اولین تجربه رانندگی با تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ نسل جدید

اولین تجربه رانندگی با تویوتا تاکوما 2024؛ پیکاپ درشت هیکل ژاپنی

تاکوما مدل 2024 پیکاپ جدید تویوتا با طراحی تهاجمی و جذاب و پیشرانه هیبرید است. در ادامه درباره اولین تجربه رانندگی با تاکوما نسل جدید بخوانید.

تویوتا بهار سال گذشته از تویوتا تاکوما مدل 2024 رونمایی کرد که این پیکاپ سایز متوسط ژاپنی را وارد چهارمین نسل خود می‌کند. نسل جدید این پیکاپ که بر پایه پلتفرم TNGA-F توسعه پیدا کرده است، با اتکا به پیشرانه هیبرید از لحاظ عملکرد و سواری وارد سطحی جدید می‌شود. همچنین بهبودی کمتر محسوس در زمینه مصرف سوخت را به دنبال دارد تا حداقل تاکوما جدید بر اساس آخرین اخبار خودرو بین کم مصرف ترین پیکاپ های سال 2024 جا بگیرد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

نگاهی به سواری تویوتا تاکوما مدل 2024

تویوتا تاکوما مدل 2024 برای تامین قوای محرکه خود از یک پیشرانه هیبرید بهره می‌برد که متشکل از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ، یک موتور الکتریکی و باتری 1.9 کیلووات ساعتی زیر صندلی‌های عقب است. این پیشرانه روی هم رفته می‌تواند 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیرو محرکه را به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به هر چهار چرخ هدایت می‌کند. همه نسخه‌ها چهار چرخ محرک هستند و تیپ Limited از نسخه تمام‌وقت این سیستم برخوردار است. این پیشرانه همچنین  در تویوتا فوررانر وتویوتا لندکروزر 2024 دیده می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی نسل قبلی تویوتا تاکوما گشتاور ناچیز آن در دور موتور پایین بود. این پیکاپ در 4600 دور بر دقیقه فقط 360 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. حالا پیشرانه هیبرید جدید این پیکاپ تویوتا امکان تولید 430 نیوتن متر گشتاور در 1700 دور بر دقیقه را فراهم کرده است. همین گشتاور آنی محصول جدید تویوتا تجربه رانندگی با آن را لذت‌بخش‌تر از همیشه می‌کند و به لطف این پیشرانه این‌طور به نظر می‌رسد که تاکوما به یک پیشرانه V8 مجهز است.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ نسل جدید

به‌صورت کلی، قوای محرکه هیبرید Tacoma این پیکاپ سایز متوسط را یک پله بالاتر برده است. با این حال، مصرف سوخت آن را آنقدر که چشمگیر باشد کاهش نمی‌دهد و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب حدود 11 لیتر و 10 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند.

تویوتا این نسل جدید تاکوما را در تیپ‌های Limited ،TRD Pro و Trailhunter ارائه می‌دهد که هر کدام می‌توانند ارزش افزوده متفاوتی داشته باشند. در ادامه بیشتر با امکانات، ویژگی‌ها، سطح عملکرد و کیفیت سواری این تیپ‌ها آشنا شوید.

تیپ تریل هانتر تاکوما نسل جدید

تریل هانتر تنها تیپ کاملاً جدید تاکوما به حساب می‌آید و اساساً همان‌طور که از نامش بر می‌آید، نسخه‌ای با تمرکز روی عملکرد آفرود است. سپر عقب فلزی، تایرهای 33 اینچی RT گودیر، کمک‌فنرهای Old Man Emu، ریل‌های محافظ، رول بار عقب، صفحه‌های ضربه‌گیر (اسکید پلیت) و رک اتاق بار جهت نصب چادر برخی از امکانات این تیپ هستند. این تیپ از امکاناتی نظیر آنتی رول بار قابل تنظیم، قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب و دوربین 360 درجه هم بهره‌مند است که در رانندگی آفرود به کمک راننده می‌آیند. ارتفاع کف بدنه این وانت نسبت به سطح زمین هم 50 میلی‌متر در جلو و 38 میلی‌متر در عقب افزایش پیدا کرده است.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ تریل هانتر

طی بررسی تاکوما تریل هانتر، این پیکاپ در مسیری با تپه‌های سنگی و دست‌اندازهای فراوان به راحتی از پس وظیفه خود بر آمده و در این راستا تایرهای آن کمک شایانی به آن کرده‌اند. همچنین نکته‌ای که به چشم می‌آمد، حجم زیاد گشتاور تولیدی این وانت ژاپنی در حالت دو دیفرانسیل سنگین (4Low) بود. حتی مهندس ارشدی که روی تویوتا تاکوما نسل جدید کار کرده است به این نکته اذعان داشت که مدیریت گشتاور فوق‌العاده زیاد این خودرو یکی از چالش‌های آن‌ها به شمار می‌رفت.

