هوش مصنوعی لایتروم

هوش مصنوعی جدید لایتروم، شما را به یک جادوگر تبدیل می‌کند

هوش مصنوعی جدید لایتروم – Lightroom، عکاسان حرفه‌ای را کاملاً از فتوشاپ بی‌نیاز می‌کند. این ابزار هر سوژه اضافی را از عکس شما حذف می‌کند.

یکی از پرکاربردترین ابزارهای ویرایش لایتروم ادوبی به‌نام Content-aware Fill (که جای خالی تصویر را با درک محتوا پر می‌کند)، حالا با قابلیت هوش مصنوعی Generative Remove (حذف‌کننده مولد)، ارتقاء چشمگیری را تجربه کرده است. این ابزار که بر پایه هوش مصنوعی فایرفلای ادوبی ساخته شده، به‌عنوان «قوی‌ترین ابزار حذف در لایتروم تا به امروز» معرفی شده است و بعد از تجربه کوتاه آن، شما هم آن را تأیید خواهید کرد.

قابلیت Generative Remove لایتروم چگونه کار می‌کند؟

استفاده از این ابزار جدید بسیار ساده است. کاربر به سادگی با استفاده از قلم‌مو، ناحیه‌ای که می‌خواهد شیء از آن حذف شود را انتخاب می‌کند. سپس، هوش مصنوعی جدید لایتروم به‌طور خودکار چندین نسخه مختلف از عکس را با شیء حذف‌شده ارائه می‌دهد و کاربر می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب کند.

هوش مصنوعی لایتروم

یکی از مزایای مهم قابلیت Generative Remove در مقایسه با Content-aware Fill، این است که به هیچ وجه به دیگر قسمت‌های عکس آسیب وارد نخواهد شد. این در حالی است که ابزار قدیمی گاهی اوقات بخش‌هایی از تصویر را به اشتباه نمونه‌برداری می‌کرد و در عکس نهایی باقی می‌گذاشت.

این قابلیت جدید برای حذف اشیاء با هر اندازه‌ای مناسب است و به طور کلی، ابزاری بسیار مفید برای عکاسان و ویرایشگران عکس به نظر می‌رسد. تنها ایرادش این است که در حال حاضر به طور کامل عرضه نشده و کاربران باید منتظر نسخه نهایی آن باشند.

با توجه به قابلیت‌های چشمگیر این ابزار جدید، به نظر می‌رسد که حذف‌کننده مولد به‌زودی به یکی از ابزارهای ضروری لایتروم تبدیل خواهد شد. این ابزار جدید ویرایش عکس را به سطح بالاتری ارتقاء می‌دهد و دلیل تازه‌ای را برای استفاده نکردن از نسخه جدید فتوشاپ به عکاسان حرفه‌ای می‌دهد. این کمک می‌کند تا سرعت کارشان را بالا ببرند و یا با نتایج بهتر، به‌سادگی افراد ناخواسته در عکس‌های دور را حذف کنند.

قابلیت Generative Remove در حال حاضر به‌صورت آزمایشی در تمام پلتفرم‌های لایتروم نظیر موبایل، دسکتاپ، آیپد، تحت وب و نسخه کلاسیک موجود است.

یک قابلیت جدید دیگر برای لایتروم به‌نام Lens Blur

ادوبی همچنین اعلام کرده که ابزار Lens Blur (محو لنز) نیز به‌صورت کامل در لایت‌روم با تنظیمات پیش‌فرض خودکار جدید عرضه می‌شود. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، تنظیمات پیش‌فرض شامل افکت‌های ظریف، حبابی و هندسی برای بوکه می‌شود.

هوش مصنوعی لایتروم

به عنوان مثال، با افکت حبابی محو لنز» می‌توان به نورهای مصنوعی و لکه‌دار، شکل دایره‌ای داد. ابزار محو لنز از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد. این ابزار فقط تاری یکنواختی را به پس‌زمینه اعمال نمی‌کند، بلکه از نقشه‌برداری سه‌بعدی برای اعمال شدت تاری متفاوت بر اساس اینکه اشیاء چقدر در پس‌زمینه دور هستند استفاده می‌کند تا نتایج باورپذیرتری ارائه دهد.

بنابراین اگر از شدت تاری اعمال‌شده راضی نیستید یا اشیاء پس‌زمینه در اولین تلاش از قلم افتاده‌اند، می‌توانید به انتخاب خود اضافه یا حذف کنی. برای مثال، ممکن است یک لامپ در تصویر بالا را به‌عنوان سوژه اشتباه بگیرد و تاری را روی آن اعمال نکند. داشتن هر دو ابزار هوش مصنوعی Generative Remove و Lens Blur باعث می‌شود لایت‌روم قدرتمندتر از همیشه شود.

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه فتوشاپ و لایت روم؛ کدام ابزار ادوبی مناسب شماست؟ نرم افزار محبوب ادوبی لایت روم با قابلیت جدید ویرایش ویدیو بروز شد رونمایی گوگل از Veo و Imagen 3: ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای خلق تصاویر و ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*