حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی

واکنش مدیرعامل اسنپ به حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ معتقد است حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی می‌تواند تبعات متعددی در پی داشته باشد.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ با اشاره به حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی و به‌طور همزمان، اخبار مربوط به جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها، نسبت به تبعات تورمی این مسائل هشدار داده است.

خلج با اشاره به عدم واریز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ از آغاز سال 1402 گفته که با وجود مصوبه سال 1398، رانندگان اسنپ حداقل یک سال است که از دریافت سهمیه سوخت خود محروم بوده‌اند.

حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی تبعات زیادی در پی دارد

به‌گفته آقای خلج، رانندگان تاکسی های اینترنتی نیز دقیقا مانند دیگر رانندگان تاکسی، بخشی از متصدیان ناوگان حمل‌ونقل عمومی محسوب می‌شوند و با این تعریف، قطعا مشمول دریافت امتیازات این حوزه خواهند بود. وی افزود دریافت سهمیه سوخت مخصوص بخش حمل‌ونقل عمومی نیز یکی از این امتیازات محسوب می‌شود که بر اساس میزان پیمایش هر راننده در تاکسی های اینترنتی،‌ باید به او تعلق بگیرد.

مدیرعامل اسنپ

خلج با اشاره طرح حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌گوید با توجه به جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها در مدت اخیر، همه چیز دست به دست هم داده تا قیمت تمام‌شده بنزین برای رانندگان تاکسی های اینترنتی به‌مراتب بالاتر برود. موضوعی که به باور مدیرعامل اسنپ می‌تواند اثرات سوء زیادی برای سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری به دنبال داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد که این مسائل می‌تواند تمایل رانندگان به ادامه فعالیت در ناوگان تاکسی های اینترنتی را کاهش دهد و اثر منفی مخربی بر توازن عرضه و تقاضا و قیمت تمام‌شده سفرها نیز داشته باشد. به‌گفته آقای خلج، تبعات این فرآیند می‌تواند علاوه بر رانندگان، بر بیش از 70 میلیون کاربر مسافر سامانه تاکسی های اینترنتی نیز موثر باشد و تاثیر تورمی بزرگی در این حوزه به‌دنبال داشته باشد.

مدیرعامل اسنپ با اشاره به وزارت نفت به‌عنوان متولی تخصیص سهمیه بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی گفت، اگرچه اسنپ به‌طور منظم و ماهانه آمار مسافت طی‌شده رانندگان خود را در اختیار نهادهای مسئول قرار داده، از اسفند 1401 و با وجود پیگیری‌های مکرر از نهادهای متولی، سهمیه سوخت رانندگان اسنپ واریز نشده است.

خلج همچنین با اشاره به مزایای سنجش آنلاین مسافت طی‌شده توسط رانندگان در تاکسی های اینترنتی گفت دقت 99 درصدی آمار ارائه شده توسط این شرکت را نهادهای مسئول هم تایید کرده‌اند. به باور وی، در روش آفلاین تخصیص سهمیه بنزین تاکسی‌ها، دقت کار بسیار پایین است و به اتلاف منابع می‌انجامد؛ حال آن‌که در مورد تاکسی های اینترنتی، این محاسبات با به‌روزترین اطلاعات و دقیق‌ترین شیوه‌ها انجام شده و در نتیجه حق کسی ضایع نشده است.

آقای خلج در پایان با تاکید بر پیگیری حقوق کاربران راننده اسنپ، این مهم را وظیفه این شرکت قلمداد کرده و ابراز امیدواری کرد که نهادهای مسئول هرچه زودتر در این زمینه راهکارها یا پاسخ‌های شفافی ارائه کنند.

از دست ندهید:
اسنپ از تمام اتهامات مطرح شده تبرئه شد کار به جایی رسیده که مردم برای کار در اسنپ و تپسی ماشین اجاره می‌کنند رشیدی کوچی؛ حذف کارت سوخت جایگاه ها بسیار خطرناک است بازار سیاه فروش کارت سوخت تا ۲۰ میلیون تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*