بهترین فیلم های اکشن 2024

بهترین فیلم های اکشن 2024 که منتظر اکران آنها هستیم

سال قبل برای ژانر اکشن سال خوبی نبود و علاقه‌مندان بی‌صبرانه منتظر سال 2024 هستند. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های اکشن 2024 می‌پردازیم.

سینمای جهان این روزها در دوران افول خود به سر می‌برد و اثری پیدا نمی‌شود که بتواند مخاطبان را میخکوب صندلی‌های سینما کند و طیف گسترده‌ای از آنها را شیفته و مفتون خود گرداند. شاید بتوان گفت تنها ژانری که این روزها خوب می‌تازد و نسبت به بقیه اوضاع و احوال بهتری دارد، فیلم‌های ابرقهرمانی است.

برای این‌که بتوان آماری از سطح علاقه مردم به آثار این روزهای سینمای جهان به‌دست آورد باید به گیشه نگاه کنیم و این گیشه است که همچنان حرف اول را می‌زند. راستش را بخواهید هالیوود مریض است و با معضلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. سینماگران امروزی اثر درخوری تولید نمی‌کنند و به نوعی اعتصاب کرده‌اند و مخاطب هم مثل قبل تمایلی به فیلم دیدن ندارد؛ چرا که اثر شایسته‌ای در گیشه نمی‌بیند.

بهترین فیلم های اکشن 2024

شاید برای چند روزی فیلم اوپنهایمر بر سر زبان‌ها بیفتد؛ اما اگر صادقانه با شما صحبت کنیم، آثاری که مو به تن آدم سیخ کنند و هوش از سر ببرند دیگر تولید نمی‌شوند. در حال حاضر بهترین فیلم‌های هر سال همان آثار متوسطی هستند که از سر ناچاری در فهرست بهترین‌ها جایشان می‌دهیم تا مبادا آبروی سینمای هالیوود برود!

بهترین فیلم‌های اکشن 2023 نتوانستند آن‌طور که باید خوش بدرخشند و تنها امیدواری سینماگران و مخاطبان پیگیر سینمای جهان این است که سال میلادی جدید بتواند با آثار شایان توجهش از کسالت و بیماری سینما بکاهد و آن را به روزهای خوش و دوران اوجش بازگرداند. در ادامه به معرفی 15 فیلم اکشن می‌پردازیم که گفته شده بهترین‌های ژانر اکشن در سال 2024 به حساب می‌آیند. این شما و این فهرست پیش رو:

15. ددپول 3 (Deadpool 3)

ددپول 3

  • تاریخ اکران: 5 مرداد 1403
  • کارگردان: شاون لوی
  • بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن، مورنا باکارین، برایانا هیلدبرند، جنیفر گارنر

اگر از دوست‌داران ژانر اکشن باشید حتما با ددپول و صحنه‌های طنز و اکشن آن آشنایی دارید. در ددپول یک و دو با ماجرای شخصیت اصلی آن آشنا شدیم و سرگذشت عجیب ابرقهرمان این فیلم را دنبال کردیم. اگرچه این فیلم ابرقهرمانی محسوب می‌شود، اما بی‌شک پتانسیل آن را دارد که در ژانر اکشن همه را راضی کند.

خبر خوب برای علاقه‌مندان به این فیلم، بازگشت هیو جکمن با ایفای نقش ولورین است. جکمن چندی پیش اعلام بازنشستگی کرد، اما به‌نظر می‌رسد چیزی دوباره او را به دنیای ابرقهرمانی کشانده است. رایان رینولدز هم به خودی خود بر جذابیت اثر می‌افزاید و حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

14. موتورسواران (The Bikeriders)

موتورسواران - بهترین فیلم های اکشن 2024

  • تاریخ اکران: 1 تیر 1403
  • کارگردان: جف نیکولز
  • بازیگران: جودی کومر، آستین باتلر، مایکل شنون، مایک فیست، نورمن ریدس، تام هاردی

یکی از آثار مورد انتظار سال 2024 میلادی، موتورسواران به کارگردانی جف نیکولز است. آستین باتلر از جمله بازیگران این فیلم است که پیش‌تر موفق شده ایفاگر نقش الویس پریسلی (خواننده معروف آمریکایی) باشد. این فیلم بیشتر از آن‌که اکشن به حساب بیاید، درام است؛ منتها از صحنه‌های هیجان‌انگیز آن به‌عنوان اکشن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

موتورسواران با الهام از کتاب مصوری به همین نام نوشته دنی لیون در سال 1968 میلادی ساخته شده است. باشگاهی از موتورسواران در غرب میانه در دهه 1960 میلادی قرار است ما را به درون زندگی تک تک اعضای این باشگاه ببرد. اعضای این باشگاه تبدیل به یک باند شیطانی می‌شوند و شیوه خود را پیش می‌گیرند.

