دوربین 360 درجه Insta360

نسل جدید دوربین 360 درجه Insta360 با وضوح 8K و محافظ لنز جداشدنی معرفی شد

نسل جدید دوربین 360 درجه Insta360 معرفی شد. دوربین اینستا ۳۶۰ X4 به یک محافظ لنز جداشدنی مجهز شده و می‌تواند با وضوح 8K فیلمبرداری کند.

شرکت Insta360 دوربین اکشن جدید ۳۶۰ درجه خود با نام X4 را معرفی کرد. برجسته‌ترین پیشرفت این دوربین ۵۰۰ دلاری نسبت به نسل قبلی یعنی X3، توانایی فیلمبرداری با کیفیت ۸K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است.

دوربین 360 درجه Insta360؛ لنز جدید و وضوح 8K

دوربین 360 درجه Insta360

این جهش در رزولوشن و جزئیات، به خصوص هنگام تماشای ویدیوهای اکشن روی نمایشگرهای بزرگ‌تر از گوشی همراه، چرخش و پیمایش در فیلم‌های ۳۶۰ درجه‌ای بر روی پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، یا برش و انتخاب نماهای دلخواه از یک ضبط ۳۶۰ درجه‌ای کاربردی خواهد بود. همچنین باتری جدید این دوربین با ظرفیت ۲۲۹۰ میلی‌آمپر ساعتی، امکان ضبط ۷۵ دقیقه‌ای فیلم با کیفیت ۸K و ۱۳۵ دقیقه فیلم با کیفیت ۵.۷K را فراهم می‌کند.

دوربین 360 درجه Insta360

علاوه بر ۸K، دوربین 360 درجه Insta360 از ضبط ویدیو با وضوح ۵.۷K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و همینطور وضوح ۴K و سرعت ۱۰۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. (حداکثر کیفیت و سرعت فیلمبرداری در X3، به ترتیب ۵.۷K با ۳۰ فریم و ۴K با ۶۰ فریم بود). مشابه مدل‌های قدیمی‌تر، برای کاربرانی که به ضبط ویدیوی ۳۶۰ درجه علاقه‌ای ندارند، امکان فیلمبرداری با استفاده از تنها یک لنز در نظر گرفته شده است. (کیفیت ضبط در این حالت، ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود)

X4 در مقایسه با نسل قبل، از نمایشگر لمسی بزرگ‌تری (۲.۵ اینچ) ساخته شده از شیشه ضدخش گوریلا گلس شرکت کورنینگ بهره‌مند است. همانند X3، امکان ثبت تصاویر ثابت با کیفیت ۷۲ مگاپیکسل با X4 نیز وجود دارد. همچنین، این دوربین از قابلیت «حالت من» (Me Mode) پشتیبانی می‌کند که با ضبط ویدیوی ۱۸۰ درجه، به‌خوبی دسته سلفی شما را از دید پنهان می‌کند. بر خلاف X3، حالت من در X4 با کیفیت‌های ۴K و ۲.۷K نیز در دسترس است.

دوربین 360 درجه Insta360

محافظ لنز قابل جداسازی این دوربین می‌تواند قابلیت چشمگیری برای فیلمبرداری در شرایط آب و هوایی و محیط‌های سخت باشد؛ چرا که به یک لنز حساس، درجه‌ای بالاتر از محافظت را هدیه می‌دهد. برخلاف تجربه برخی کاربران با لنزهای چسبی X3، شرکت Insta360 ادعا می‌کند که محافظ لنز جداشدنی آن، روی فرآیند بخیه‌زنی (Stitching) تصاویر ۳۶۰ درجه تأثیری نخواهد گذاشت.

دوربین جدید Insta 360 X4 با قیمت ۵۰۰ دلاری عرضه می‌شود که ۱۰۰ دلار گران‌تر از نسل قبلی خواهد بود. اما سوال اینجاست که آیا پیشرفت‌های آن ارزش ۱۰۰ دلار بیشتر را دارد؟

در گجت نیوز بخوانید:
اکشن کم Insta360 Ace، رقیب جدید گو پرو هیرو رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*