تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت

تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران فعال شد‌؛‌ اما فقط برای این گوشی ها

بنا بر اعلام عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امکان برقراری تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران برای برخی گوشی‌ها فعال شده است.

در جدیدترین اخبار داخلی، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم از فعال‌سازی امکان برقراری تماس تصویری بدون اینترنت برای همه کاربران خبر داده است.

فعال‌سازی قابلیت تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران

بنا بر اعلام عیسی زارع‌پور، امکان برقراری تماس ویدیویی بدون نیاز به اینترنت برای عموم گوشی‌ها فراهم شده است. او ضمن اشاره به تصویب مقررات، شرایط، ضوابط و تعرفه‌های VOLTE در سال 1401، اظهار کرد به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها، این قابلیت هنوز روی برخی از گوشی‌های خارجی موجود در دست کاربران ایرانی فعال نشده بود.

عیسی زارع‌پور

به‌گفته وی، گوشی‌های تولید ایران نیازی به این مجوزها ندارند و می‌توانند به سادگی از این قابلیت که روی شبکه فعال است استفاده کنند.

وزیر ارتباطات در خصوص تعرفه استفاده از خدمات تماس تصویری بدون اینترنت نیز تاکید کرد که این تعرفه در حد همان تعرفه مکالمه‌های صوتی است؛ اما از آنجایی که یک پهنای باند مخصوص از طریق اپراتورها به طرفین گفتگو اختصاص داده می‌شود، کیفیت ارتباط تصویری بسیار بالا خواهد بود.

حتما بخوانید:
آمار کاربران ایرانی اینستاگرام منتشر شد؛ وقتی فیلترینگ شکست می‌خورد گلایه وزیر ارتباطات از مودم های تولید داخل: سرعتشان پایین است خط و نشان جدید برای دیوار و شیپور؛ این بار تهدید به تعطیلی پلیس راهور با هوش مصنوعی تخلفات رانندگی را رصد می‌کند