13. سرزمین‌های مرزی (Borderlands)

سرزمین های مرزی

  • تاریخ اکران: 19 مرداد 1403
  • کارگردان: الی راث
  • بازیگران: کیت بلانشت، کوین هارت، جک بلک، بابی لی، ادگار رامیرس، آریانا گرینبلات، فلوریان مونتئانو، جینا گرشان، جیمی لی کرتیس

شاید جالب باشد که بدانید سرزمین‌های مرزی نام یک بازی ویدیویی است که مدت‌ها پیش توسط گیرباکس سافت ور ساخته شده است. الی راث به‌عنوان یکی از نویسنده‌های تازه‌نفس، این بازی ویدیویی را تبدیل به فیلمی در ژانر کمدی، اکشن و علمی-تخیلی کرده تا بتواند مخاطب را به هر طریقی که شده جذب خود کند.

بازیگرانی از جمله کیت بلانشت، جک بلک و جیمی لی کورتیس گرد هم آمده‌اند تا روایتگر یک قانون‌شکن پر رمز و راز باشند که به سیاره خود باز می‌گردد تا بچه گمشده‌ای را پیدا کند.

12. بلاگردان (The Fall Guy)

بلاگردان

  • تاریخ اکران: 14 اردیبهشت 1403
  • کارگردان: دیوید لیچ
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، امیلی بلانت

در دهه 1980 میلادی، سریالی با همین نام اکران شده که روایتگر بدلکاری قدیمی و پا به سن گذاشته است. حالا رایان گاسلینگ با کارگردانی دیوید لیچ به میدان آمده تا فیلم کمدی-اکشن این داستان را باری دیگر بازسازی کند. گاسلینگ درگیر گم شدن یک سوپراستار سینما می‌شود و سعی می‌کند او و بازار کساد بدلکاری را نجات دهد.

11. شوالیه‌های آلتو (Alto Knights)

شوالیه های آلتو - بهترین فیلم های اکشن 2024

  • تاریخ اکران: 25 آبان 1403
  • کارگردان: بری لوینسون
  • بازیگران: رابرت دنیرو، کاترین ناردوچی

قرار است در سال 2024 بار دیگر شاهد هنرنمایی رابرت دنیرو دوست‌داشتنی باشیم که این‌بار در قامت یک گانگستر به میدان هالیوود آمده و قصد خلق یک اثر به یادماندنی را دارد. ظاهر دنیرو قصد ندارد به این زودی‌ها بازنشسته شود و می‌خواهد تا آخرین نفس خود به سینمای آمریکا وفادار بماند.

فیلمنامه این اثر را نویسنده فیلم «رفقای خوب» نوشته و انتخاب رابرت دنیرو کاملا به جا و سنجیده بوده، چرا که موضوع فیلم درباره دو رئیس مافیا است که چالش‌های پیش روی خود را قرار است حل کنند.

10. وزارت جنگ ناجوانمردانه (The Ministry of Ungentlemanly Warfare)

وزارت جنگ ناجوانمردانه - بهترین فیلم های اکشن 2024

  • تاریخ اکران: 31 فروردین 1403
  • کارگردان: گای ریچی
  • بازیگران: هنری کویل، ایزا گونزالس، آلن ریچسون، هنری گلدینگ، الکس پتیفر، کری الویس، هیرو فاینز-تیفین، تیل شوایگر، هنری زاگا

گای ریچی بار دیگر به میدان آمده، اما این‌بار با خلق اثری در ژانر اکشن-جاسوسی و قطعا این خبر خوبی برای علاقه‌مندان به سینمای هالیوود محسوب می‌شود. «وزارت جنگ ناجوانمردانه» با الهام از رمان «جنگجویان مخفی چرچیل: داستان حقیقی انفجاری نیروهای ویژه جنایتکار جنگ جهانی دوم» چاپ سال 2014 به نوشته دیمین لوئیس ساخته شده است.

داستان فیلم پیرامون یک سازمان عملیات ویژه جنگ جهانی دوم است که توسط دو تن از سیاست‌مداران بزرگ، چرچیل و فلمینگ تأسیس شده است. همه چیز حول محور یک عملیات مخفی است که عاملان آن را نمی‌توان یافت!

