ایده ساخت سیرک در ماه

ایتالیایی‌ها در ماه سیرک می‌سازند؛ اما چرا؟

ایتالیایی‌ها در حال حاضر مشغول کار روی ایده ساختن سیرک در ماه هستند، اما علت اصلی این کار چیست و چه تاثیر مثبتی برای ساکنان در پی دارد؟

ساکنان آینده کره ماه می‌توانند با دویدن در داخل یک دیوار دایره‌ای ورزش کنند و فقط با دویدن چند دور در روز می‌توانند برخی از اثرات منفی گرانش کم ماه را خنثی کنند.

ایده ساخت سیرک در ماه

ایتالیایی‌ها با ایده ساختن سیرک در ماه نیروی کشش گرانش زمین روی بدن را شبیه‌سازی کرده و از مشکلاتی مانند تحلیل رفتن عضلات و بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کنند.

کشش گرانشی کره ماه حدود یک‌ شانزدهم زمین است. این بدان معناست که بدن فضانوردان و افرادی که به ماه سفر می‌کنند، وزن بسیار کمتری را تحمل می‌کند و اقامت طولانی‌ مدت باعث می‌شود ماهیچه‌های آن‌ها تحلیل رود و استخوان‌هایشان تراکم کمتری پیدا کند. شرایط میکرو‌گرانش همچنین بر نحوه جریان خون در بدن تأثیر می‌گذارد و به سیستم قلبی عروقی آسیب می‌زند.

ایده ساخت سیرک در ماه

آلبرتو مینتی از دانشگاه میلان ایتالیا و همکارانش با الهام از حرکت نمایشی «دیوار مرگ» که توسط موتورسواران انجام می‌شود، راه جدیدی برای مقابله با این اثرات منفی برای ساکنان ماه ارائه کرده‌اند. گویی ایتالیایی‌ها با این ایده می‌خواهند در ماه سیرک بسازند!

مینتی در ادامه می‌گوید: «موتورسیکلت‌های پرسرعت به لطف ترکیبی از اصطکاک و نیروی مرکزگرا می‌توانند بدون لغزش در امتداد یک دیوار دایره‌ای حرکت کنند. انسان‌ها نمی‌توانند روی زمین به اندازه کافی سریع بدوند تا این کار را انجام دهند. اما ما می‌خواستیم ببینیم که آیا انجام این کار روی ماه برای ما امکان پذیر است یا خیر.»

اعضای این تیم، یک دیوار مرگ از یک پارک تفریحی را اجاره کردند که قطر آن تقریباً 9.7 متر و ارتفاع آن 5 متر بود. آنها به طور جداگانه دو داوطلب را با یک طناب بانجی به یک تیرک در بالای دیوار وصل کردند تا وزن آنها را تحمل کند. این کار باعث شد آنها از نظر عملکردی 83 درصد سبک تر شوند که این مقدار معادل وزن آنها روی ماه بود.

ایده ساخت سیرک در ماه

هر دو دونده توانستند چند دور در امتداد دیوار با سرعت حدود 6 متر بر ثانیه حرکت کنند. نیرویی که داوطلبان هنگام تماس با دیوار تجربه کردند از نظر بزرگی شبیه گرانش زمین بود. مینتی می‌گوید: «آنچه ما با دویدن افقی روی دیوار عمودی بازسازی کردیم، نوعی گرانش مصنوعی است.»

او می‌گوید: «در کره ماه، این نیرو برای مقابله با مشکلات ناشی از گرانش کم، مانند کاهش تراکم استخوان و مشکلات قلبی عروقی کافی خواهد بود. دویدن دو بار در روز به مدت چند دقیقه، باید کافی باشد.» به گفته او، این تمرین همچنین می‌تواند به فضانوردان برای آماده شدن برای بازگشت به زمین هم کمک کند.

Ilan Kelman از کالج لندن نظر مثبتی روی این مطالعه دارد و می‌گوید: «از دیدگاه طراحی آزمایش و تحلیل علمی، این مطالعه قوی، مهم و مرتبط به نظر می‌رسد. به خصوص با در نظر گرفتن فضای محدود در هر سکونتگاه ماه، این آزمایش کمک مفید و مهمی برای درک روش‌های صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای حفظ سلامت ساکنان ماه است.»

شاید در ابتدا راه اندازی یک سیرک در کره ماه برای شما خنده‌دار به نظر می‌رسید، اما حالا با مطالعه این مطلب متوجه شدید که این کار چقدر در سلامتی ساکنان آن تاثیر دارد.

در گجت نیوز بخوانید: آمریکایی‌ها در کره ماه راه آهن می‌سازند مرد ثروتمند ایرانی، آمریکا را دوباره به ماه می‌برد قدرت های بزرگ به دنبال ساخت پایگاه نظامی خود در ماه هستند میکروب های زمین می‌توانند به رشد گیاه در خاک کره ماه کمک کنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*