لپ تاپ های جدید اچ پی

لپ تاپ های جدید اچ پی، هوش مصنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند

لپ تاپ های جدید اچ پی OmniBook X AI و EliteBook Ultra AI با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، پردازنده اسنپدراگونی و نمایشگر لمسی معرفی شدند.

خرید لپ‌تاپ از کمپانی بزرگی مثل HP می‌تواند واقعاً آزاردهنده باشد. دلیل اصلی این است که گزینه‌های خیلی زیاد اچ‌پی و سایر سازندگان لپ‌تاپ این کار را به اسم «انتخاب» برای ما انجام می‌دهند، اما اگر جزو افرادی هستید که کلمات «رم» و «حافظه» را به جای هم به کار می‌برید (اطلاعات زیادی از دنیای سخت‌افزارها ندارید)، این انتخاب‌ها می‌توانند گیج‌کننده باشند. و شاید این یکی از دلایلی باشد که HP از هوش مصنوعی قدرتمند امروزی و سیستم عامل ویندوز روی آرم برای ساده‌سازی کل لپ تاپ‌هایش استفاده کرده است.

معرفی لپ تاپ های جدید اچ پی با طعم هوش مصنوعی!

روزهای لپ تاپ‌های Envy و Pavilion و Dragonfly گذشته‌اند و به جای آن‌ها OmniBook با تمرکز بر مصرف‌کنندگان و EliteBook و ProBook با تمرکز بر کاربران تجاری به میدان می‌آیند. در هر دو مورد، هدف ساده‌سازی کار برای افرادی است که فقط می‌خواهند یک لپ‌تاپ بخرند.

لپ تاپ های جدید اچ پی

HP EliteBook Ultra AI

لپ تاپ های هوش مصنوعی جدید اچ پی به نام‌های HP OmniBook X AI و HP EliteBook Ultra AI شاید اسم طولانی داشته باشند، اما واقعاً لپ تاپ‌های خوش ساختی به‌نظر می‌رسند. مدل OmniBook از یک رنگ خاص و چشمگیر بهره می‌برد که به‌خوبی از شما دلربایی خواهد کرد.

محصولات جدید HP از پردازنده اسنپدراگون X Elite کوالکام قدرت می‌گیرند که تمرکز اصلی آن روی توانمندی‌های هوش مصنوعی است. وجه تمایز آن‌ها با دیگر لپ تاپ‌های این برند، وجود واحد پردازش عصبی یا NPU خواهد بود.

این واحد با توانایی انجام حداقل ۴۰ تریلیون عملیات در هر ثانیه، حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن خواهد داشت. این درحالیست که پردازنده ۱۲ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس الایت زیر قاب OmniBook X AI و Elite Book Ultra AI قادر است ۴۵ تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام دهد و به‌همین خاطر هم پسوند “AI” در جلوی نام این دو درج شده است.

لپ تاپ های جدید اچ پی با هوش مصنوعی

HP OmniBook X AI

مدیران HP می‌گویند که انقلاب هوش مصنوعی در روزهای نخست خودش قرار دارد و لپ تاپ‌های هوش مصنوعی به‌دنبال آماده‌سازی حضور این فناوری در هر جا و هر محصولی هستند. آن‌ها همچنین تأکید می‌کنند که این فناوری در حال حاضر فقط برای کسانی مفید خواهد بود که روی فرآیندهای کاری مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ترجمه، متمرکز هستند.

شما می‌توانید از نرم‌افزار همراه هوش مصنوعی HP به پنجره‌ای برای دسترسی به ChatGPT-3.5 در لپ‌تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی این شرکت دسترسی پیدا کنید. این نرم‌افزار همچنین شامل بهینه‌سازی عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی برای رایانه است، مشابه کاری که انویدیا سال‌هاست با DLSS انجام می‌دهد.

همچنین یک برنامه جدید به نام “Poly Camera Pro” وجود دارد که با تکیه بر تجربیات HP از برند کنفرانس ویدیویی Poly، مجموعه‌ای از کنترل‌های دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی مانند پس‌زمینه مات، فیلترگذاری و فریم‌بندی خودکار را در اختیار شما قرار می‌دهد. نکته مهم این است که Poly Camera Pro با هر وب‌کمی، نه فقط دوربین داخلی و با اکثر برنامه‌های کنفرانس ویدیویی اصلی، از جمله زوم، تیمز مایکروسافت و گوگل میت کار می‌کند.

لپ تاپ های جدید اچ پی

HP OmniBook X AI

فارغ از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید و پردازنده‌های اسنپدراگون، OmniBook X AI و EliteBook Ultra AI همان چیزی هستند که از لپ‌تاپ‌های رده‌بالای HP انتظار دارید. هر دو باریک (در باریک‌ترین قسمت فقط ۱.۳۹ میلی‌متر و در ضخیم‌ترین قسمت ۱.۴۴ میلی‌متر) و خوش‌دست و سبک (۱.۳ کیلوگرم) هستند.

هر دو به درپوش وب‌کم مجهز هستند و به قدری خوب با بدنه ادغام شده‌اند که تعجب می‌کنید چرا این قابلیت روی تمامی لپ‌تاپ‌های تمامی سازندگان به صورت استاندارد وجود ندارد! حافظه رم لپ تاپ های جدید اچ پی از 16 گیگابایت شروع می‌شوند. اگرچه حداکثر رم در OmniBook به 32 گیگابایت می‌رسد، در حالی که EliteBook حداکثر 16 گیگابایت رم دارد. همچنین این دو دارای نمایشگر لمسی 14 اینچی 2240 در 1400 پیکسلی هستند.

این شرکت آمریکایی ادعا کرد که این لپ‌تاپ‌ها حدود 17 درصد سریع‌تر از مک‌بوک پرو با پردازنده M3 و مشخصات مشابه هستند. HP به جای مقایسه لپ‌تاپ‌های جدید خود با مک بوک ایر، آن‌ها را با مک‌بوک پرو مقایسه می‌کند؛ زیرا هر دوی مک‌بوک پرو و لپ‌تاپ‌های HP از فن‌های کوچک برای خنک نگه داشتن پردازنده‌های Arm خود استفاده می‌کنند، در حالی که ایر از خنک‌کننده غیرفعال استفاده می‌کند.

ادعای اچ پی در مورد عمر باتری و شارژدهی این لپ تاپ های جدید نیز بی‌نظیر است. آن‌ها گفتند که هنگام پخش فیلم از نتفلیکس حدود 22 ساعت و در حالت آماده به کار خیره‌کننده 20 روز عمر باتری را ارائه می‌دهند.

قیمت اولیه OmniBook X AI با 1 ترابایت حافظه از 1199.99 دلار شروع می‌شود و از 18 ژوئن عرضه خواهد شد. قیمت اولیه‌ی EliteBook Ultra AI نیز از 1699.99 دلار شروع می‌شود و در همان روز عرضه می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده اسنپدراگونی و هوش مصنوعی اینجا هستند! ظهور هوش مصنوعی در لپ تاپ Acer Swift 14 AI با پردازنده‌های کوالکام سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده‌های جدید اسنپدراگون از راه رسید سرفیس پرو جدید مایکروسافت با نمایشگر OLED و طعم خوش هوش مصنوعی رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*