آزمایش سلاح مخوف جدید کره شمالی

سلاح مخوف جدید کره شمالی با موفقیت آزمایش شد

کره شمالی روز جمعه، سلاح مخوف جدید خودش را با موفقیت آزمایش کرد. پیونگ یانگ، قدرت کلاهک موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را آزموده است.

کره شمالی روز جمعه در یک اقدام نمایشی نظامی، قدرت کلاهک موشک کروز استراتژیک و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرد. این آزمایش در دریای زرد و به گفته مقامات کره شمالی، بخشی از فعالیت‌های توسعه نظامی برنامه‌ریزی‌شده این کشور بوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی، KCNA، روز شنبه اعلام کرد که این آزمایش‌ها شامل آزمایش قدرت کلاهک موشک کروز استراتژیک “Hwasal-1 Ra-3” و همچنین پرتاب موشک ضدهوایی “Pyoltsi-1-2” بوده است. KCNA در بیانیه‌ای گفت که هر دو آزمایش به اهداف تعیین شده دست یافته‌اند.

آزمایش سلاح مخوف جدید کره شمالی

آزمایش سلاح جدید کره شمالی همزمان با افزایش تنش‌ها در کره

این آزمایش‌ها در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. کره شمالی از اوایل سال جاری میلادی، آزمایش‌های موشکی متعددی را انجام داده است، از جمله پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما. این اقدامات خشم ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن را برانگیخته و منجر به تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفته است که کشورش به‌دلیل وضعیت نامطمئن و بی‌ثبات در شبه‌جزیره کره، بیش از هر زمان دیگری برای جنگ آماده می‌شود. او همچنین تهدید کرده است که در صورت حمله به کره شمالی، ضربه مهلکی به دشمنان این کشور وارد خواهد کرد.

آزمایش سلاح مخوف جدید کره شمالی

آزمایش سلاح مخوف جدید کره شمالی

آزمایش روز جمعه کره شمالی، ششمین پرتاب موشک کروز این کشور در سال جاری بود. به گفته کارشناسان، این آزمایش‌ها نشان‌دهنده پیشرفت مداوم کره شمالی در برنامه‌های موشکی خود است. برخی از مقامات هشدار داده‌اند که کره شمالی ممکن است در حال توسعه موشک‌های هسته‌ای جدیدی باشد که می‌تواند به خاک آمریکا حمله کند.

آزمایش روز جمعه همچنین اولین باری بود که کره شمالی از موشک ضدهوایی Pyoltsi استفاده کرد. به گفته KCNA، این موشک برای «مقابله با تهدیدات هوایی دشمن» طراحی شده است.

هنوز مشخص نیست که آزمایش‌های اخیر کره شمالی چه تأثیری بر وضعیت امنیتی در شبه‌جزیره کره خواهد داشت. با این حال، این آزمایش‌ها به طور قطع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی را افزایش خواهد داد.

در گجت نیوز بخوانید:
رهبر کره شمالی از یک تانک جدید رونمایی کرد؛ تمرینی برای جنگ با آمریکا کره شمالی رسما حمله به کره جنوبی را شبیه سازی کرد؛ جنگ جهانی سوم در راه است؟ معرفی کامل نیروی هوایی کره شمالی؛ دایناسورهای پرنده سلاح هسته ای جدید کره شمالی، سونامی می‌سازد کره شمالی با پسماندهای شوروی، هواپیمای جاسوسی ساخته است + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*