خدمات پس از فروش آیفون 14 و آیفون 15

حتی خدمات پس از فروش آیفون 14 و آیفون 15 هم در ایران ممنوع شد

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر خرید و فروش، گارانتی و خدمات پس از فروش آیفون 14 و 15 را نیز در ایران ممنوع اعلام کرد!

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اقدامی جدید، گارانتی و خدمات پس از فروش گوشی‌های آیفون 14 و 15 را ممنوع اعلام کرد. این تصمیم به منظور جلوگیری از قاچاق این گوشی‌ها و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اتخاذ شده است.

طبق ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارائه هرگونه خدمات به گوشی‌های قاچاق، از جمله گارانتی، نصب، تعمیر و تامین قطعات، غیرقانونی بوده و متخلفان تا دو برابر ارزش گوشی جریمه خواهند شد.

خدمات پس از فروش آیفون 14 و آیفون 15

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ابلاغیه‌ای که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ منتشر شده، این‌چنین می‌گوید:

جز در مواردی که شورای‌عالی امنیت ملی تعیین می‌کند ارائه عمدی هر گونه خدمات نظیر بیمه ضمانت (گارانتی)، نصب، تعمیر و تأمین قطعات کالاهایی که جرائم و یا تخلفات موضوع این قانون نسبت به آنها ارتکاب یافته است با علم به وقوع جرم یا تخلف صورت‌گرفته تخلف محسوب و در صورتی که در این قانون یا سایر قوانین برای آن ضمانت اجرای شدیدتری تعیین نشده باشد مستوجب جریمه نقدی معادل یک تا دو برابر ارزش کالای موضوع تخلف است.

لطفاً دستور فرمایید به‌نحو مقتضی ضمن انعکاس و ابلاغ مجدد به رده‌های ذی‌ربط آن دستگاه پیامدهای ارائه خدمات فوق‌الذکر به کالاهای موضوع قاچاق به شخصیت‌های حقوقی و حقیقی مرتبط (اعم از ارائه‌دهندگان خدمات، تعمیر، خدمات پس از فروش شرکتها و دفاتر بیمه و غیره) اطلاع‌رسانی شود.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که در حال حاضر به راحتی می‌توان در بازار ایران، آیفون 14 و 15 را پیدا کرد. با این حال، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرده است که این گوشی‌ها جزء محصولات قاچاق محسوب شده و خرید و فروش آنها غیرقانونی است.

پیشینه خبر:
آیفون ۱۴ و ۱۵ اپل چگونه بدون رجیستر کردن در ایران آنتن می‌دهند جمع آوری گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۵ از بازارهای کشور شروع شد رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون ۱۴ برداشته نخواهد شد