9. گلادیاتور 2 (Gladiator 2)

گلادیاتور 2

  • تاریخ اکران: 2 آذر 1403
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: پل مسکال، دنزل واشینگتن، کانی نیلسن، درک جاکوبی، جایمن هانسو، جوزف کوئین، پدرو پاسکال

حضور گلادیاتور 2 در فهرست بهترین آثار اکشن سال 2024 نشان‌دهنده اندکی امیدواری نسبت به سال جاری است. هم‌اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه، ریدلی اسکات افسانه‌ای تصمیم گرفته قسمت دوم فیلمی را بسازد که به‌خاطر آن اسکار برده است. اگرچه در این قسمت خبری از راسل کرو، ایفاگر نقش ماکسیموس نیست، اما بازیگرانی نظیر پل مسکال و دنزل واشینگتن حضور دارند.

ماجرای درام تاریخی اسکات در قسمت دوم گلادیاتور حول محور لوسیوس می‌گذرد. لوسیوس خواهرزاده کومودوس است که راسل کرو در قسمت اول او را نجات می‌دهد. وی حالا مردی پخته و بالغ شده و می‌خواهد قدرت بدنی خود را به رخ بکشد.

8. جنگ داخلی (Civil War)

جنگ داخلی - بهترین فیلم های اکشن 2024

  • تاریخ اکران: 24 فروردین 1403
  • کارگردان: الکس گارلند
  • بازیگران: کریستن دانست، جسی پلمونس، کیلی اسپینی، واگنر مورا، استیون مک‌کینلی هندرسون، نیک آفرمن

استودیو A24 قبلا این شانس را به نویسنده خود، الکس گارلند داده بود تا هنرنمایی کند و او نیز موفق شده بود آثار تحسین شده و جذابی مثل مردان و اکس ماکینا بنویسد. گارلند دوباره این فرصت را به‌دست آورده تا هنر خود را به قلم آورده و جنگ داخلی را به نگارش درآورد که ظاهرا از دو اثر قبلی‌اش بهتر است.

جنگ داخلی روایتگر یک اثر پادآرمان شهر است که در آن گروهی از خبرنگاران، تمام ایالت‌های آمریکا را زیر پا می‌گذارند تا به وظیفه خویش عمل کنند. این در حالی است که یک جنگ شهری و داخلی در حال وقوع است. زوج موفق سینمای هالیوود، کریستن دانست و جسی پلمونس در این فیلم بازی می‌کنند.

7. جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie a Deux)

جوکر: جنون دو نفر - بهترین فیلم های اکشن 2024

  • تاریخ اکران: 13 مهر 1403
  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • بازیگران: واکین فینیکس، لیدی گاگا، زاسی بیتس

عاشق جوکر شده بودید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است تبریک می‌گوییم؛ چرا که قرار است در «جوکر: جنون دو نفر» شاهد هنرنمایی لیدی گاگا و واکین فینیکس باشیم، در حالی که آنها عاشق همدیگر می‌شوند. یکی از دلایل موفقیت این فیلم پیش از اکران، حضور خواننده معروف آمریکایی، لیدی گاگا است.

گاگا بارها اعلام کرده که عاشق بازیگری است و جوکر می‌تواند پله ترقی خوبی برای وی به‌حساب بیاید. حضور او در نقش هارلی کویین می‌تواند باعث شهرت بازیگری این خواننده شود و آغازگر راه حرفه‌ای بازیگری برای وی! احتمال می‌دهیم جنون دو نفر تاد فیلیپس از قسمت اول خود بهتر باشد. باید دید چه پیش می‌آید.

6. کافه کنار جاده (Road House)

کافه کنار جاده

  • تاریخ اکران: 18 اسفند 1402
  • کارگردان: داگ لیمان
  • بازیگران: جیک جیلنهال، دانیلا ملچیور، کانر مک‌گرگور، بیلی مگنوسن

کافه کنار جاده نام فیلمی است که نخستین بار در سال 1989 میلادی اکران شد و حالا داگ لیمان تصمیم گرفته این اکشن پرحاشیه را بار دیگر با بازی جیک جیلنهال به نمایش بیاورد. البته که در سال 2024 این اثر به‌صورت آنلاین در دسترس قرار خواهد گرفت. بازیگر نقش جیلنهال در سال 1989، پاتریک سوئیزی بوده است.

داستان حول محور بوکسور بازنشسته‌ای می‌چرخد که حالا از بوکس کناره گرفته و در کافه‌ای کنار جاده کار می‌کند. فیلم اول به هیچ وجه مورد استقبال قرار نگرفت و حتی جایزه بدترین فیلم و بازیگر را از آن خود کرد. باید دید داگ لیمان و جیک جیلنهال چه نقشه‌ای برای موفقیت این اثر در ذهن دارند.

5. فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga)

فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه - بهترین فیلم های اکشن 2024

  • تاریخ اکران: 5 فروردین 1403
  • کارگردان: جرج میلر
  • بازیگران: آنیا تیلور-جوی، کریس همسورث، تام برک، آلیلا براون، ناتان جونز، پسر ایمورتان جو، آنگوس سمپسون، کوادن بیلز، دنیل وبر، لچی هولم

قطع به یقین همگی «مکس دیوانه: جاده خشم» را که تقریبا یک دهه پیش اکران شد دیده‌ایم. شارلیز ترون در این فیلم نقش فیوریوسا را ایفا کرده و از پس آن برآمده بود. حالا این جواهر آخرالزمانی با بازی انیا تیلورجوی بار دیگر به میدان آمده تا نقش‌آفرینی کند. فیلم فیوریوسا به‌نوعی اسپین آف «مکس دیوانه: جاده خشم» محسوب می‌شود. حالا کریس همسورث که رهبر یک گنگ موتورسوار است فیوریوسا را می‌دزدند.

4. عشق خون می‌خواهد (Love Lies Bleeding)

عشق خون می خواهد

  • تاریخ اکران: 18 اسفند 1402
  • کارگردان: رز گلس
  • بازیگران: کریستین استوارت، کتی اوبراین، اد هریس

کمتر از یک ماه دیگر تا اکران فیلم رز گلس فاصله داریم. تریلر این اثر در جشنواره ساندنس به نمایش درآمده بود و در آن زمان بسیاری معتقد بودند یکی از اکشن‌های مورد انتظار سال 2024 است. دو بازیگر نقش اول به یکدیگر نزدیک می‌شوند و سپس به یک باند جنایتکار تبدیل می‌گردند. این در حالی است که آن دو سعی می‌کنند در رشته بدنسازی به شهرت برسند و می‌توان گفت با اثری شلوغ و درهم سر و کار داریم.

3. مادام وب (Madame Web)

مادام وب - بهترین فیلم های اکشن 2024

  • تاریخ اکران: 25 بهمن 1402
  • کارگردان: اس. جی. کلارکسون
  • بازیگران: داکوتا جانسون، سیدنی سوئینی،  سلست اوکانر، ایزابلا مونر، طاهر رحیم، اما رابرتس، مایک اپس، آدام اسکات

مادام وب یکی از آثار اکشن و بیشتر ابرقهرمانی سال 2024 خواهد بود که داکوتا جانسون شخصیت اول آن است. این فیلم که قرار است روز ولنتاین اکران شود حول محور مادام وب می‌چرخد که باید سه دختر جوان را نجات دهد.

2. دختران فراری (Drive Away Dolls)

دختران فراری - بهترین فیلم های اکشن 2024

  • تاریخ اکران: 4 اسفند 1402
  • کارگردان: اتان کوئن
  • بازیگران: مارگارت کوالی، گرالداین ویسونافن، بنی فلدستاین، کولمن دومینگو، پدرو پاسکال، بیل کمپ، مت دیمون

اتان کوئن به‌عنوان کارگردان «دختران فراری» همواره در کنار برادرش به فیلمسازی مشغول بوده، اما این کمدی-اکشن جدید را به تنهایی تجربه کرده است. داستان حول محور دو دختر نوجوان می‌چرخد که برای آغاز راهی تازه شروع به سفر می‌کنند؛ اما از بخت بد با گروهی از تبهکارها مواجه می‌شوند.

1. تلماسه: قسمت دوم (Dune: Part Two)

تلماسه: قسمت دوم

  • تاریخ اکران: 11 اسفند 1402
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: تیموتی شالامی، زندایا، فلورنس پیو، ربکا فرگوسن، جاش برولین، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، آستین باتلر، استیون مک‌کینلی هندرسون، شارلوت رمپلینگ، خاویر باردم، کریستوفر واکن

تلماسه یکی از بهترین آثار اکشنی بود که اکران شد. حالا علاقه‌مندان به قسمت اول این اثر هیجان‌انگیز بی‌صبرانه منتظر اکران قسمت دوم آن هستند. اول قرار بود قسمت دوم تلماسه حوالی اکتبر 2023 اکران شود، ولی چون با اعتصابات مواجه شد به تعویق افتاد.

در قسمت دوم شاهد سفر اسطوره‌ای دوک پل اتریدیز هستیم که می‌تواند با قدرت‌های غیب‌گویی‌اش بشریت را به آینده‌ای بهتر رهنمون کند. پل برای انتقام از کسانی که خانواده او را نابود کرده‌اند، با چانی و فرمن متحد می‌شود و دست دوستی می‌دهد.