راه حل گم شدن کنترل تلویزیون

آمریکایی‌ها راه حل گم شدن کنترل تلویزیون را پیدا کردند

آیا گم شدن ریموت کنترل تلویزیون در خانه برایتان آزار‌دهنده است؟ دیگر نگران این مسئله نباشید، گوگل این مشکل را برطرف خواهد کرد.

گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود، از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل تلویزیون هوشمند خود یعنی اندروید ۱۴ رونمایی کرد. این نسخه جدید، تجربه کاربری را برای تلویزیون‌های مجهز به Google TV بهبود می‌بخشد.

در این نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای تلویزیون که مخصوص توسعه‌دهندگان منتشر شده، قابلیتی جالب به نام Find My Remote ارائه شده است. این قابلیت برای حل مشکل همیشگی گم شدن ریموت کنترل تلویزیون طراحی شده است. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید به راحتی ریموت گم‌شده خود را پیدا کنید.

گم شدن ریموت کنترل تلویزیون اتفاقی عادی و رایج است. شاید اندازه‌ کوچک ریموت‌ها باعث می‌شود که به راحتی بین مبل‌ها یا در شکاف بین کوسن‌های کاناپه گم شوند. به همین دلیل، مدت‌هاست که کاربران به دنبال راه‌حلی برای این رفع مشکل هستند. حالا به نظر می‌رسد گوگل با افزودن یک قابلیت خلاقانه، می‌خواهد این دردسر را برای همیشه از بین ببرد.

راه حل گم شدن کنترل تلویزیون

همانطور که گفتیم قابلیت جدیدی با عنوان Find My Remote در اندروید ۱۴ برای تلویزیون وجود دارد که به شما کمک می‌کند ریموت گم‌شده خود را پیدا کنید. شاید فکر کنید این قابلیت ایده جدیدی است، اما در اصل از دستگاه استریمینگ Google TV جدیدی که اخیرا والمارت عرضه کرده، الهام گرفته است. این دستگاه، اولین دستگاهی بود که قابلیت ریموت یاب داخلی را داشت و این قابلیت کاربران را بسیار شگفت‌زده کرد.

راه حل گم شدن کنترل تلویزیون

عملکرد این قابلیت به این صورت است که با فشار دادن دکمه اختصاصی روی باکس، ریموت به مدت ۳۰ ثانیه صدا درمی‌آورد و چراغش را به چشمک می‌اندازد و به شما کمک می‌کند تا آن را در شعاع ۳۰ فوتی پیدا کنید.

برای استفاده از این قابلیت، فقط کافی است دکمه مخصوص جلوی باکس را فشار دهید. پس فشردن این دکمه، کنترل تلویزیون به مدت ۳۰ ثانیه آژیر می‌کشد و چراغش چشمک می‌زند. این کار به شما کمک می‌کند تا ریموت گم‌شده خود را در شعاع ۱۰ متری پیدا کنید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست زیر مبل‌ها و کوسن‌ها را بگردید! فقط کافی است یک دکمه را فشار دهید و ریموت را پیدا کنید.

در ابتدا تصور می‌شد که این قابلیت فقط مختص دستگاه استریمینگ Google TV باشد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این قابلیت در حال تبدیل شدن به یک ویژگی اصلی در سیستم‌عامل گوگل تی‌وی است. کدهای موجود در نسخه شبیه‌ساز اندروید ۱۴ برای تلویزیون، شواهدی از این موضوع را نشان می‌دهند.

بنابراین، به نظر می‌رسد که در آینده، قابلیت Find My Remote در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی که از سیستم‌عامل گوگل تی‌وی استفاده می‌کنند، قابل دسترس خواهد بود.

