نرم افزار های ضروری تلویزیون هوشمند

6 نرم‌ افزار ضروری که باید در تلویزیون هوشمند خود نصب کنید

امروزه تلویزیون های هوشمند امکانات بسیار جذابی دارند و برای استفاده کامل از آنها نصب برخی نرم افزار ها روی تلویزیون هوشمند ضروری است.

قابلیت‌های جذاب، امروزه مواردی هستند که حتی در ارزان‌ترین تلویزیون‌های هوشمند بازار نیز می‌توان مشاهده کرد. کمپانی‌ها برای همسویی با چنین جریان پرسرعت پیشرفت تکنولوژی، مجبور هستند تا حتی تلویزیون‌های خود را به جدیدترین امکانات موجود مجهز کنند. به‌همین خاطر است که در تلویزیون‌های امروزی برای مثال به‌راحتی می‌توان گوشی شیائومی خود را به آن وصل کرده و از تماشای صفحه گوشی در نمایشگر بزرگتر لذت برد.

لذا برای فعال‌سازی و استفاده کامل از این امکانات الزامی است تا برخی نرم‌افزارهای ضروری را روی تلویزیون هوشمند خود نصب کنید. اگر شما هم می‌خواهید از قابلیت‌های هوشمند تلویزیون خود استفاده کنید، در ادامه با ما باشید تا 6 مورد از این نرم‌افزارهای ضروری را برایتان معرفی کنیم.

فهرست مطالب

نرم افزار های ضروری تلویزیون هوشمند

امروزه تماشای فیلم و یا بازی کردن از ساده‌ترین کارهایی به‌شمار می‌روند که می‌توان با یک تلویزیون هوشمند انجام داد؛ در حالی که شما می‌توانید از وب‌گردی در یک نمایشگر بزرگتر و یا گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه‌تان از بهترین سرویس‌های استریم موسیقی لذت ببرید. البته در برخی برندها مانند سامسونگ برای دسترسی کامل به تمام امکانات بهتر است اکانت تلویزیون سامسونگ را در آن فعال کنید تا از سرویس‌های خود شرکت بهره‌مند شوید.

با قابلیت‌های هوشمند تلویزیون‌های امروزی دیگر نیازی نیست تا برای تماشا کردن بهترین فیلم‌های اکشن سال 2024 آن را دانلود کرده و سپس در تلویزیون پخش کنید؛ چراکه به‌آسانی می‌توانید با تلویزیون خود به همان سرویس استریم پخش متصل شده و به‌صورت آنلاین آن را تماشا کرد.

اپلیکیشن اپل تی‌وی – Apple TV

در چند سال گذشته، اپل به‌صورت جدی و حرفه‌ای اقدام به ساخت فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و جذابی کرده است. تا قبل از این تصمیم اپل، اپلیکیشن اپل تی‌وی تنها در دستگاه‌های خود این کمپانی قابل استفاده بود اما برای توسعه بازار هدف حالا تصمیم گرفته تا اپل تی‌وی را در سایر پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند نیز در دسترس قرار دهد.

نرم افزار اپل تی‌وی برای تلویزیون هوشمند

بنابراین شما با نصب اپل تی‌وی و گرفتن اشتراک آن علاوه‌بر دسترسی بدون دردسر به این پلتفرم، چندین برنامه انحصاری دیگر نیز مانند For All Mankind، Ted Lasso، Severance و Greyhound در دسترس شما خواهند بود.

شما می‌توانید از این لینک، اپلیکیشن اپل تی‌وی را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

اپلیکیشن گوگل میت – Google Meet

نرم‌افزار گوگل میت یکی از اپلیکیشن‌های برقراری تماس صوتی و تصویری گوگل است که می‌توانید با نصب آن روی تلویزیون، با دوستان و خانواده‌تان در تلویزیون با آنها تماس بگیرید.نرم افزار گوگل میت برای تلویزیون هوشمند

البته برای استفاده کامل از اپلیکیشن گوگل میت به یک میکروفون و وب‌کم نیز نیاز دارید که با خرید مدل‌های معمولی آنها، دچار هزینه سنگینی نخواهید شد.

شما می‌توانید از این لینک، اپلیکیشن گوگل میت را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

نرم‌افزار VLC برای اندروید

بسیاری از ما برای اوقات سرگرمی خود از سرویس‌های استریمی مانند نتفلیکس، یوتیوب و آمازون پرایم ویدیو استفاده می‌کنیم. با این حال ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید به جای استفاده از این سرویس‌ها، ویدیوهای متعلق به خودتان را تماشا کنید. در اینجاست که باید برای تماشا ویدیوهای شخصی، نرم‌افزار VLC برای اندروید را نصب کنید.

نرم‌افزار VLC علاوه‌بر امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری موجود در حافظه دیسکتان، می‌تواند به موارد ذخیره شده در شبکه محلی یا حتی به یک سرور FTP نیز دسترسی داشته باشد. به‌طور خلاصه باید گفت که اگر می‌خواهید فایل‌های صوتی یا تصویری ذخیره شده در درایو USB خود را از طریق تلویزیون تماشا کنید، الزامی است که نرم‌افزار VLC را نصب کرده باشید.

