آپدیت جدید ویندوز

دردسر تازه برای ایرانی ها؛ آپدیت جدید ویندوز VPN شما را از کار می‌اندازد!

آپدیت جدید ویندوز می‌تواند VPN کاربران ایرانی را از کار بیندازد. پس شاید بهتر باشد با روش‌های مقابله با این مشکل آشنا باشید.

مایکروسافت اخیرا بروزرسانی امنیتی ماه آوریل را منتشر کرده، اما اعلام کرده که ممکن است این آپدیت منجر به از کار افتادن وی پی ان کاربران شود. با توجه به این شرایط، شاید بهتر باشد برای مدتی این بروزرسانی جدید را نادیده گرفته و آن را نصب نکنید.

از کار افتادن VPN با آپدیت جدید ویندوز

بعد از کشف این مشکل در آپدیت جدید مایکروسافت، Bleeping Computer در گزارشی به تاثیر این بروزرسانی در ویندوز 10، ویندوز 11 و ویندوز سرور 2008 پرداخت.

همچنین اگرچه گزارش‌های کاربران ردیت در این مورد ضد و نقیض است و برخی از عدم بروز مشکل و برخی از قطع شدن وی‌پی‌ان بعد از آپدیت خبر می‌دهند، مایکروسافت اعلام کرده که در حال تلاش برای حل مشکل پیش آمده است و به‌زودی آپدیت جدیدی منتشر خواهد کرد.

ویندوز 11

با این اوصاف باید گفت پیشگیری بهتر از درمان است؛ پس شاید بتوانید فعلا از نصب بروزرسانی‌های امنیتی ویندوز صرف‌نظر کنید یا همه بروزرسانی‌های امنیتی را لغو کنید. سادتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در واکنش به مشکل آپدیت جدید ویندوز گفته امنیت کاربران باید در اولویت نخست مایکروسافت باشد.

گفتنی است که یک کاربر در شبکه اجتماعی ردیت مدعی شده که با حذف و نصب مجدد برنامه وی پی ان موفق شده این مشکل را حتی بعد از آپدیت جدید برطرف کند. پس شاید استفاده از این روش برای شما هم کارآمد باشد. برای حذف بروزرسانی جدید ویندوز نیز کافی است بعد از نصب بسته SSU و LCU، از طریق DISM/Remove-Package با استفاده از نام بسته LCU اقدام کنید. نام بسته را نیز می‌توانید با استفاده از دستور DISM /online /get-packages پیدا کنید.

حتما بخوانید:
مایکروسافت سرانجام این نرم افزار کهنه‌کار ویندوز را بازنشسته کرد! چگونه تبلیغات مزخرف منوی استارت ویندوز ۱۱ را غیرفعال کنیم؟ راز افزایش عمر باتری گوشی های اندرویدی فاش شد؛ گزینه مخفی گوگل هشدار: اپل آیدی کاربران آیفون در سراسر جهان بی‌دلیل قفل می‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*