدا این محصول را در رویداد سالانه انجمن ملی پخش‌کنندگان برای متخصصان پخش و رسانه، که فردا در لاس‌وگاس آغاز می‌شود، به‌نمایش خواهد گذاشت.

وسترن دیجیتال می‌گوید حاضران در این مراسم می‌توانند پیش‌نمایشی از ظرفیت کامل کارت SD ۴ ترابایتی را در اختیار داشته باشند و درباره اینکه چگونه این کارت امکانات خلاقانه را برای دوربین‌ها و لپ‌تاپ‌ها گسترش می‌دهد، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال اشاره‌ای به قیمت این کارت SD نکرده است که مشکل فضای کم حافظه گوشی ها را برطرف می‌کن؛، اما با توجه به قابلیت‌های پیشرفته و مخاطبان هدف آن که تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای هستند، این محصول احتمالا قیمت بالایی خواهد داشت. کارت حافظه ۱ ترابایتی SanDisk Extreme Pro SDXC UHS-I نیز در حال حاضر قیمتی حدود ۱۴۰ دلار دارد. با این اوصاف نسخه ۴ ترابایتی آن می‌تواند قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار یا حتی بیشتر داشته باشد.

رویداد WD شش سال پس از آن صورت می‌گیرد که انجمن SD (که استانداردهای SD را می‌نویسد) استاندارد SDUC را معرفی کرد که حداکثر ظرفیت ممکن برای کارت‌های SD را از ۲ ترابایت به ۱۲۸ ترابایت افزایش داد. برخی مشتاقانه باور داشتند که کارت های حافظه SD به‌زودی می‌توانند ۱۲۸ ترابایت حافظه داشته باشند. اما با انتظار نمی‌رود یک کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود (با فرض عدم تاخیر). استانداردی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، تنها چنین ظرفیتی را به یک امکان تبدیل کرد. در آن زمان، حداکثر ظرفیت تئوری برای یک کارت اس‌دی، ۲ ترابایت بود؛ در حالی که جادارترین کارت‌های SD موجود در آن زمان تنها ۵۱۲ گیگابایت بودند.

کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی وسترن دیجیتال

امروزه، بالاترین ظرفیت کارت‌های SD موجود ۱ ترابایت است، در حالی که کارت‌های میکرو اس‌دی ۲ ترابایتی نیز در سال جاری در دسترس قرار خواهند گرفت. با اعلام وسترن دیجیتال، این صنعت به حداکثر پتانسیل کارت‌های SD نزدیک‌تر می‌شود. برای متخصصان با نیازهای ذخیره‌سازی بالا، این خبر هیجان‌انگیز است، زیرا داشتن فناوری توانمندتر، امکانات بیشتری مانند کار با رسانه‌هایی با رزولوشن بالا را امکان‌پذیر می‌کند.

با این حال، اعلام وسترن دیجیتال در حالی صورت می‌گیرد که شهرت SanDisk برای ذخیره‌سازی قابل اعتماد توسط مشتریان حرفه‌ای و قدیمی زیر سوال جدی رفته است. شکایت‌های متعددی در مورد گزارش خرابی غیرمنتظره کارت‌های حافظه SSD قابل حمل SanDisk Extreme وجود دارد. این خرابی‌ها، می‌تواند آینده محصولات این شرکت را هم تحت تأثیر بگذارد.

در گجت نیوز بخوانید:
سامسونگ نسل جدید کارت های حافظه میکرو اس دی EVO Select و EVO Plus را معرفی کرد بهترین حافظه های میکرو اس دی (microSD) برای گوشی های اندرویدی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*