هیچ راننده‌ای نمی‌خواهد با رها کردن ترمز، بلافاصله خودرویش به جلو پرتاب شود و خوشبختانه تویوتا موفق شده است مانع چنین اتفاقی شود. کالیبره‌سازی به شکلی صورت گرفته است که راننده در درجه اول اصلاً حس نمی‌کند که یک موتور الکتریکی در حال کمک به موتور بنزینی اصلی است. حتی برای به حداکثر رساندن چسبندگی تایرهای این خودرو روی زمین نیازی به قفل دیفرانسیل عقب حس نشد.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ تریل هانتر

تیپ تریل هانتر تویوتا تاکوما نسل جدید به‌صورت استاندارد با سیستم Multi-Terrain Select در دسترس قرار می‌گیرد که روی هر سطحی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند. قابلیت غیر فعال‌سازی آنتی رول بار هم روی حرکت بهتر خودرو در مواجهه با برخی از موانع و همچنین راحتی سرنشینان تاثیرگذار است. البته این قابلیت نه در هر مسیر آفرودی، بلکه بیشتر در زمین‌های خیلی ناهموار و پرمانع به کار راننده می‌آید.

تیپ تی آر دی پرو Tacoma

تیپ تی آر دی پرو تویوتا تاکوما 2024 که روی رانندگی آفرود اما با شتاب بیشتر تمرکز دارد، می‌تواند رقیبی برای فورد اف 150 رپتور یا شورلت سیلورادو ZR-2 باشد. این تیپ از کمک‌فنرهای Fox Racing بهره می‌برد که در سه حالت قابل تنظیم هستند. حالت اول به رانندگی با سرعت و سواری معمولی تعلق دارد، ولی دو حالت دیگر لرزه‌گیری را برای رانندگی با شتاب بیشتر افزایش می‌دهند. تی آر دی پرو هم تایرها و ارتفاع یکسانی با تیپ تریل هانتر دارد، اما سوار بر رینگ‌های متفاوتی شده است.

پیکاپ Tacoma جدید تی آر دی پرو

همین کمک‌فنرها برگ برنده Tacoma شده‌اند و به لطف آن‌ها راننده حتی بعد از پرش کوتاه با سرعت بالا به نرمی روی زمین فرود می‌آید؛ انگار که اصلاً در درجه اول چرخ‌های ماشین از روی زمین بلند نشده‌اند. صندلی‌های تویوتا با نام IsoDynamic Performance Seats هم باعث می‌شوند سرنشین حین حرکت پهلو به پهلو یا بالا به پایین احساس راحتی داشته باشد. البته باید ذکر کرد که این صندلی‌ها در ابتدا شاید چندان مطلوب به نظر نرسند، ولی بعد از این‌که سرنشین به آن‌ها عادت کرد، تاثیر آن‌ها هنگام رانندگی پرشتاب در مسیرهای ناهموار ملموس خواهد شد.

تیپ لیمیتد تویوتا تاکوما 2024

تویوتا تاکوما مدل 2024 لیمیتد دارای سیستم چهار چرخ محرک تمام وقت، کمک‌فنرهای تطبیقی و فضای داخلی باکیفیت با حال و هوای لوکس است. پیشرانه و سیستم تعلیق جدید هم تاثیر محسوسی روی افزایش کیفیت این تیپ نسبت به نسل قبل گذاشته است. البته شاید حالا تاکوما لیمیتد یک پیکاپ لوکس تمام‌عیار نشده باشد، ولی دست کم به‌لطف سیستم تعلیق سواری آن نرم‌تر و لذت‌بخش‌تر شده است.

پیکاپ Tacoma جدید لیمیتد

به گفته مهندس ارشد تویوتا، این پیکاپ چه در شروع حرکت و چه در سرعت‌های بالا از موتور الکتریکی برای کمک به موتور بنزینی توربوشارژر استفاده می‌کند و نمی‌گذارد کل بار روی دوش موتور بنزینی بماند. در نتیجه راننده هیچ‌وقت احساس نمی‌کند که پیشرانه، خصوصاً در سرعت بالا کم آورده است. این پیکاپ همچنین به‌خاطر این سیستم هیبرید آماده تولید حجم زیادی گشتاور است و این کار را هم در دور موتور پایین انجام می‌دهد؛ در واقع در بررسی‌ این خودرو، به ندرت راننده مجبور می‌شد ماشین را به دور موتور 3 هزار بر دقیقه برساند.

جمع‌بندی

در مجموع شاید تویوتا تاکوما نسل جدید با پیشرانه هیبرید از لحاظ مصرف سوخت پیشرفتی اساسی نداشته باشد، ولی دقیقاً همین پیشرانه در کنار سیستم تعلیق در نظر گرفته شده برای آن باعث شده‌اند سواری نرم و کنترل‌شده‌تری نسبت به گذشته داشته باشد؛ حتی در سرعت بالا روی زمین‌های ناهموار و پر از دست‌انداز.

از دست ندهید:
نسل جدید تویوتا کمری هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد ۵ ویژگی جدید و جذاب در تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴ تویوتا کراون لند اسکیپ،‌ تبدیل سدان به آفرودری جذاب و خشن آفرودبازها ببینند؛ این پیکاپ ۷۰۰ اسب بخاری شورلت به هیچ مسیری نه نمی‌گوید!