گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا

گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا با مشخصات قدرتمند و بدنه چوبی رونمایی شد

گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا با یک قاب چوبی زیبا، سخت‌افزار به‌روز، چیپست اسنپدراگون 8s نسل ۳، دوربین‌های قدرتمند و قیمت مناسب معرفی شد.

خبر خوب برای عاشقان قاب‌های چوبی گوشی‌های موتورولا: موتورولا اج 50 اولترا جدید علاوه بر اینکه با دو رنگ خاکستری جنگلی و کرکی هلوئی (رنگ سال ۲۰۲۴) از جنس چرم گیاهی عرضه می‌شود، گزینه‌ای با قاب چوبی واقعی را نیز ارائه می‌کند.

مشخصات فنی و امکانات موتورولا اج 50 اولترا

برخلاف سال گذشته که مدل «اولترا» وجود نداشت، این گوشی مدل ارتقا یافته موتو اج 50 پرو محسوب می‌شود که چند هفته پیش معرفی شد. اولترا در مقایسه با مدل پرو، از پردازنده قدرتمندتر و مجموعه دوربین بهتری بهره می‌برد.

قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ است که پیشرفتی عظیم نسبت به تراشه نسل ۷ Gen 3 موجود در مدل Pro محسوب می‌شود. همچنین، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم (LPDDR5X) با قابلیت افزایش بیشتر از طریق فناوری «تقویت رم» در اختیار خواهید داشت. حافظه داخلی نیز ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت از نوع UFS 4.0 است.

دوربین‌های ارتقا یافته با طعم هوش مصنوعی

پیشرفت‌های دوربین با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۳ اینچی آغاز می‌شود که به اندازه کافی برای داشتن پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری قبل از اعمال ادغام چهار پیکسل را داراست. این لنز f/1.6 از فوکوس خودکار همه جهته و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) برخوردار است.

دوربین گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا

ستاره بخش دوربین‌ها، یک سنسور دوربین پریسکوپی با زوم ۳ برابری و فاصله کانونی ۷۲ میلی‌متری است که از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی (پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری) و دیافراگم روشن f/2.4 بهره می‌برد. دوربین بعدی، یک سنسور اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی (پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری) با لنز f/2.0 و میدان دید ۱۲۲ درجه است که برای عکس‌های ماکرو از فوکوس خودکار برخوردار است. همچنین، دوربین‌ها از سیستم فوکوس خودکار لیزری و حسگر سه‌گانه‌ای برای تنظیم نوردهی، تراز سفیدی خودکار و تشخیص سوسو استفاده می‌کنند.

بخش دوربین سلفی هم از قافله عقب نمانده و از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی (۰.۶۴ میکرومتر) با لنز f/1.9 و فوکوس خودکار بهره می‌برد. هر سه دوربین امکان فیلمبرداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند. همچنین، دوربین اصلی پشتی و سلفی، از قابلیت فیلمبرداری صحنه آهسته (Slow-Motion) با کیفیت ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کنند (دوربین سلفی با سرعت ۱۲۰ فریم و دوربین اصلی تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه).

گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا

با توجه به اینکه سال ۲۰۲۴، سال هوش مصنوعی است، در اینجا قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز برای کمک به دوربین به کار گرفته شده‌اند. هوش مصنوعی به‌طور خودکار سرعت شاتر و میزان لرزشگیر را بر اساس صحنه تنظیم می‌کند. همچنین، ردیابی فوکوس خودکار را نیز بر عهده می‌گیرد. موتورولا برای بهبود جزئیات در نقاط روشن و سایه‌ها، وضوح، رنگ و بوکه (محو کردن پس‌زمینه)، از «موتور ارتقاءدهنده عکس» جدیدی استفاده کرده است.

یک نمایشگر جذاب و بدنه جذاب‌تر

در نمای جلویی گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا شاهد یک نمایشگر خمیده ۶.۷ اینچی از نوع P-OLED با رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ هستیم. این نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز کار می‌کند و در حالت بازی، نرخ نمونه‌برداری لمسی آن تا ۳۶۰ هرتز بالا می‌رود.

نمایشگر گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا

حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۲۵۰۰ نیت می‌رسد و از فناوری کاهش نور DC بهره می‌برد. پشتیبانی از نمایش ۱۰ بیتی رنگ نیز امکان پخش محتوای HDR10 پلاس را فراهم می‌کند. همچنین، گواهینامه‌هایی را برای استریم با کیفیت اچ‌دی از نتفلیکس و آمازون دریافت کرده است که در عصر استریمینگ، می‌تواند اهمیت زیادی برای بسیاری از کاربران داشته باشد.

این نمایشگر موفق به کسب تأییدیه مهمی از شرکت پنتون (Pantone) شده است. این تأییدیه تضمینی بر کیفیت بالای نمایش رنگ‌ها و ثبت تصاویری طبیعی و زنده است. بدنه این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و در جلوی آن، از محافظ گوریلا گلس Victus با پوشش ضد اثر انگشت استفاده شده است. همچنین، رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را نیز کسب کرده است.

درست مثل پرو، یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تأمین نیروی گوشی جدید Motorola Moto Edge 50 Ultra را بر عهده دارد. این باتری با فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات TurboPower، از طریق پورت USB و با شارژ بی‌سیم ۵۰ وات شارژ می‌شود. موتورولا ادعا می‌کند که تنها ۴ دقیقه شارژ گوشی، برای گذراندن کل روز کافی است. همچنین امکان به اشتراک گذاشتن شارژ به صورت باسیم و سیمی وجود دارد.

گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا

این گوشی در دو مدل تک‌سیم‌کارت و دو سیم‌کارت عرضه می‌شود. از جدیدترین استاندارد وای فای ۷ (۸۰۲.۱۱be) و بلوتوث ۵.۴ و همچنین فناوری باند فوق‌عریض (UWB) پشتیبانی می‌کند. فناوری UWB امکان اندازه‌گیری دقیق فاصله و زاویه نسبت به سایر دستگاه‌های مجهز به UWB مانند گوشی دوستتان یا تگ UWB را فراهم می‌کند. علاوه بر این، درگاه USB-C امکان اتصال با استانداردهای USB 3.2 و DisplayPort 1.4 را ارائه می‌دهد.

این گوشی به بلندگوهای استریو با تنظیم دالبی اتمس مجهز شده است و همچنین از ردیابی سر دالبی (Dolby Head Tracking) پشتیبانی می‌کند (جالب است بدانید که موتورولا امروز از هندزفری‌های جدیدی نیز رونمایی کرد).

گوشی موتورولا موتو اج 50 اولترا در هفته‌های آینده به فروش خواهد رسید. قیمت مدل پایه ۱۰۰۰ یورو خواهد بود.