شما می‌توانید از این لینک، نرم‌افزار VLC برای اندروید را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

اپلیکیشن استیم لینک

یکی از دلایلی که افراد اقدام به خرید تلویزیون بزرگ می‌کنند این است تا از بازی در نمایشگر بزرگتر لذت ببرند. با این حال همه کنسول بازی نداشته و برخی افراد از کامپیوترهای شخصی یا لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای بازی استفاده می‌کنند. این افراد هم می‌توانند بدون اینکه کامپیوتر یا حتی لپ‌تاپ گیمینگ خود را جابه‌جا کنند، از بازی در نمایشگر بزرگتر تلویزیون لذت ببرند.نرم‌افزار استیم لینک برای تلویزیون هوشمند

اپلیکیشن استیم لینک گزینه‌ای است که می‌توانید با نصب آن روی تلویزیون هوشمند خود، بازی‌های عمدتا استیم را روی نمایشگر بزرگتر آن اجرا کنید. البته برای استفاده کامل بهتر است یک ماوس و یک کیبورد بی‌سیم را نیز به تلویزیون متصل کنید؛ چراکه عملا بازی با استفاده از کنترل معمولی تلویزیون کار غیرممکنی است.

ذکر این نکته نیز لازم است که برای لذت بردن از بازی‌های استیم لینک، به یک اتصال اینترنت پرسرعت هم نیاز دارید تا بازی‌ها بدون تاخیر و به‌راحتی اجرا شوند.

شما می‌توانید از این لینک، اپلیکیشن استیم لینک را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

اسپاتیفای یا یوتیوب موزیک

حتی بهترین اسپیکرهای بلوتوثی سال 2024 هم نمی‌توانند با بلندگو بهترین تلویزیون‌های 2024 رقابت کنند. بنابراین در یک مهمانی می‌توانید به‌جای وصل کردن گوشی به بلندگوهای بلوتوثی، به‌صورت مستقیم موزیک مدنظر را از طریق اسپاتیفای یا یوتیوب موزیک نصب شده روی تلویزیون خود پخش کنید. همچنین اگر بتوانید تلویزیون خود را به ساندبارهای با کیفیت هم مجهز کنید، می‌توانید بهترین صدا را با بالاترین کیفیت دریافت کنید.سرویس‌های استریم موسیقی برای تلویزیون هوشمند

در واقع با نصب اپلیکیشن اسپاتیفای یا یوتیوب موزیک روی تلویزیون می‌توانید برای مثال در هنگام آشپزی، در کنار گوش دادن به دستورالعمل پخش شده از گوشی خود، از گوش دادن به موزیک پخش شده در تلویزیون هم لذت ببرید.

شما می‌توانید از این لینک، اپلیکیشن اسپاتیفای و یوتیوب موزیک را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

اپلیکیشن مرورگر اینترنت – BrowseHere

تلویزیون‌های هوشمند در واقع یک کامپیوتر هستند. اگرچه از لحاظ پردازشی نمی‌توانند به اندازه لپ‌تاپ یا گوشی شما عملکرد داشته باشند اما می‌توانید با آن کارهای اساسی مانند وب‌گردی را به‌راحتی انجام دهید. از آنجایی هم که اکثر تلویزیون‌های هوشمند دارای اتصال بلوتوث هستند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید یک ماوس و کیبورد هم به آن وصل کنید تا در هنگام تایپ دچار سختی نشوید.مرورگر اینترنت BrowseHere برای تلویزیون هوشمند

نرم‌افزار BrowseHere TCL یکی از بهترین مرورگرهای اینترنت برای تلویزیون‌های هوشمند بوده که توسط شرکت تی‌سی‌ال به‌طور اختصاصی برای تلویزیون‌های هوشمند ساخته شده است.

در حالی که می‌توانید همچنان از کنترل معمولی تلویزیون برای استفاده از این مرورگر استفاده کنید، اما ما پیشنهاد می‌کنیم که برای راحتی بیشتر یک ماوس و کیبورد بی‌سیم تهیه کنید تا هم در تلویزیون و هم در دستگاه‌های دیگر مانند گوشی یا تبلت از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید از این لینک، اپلیکیشن BrowseHere را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

در این مطلب به معرفی نرم افزار های ضروری تلویزیون های هوشمند پرداختیم. اگر شما مخاطبین گجت نیوز نرم‌افزارهای کاربردی دیگری را می‌شناسید که استفاده از تلویزیون هوشمند را آسان‌تر می‌کند، حتما در بخش نظرات برایمان بنویسید.

در گجت نیوز بخوانید:
آمریکایی‌ها راه حل گم شدن کنترل تلویزیون را پیدا کردند آیا واقعاً به یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی نیاز داریم؟ آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی: تجربه‌ای سینمایی در خانه شما