محدودیت‌های قابلیت ریموت یاب

قابلیت Find my Remote جدید گوگل تی‌وی، معایب و محدودیت‌هایی را هم به همراه دارد. به عنوان مثال، این قابلیت فقط با ریموت کنترل‌های خاصی از گوگل تی‌وی کار می‌کند و هنوز مشخص نیست که کدام مدل‌ها سازگار هستند و از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

راه حل گم شدن کنترل تلویزیون

برای استفاده از این قابلیت، کنترل تلویزیون باید یک اسپیکر برای پخش صدای آژیر در محیط و یک چراغ LED برای چشمک زدن داشته باشد تا شما بتوانید آن را پیدا کنید. همچنین، ریموت باید طوری برنامه‌ریزی شده باشد که به فرمان Find My Remote پاسخ دهد.

ممکن است در آینده به‌روزرسانی‌هایی برای ریموت‌ها منتشر شود که قابلیت «ریموت یاب» را به آنها اضافه کند، اما این موضوع هنوز قطعی نیست.

ارائه قابلیت Find My Remote در دستگاه‌های گوگل تی‌وی، به دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری وابسته است. به احتمال زیاد، اگر دستگاه گوگل تی‌وی شما جدید است و با اندروید ۱۴ کار می‌کند، این قابلیت را به صورت پیش‌فرض دارد.

در مقابل، بسیاری از دستگاه‌های موجود گوگل تی‌وی که با اندروید ۱۲ برای تلویزیون کار می‌کنند، ممکن است برای دریافت این قابلیت به آپدیت نیاز داشته باشند. از آنجایی که دستگاه جدید والمارت به تازگی عرضه شده، ممکن است از نسخه جدیدتر اندروید ۱۲ برای تلویزیون استفاده کند که در آن قابلیت Find My Remote به صورت پیش‌فرض وجود دارد.

راه حل گم شدن کنترل تلویزیون

حتی اگر این دستگاه از نسخه قدیمی‌تر اندروید ۱۲ استفاده می‌کند، ممکن است والمارت به‌روزرسانی اختصاصی را برای آن منتشر کرده و این قابلیت را به آن اضافه می‌کند.

دسترسی به Find My Remote در دستگاه‌های Google TV، بسیار ساده است. کاربران دو راه برای استفاده از این قابلیت خواهند داشت:

  1. دکمه اختصاصی: برخی از دستگاه‌های گوگل تی‌وی ممکن است یک دکمه مخصوص برای Find My Remote روی خود دستگاه داشته باشند. با فشار دادن این دکمه، کنترل گم‌شده تلویزیون شما آژیر می‌کشد و چراغش روشن می‌شود تا بتوانید آن را پیدا کنید.
  2. تنظیمات گوگل تی‌وی: در صورت نبود دکمه اختصاصی، می‌توانید از منو تنظیمات گوگل تی‌وی برای فعال کردن این قابلیت استفاده کنید. (نکته مهم: برای عوض کردن تنظیمات در گوگل تی‌وی به ریموت کنترل نیاز دارید.)

راه حل گم شدن کنترل تلویزیون

بنابراین، اگر ریموت خود را گم کرده‌اید و دستگاه شما دکمه مخصوص ریموت یاب را ندارد، فعلا نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. در چنین شرایطی، می‌توانید به طور موقت از یک گوشی هوشمند برای کنترل از راه دور دستگاه گوگل تی‌وی خود استفاده کنید (فرض بر این است که امکان کنترل از راه دور با گوشی برای دستگاه شما وجود داشته باشد).

خوشبختانه تا به حال پیش نیامده که گم کردن ریموت کنترل تلویزیون باعث دردسر شود، اما قبول دارم که این یک مشکل رایج در بسیاری از خانه‌ها است. ارائه قابلیت Find My Remote توسط گوگل تی‌وی می‌تواند به طور قابل توجهی این مشکل را برای کاربران حل کند.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا واقعاً به یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی نیاز داریم؟ آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی این تلویزیون چینی، از مرسدس بنز میباخ هم گرانتر است + عکس ۵ قابلیت مخفی تلویزیون های هوشمند ال جی که باید بلد باشید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*