آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ

چرا آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ بی‌فایده است؟

سامسونگ در پشتیبانی نرم افزاری گوشی‌های سری گلکسی S24 خود، تغییر استراتژی داد. اما چرا آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ بی‌فایده است؟

سامسونگ با معرفی سری گلکسی S24، تعهد بزرگ پشتیبانی نرم‌افزاری به مدت 7 سال را به خریدارانش داد. این پشتیبانی شامل به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی می‌شود.

البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که چنین وعده‌ای می‌دهد. گوگل هم برای پیکسل 8، پشتیبانی ۷ ساله نرم‌افزاری را در نظر گرفته است. اما وان پلاس معتقد است که هر چیزی فراتر از 5 سال، اتلاف منابع است.

وب‌سایت GSMArena در گفتگو با نیکلاس پورتر، معاون بخش موبایل سامسونگ، از او پرسیده است که دلیل این تصمیم این شرکت مبنی بر آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ چه بوده است؟

آقای پورتر اعلام کرد که تحلیل‌های سامسونگ بر اساس بازخورد مشتریان نشان می‌دهد که تمدید پشتیبانی، ارزش بیشتری به گوشی‌های هوشمند می‌دهد. و به‌طور قطع، این ارزش اضافی هزینه نگهداری نرم‌افزاری را جبران می‌کند.

دلایل سامسونگ برای پشتیبانی نرم افزاری طولانی

آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ

تحقیقات سامسونگ نشان می‌دهد که تمایل کاربران برای نگه‌داشتن گوشی‌هایشان در سال‌های اخیر افزایش یافته است و به همین دلیل منطقی است که شرکت‌ها مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری را طولانی‌تر کنند.

در نهایت، سامسونگ بر این باور است که حتی اگر برخی کاربران به پشتیبانی طولانی‌مدت اهمیت ندهند، همچنان از امنیت بهتر و عملکرد روان گوشی خود در سال‌های آینده بهره‌مند خواهند شد و درنهایت، تجربه کاربری بهتری خواهند داشت.

لازم به ذکر است که سامسونگ برای سری جدید گوشی‌های میان‌رده A خود، یعنی گلکسی A55 و A35 نیز ۵ سال پشتیبانی نرم‌افزاری در نظر گرفته است. با این حال، به نظر می‌رسد سامسونگ اطمینان دارد که سخت‌افزار پرچمداران جدیدش آنقدر قدرتمند و به‌روز است که تا سال 2031 همچنان ارزش استفاده را داشته باشد.

پیشینه خبر:
آیا پشتیبانی ۷ ساله شامل گوشی های قبل از گلکسی اس ۲۴ هم می‌شود؟ برگ برنده سامسونگ در برابر اپل: آپدیت ۷ ساله!