پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند

پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند

کلاهبرداران با ارسال پیامی برای کاربران شاد مبنی بر مسدود شدن حساب کاربری آن‌ها، سعی در سرقت اطلاعات شخصی افراد داشته‌اند.

طی روزهای گذشته برخی کاربران شبکه شاد پیامی تهدید‌آمیز مبنی بر مسدودسازی حساب کاربری خود ظرف 24 ساعت آینده دریافت کرده‌اند. پشتیبانی شاد اما ضمن تکذیب چنین موضوعی، این پیام‌ها را جعلی و با قصد کلاهبرداری از کاربران معرفی کرده است.

تلاش کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات کاربران شاد

در پیام‌هایی که با شناسه‌های جعلی مانند «اپلیکیشن شاد»، «پشتیبانی شاد»، «شاد»، «ثبت هویت» و غیره برای کاربران شاد ارسال شده، از افراد خواسته شده تا اطلاعات شخصی خود را سریع ارسال کنند، وگرنه حساب کاربری آن‌ها مسدود خواهد شد.

شبکه شاد اما با تکذیب این موضوع رسما اعلام کرده که این پلتفرم هیچ درخواستی جهت دریافت اطلاعات شخصی افراد از طریق پیام‌های خصوصی ارسال نمی‌کند.

کلاهبرداری در شبکه شاد

بر همین اساس و بنا بر اعلام شاد، همه اقدامات این‌چنینی در دسته کلاهبرداری قرار می‌گیرند و کاربران باید در صورت دریافت این پیام‌ها، به‌سرعت گزارش مربوط به فرد متخلف را به report@ در این شبکه اجتماعی بفرستند، تا شاد پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

شاد اعلام کرده که با بررسی این گزارش‌ها، متخلفان را برای پیگیری‌های قضایی به پلیس فتا معرفی می‌کند و همچنین به‌طور مستمر همه حساب‌های کاربران سودجو و متخلف را حذف می‌کند تا مانع از هرگونه سوءاستفاده شود.

بنا بر اعلام شاد، پشتیبانان رسمی این شبکه تیک آبی دارند که نشانگر حساب تایید شده آن‌ها است و این پشتیبانان نیز هرگز درخواست ارسال اطلاعات شخصی را از کاربر نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید:
آمار اختلال اینترنت در سال ۱۴۰۲؛ سالی سخت برای کاربران آیا ویندوز دیفندر برای محافظت از سیستم ما کافی است؟ اینترنت فیبرنوری؛ راهنمای درخواست، دریافت و هزینه های خدمات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*