پرداخت با NFC موبایل

کدام بانک های ایران پرداخت با NFC گوشی موبایل را فعال کردند؟

با اجرایی شدن طرح کهربای بانک مرکزی توسط 6 بانک کشور، امکان پرداخت با NFC گوشی موبایل بدون نیاز به کارت فیزیکی فراهم شده است.

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران با اشاره به امکان انجام تراکنش های بانکی با گوشی موبایل از طریق طرح کهربای بانک مرکزی، از اجرای این طرح توسط 6 بانک کشور خبر داد. او افزود کاربران از این به بعد می‌توانند انواع تراکنش‌های خرید را با برنامک‌های هوشمند گوشی‌های موبایل و بدون نیاز به کارت بانکی فیزیکی انجام دهند.

پرداخت با NFC گوشی موبایل در طرح کهربای بانک مرکزی

مصطفی قمری‌وفا ضمن اعلام این خبر گفت هدف بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا، تنوع بخشیدن به ابزارهای پرداخت در دسترس مشتریان و افزایش ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور است. به‌گفته او، مشتریان شبکه بانکی کشور از طریق طرح کهربا می‌توانند نسخه الکترونیکی کارت بانکی فیزیکی خود را در برنامک‌های هوشمند گوشی موبایل تعریف کرده و در تراکنش‌ها از آن‌ها استفاده کنند.

طرح کهربا بانک مرکزی

بنا بر توضیحات مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران، با وجود طرح کهربا، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده نسخه الکترونیکی و امن کارت‌های بانکی، بدون نیاز به کارت فیزیکی و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی مجهز به این فناوری، فراهم است.

آقای قمری‌وفا می‌گوید در حال حاضر شش بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات، این طرح را اجرایی کرده‌اند و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، تعداد بانک‌های تحت پوشش طرح کهربا افزایش یابد.

پیش از این نیز مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ایران درباره نحوه عملکرد طرح کهربا گفته بود با این طرح، اطلاعات کارت‌های بانکی که در حال حاضر در قالب فیزیکی در دسترس افراد هستند، در قالب یک اپلیکیشن ثبت می‌شود. به‌گفته وی، با این کار در زمان هر خریدی در فروشگاه‌ها، گوشی فرد به‌جای هر یک از کارت های بانکی مد نظر او عمل می‌کند. بدین‌شکل که فرد می‌تواند یک کارت را به‌عنوان کارت پیشفرض انتخاب کند و برای انجام تراکنش خرید، بعد از باز کردن قفل گوشی، با استفاده از بارکدخوان، فرآیند انتقال وجه را انجام دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
کارت ملی جای کارت بانکی را در ایران می‌گیرد از این پس، کارت به کارت هم مالیات دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*