تلویزیون میکرو ال ای دی TCL

این تلویزیون چینی، از مرسدس بنز میباخ هم گرانتر است + عکس

TCL این برند چینی برای اولین بار با تلویزیون 163 اینچی 4K اما گران خود به جمع تلویزیون‌هایی با فناوری میکرو ال ای دی وارد شد.

فناوری میکرو ال ای دی چندین سال است که توسط سامسونگ و ال جی، برای ساخت نمایشگر با کیفیت تلویزیون‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برند تی سی ال هم از اولین تلویزیون میکرو ال ای دی خود با نام TCL X11H Max رونمایی کرده که می‌تواند یکی از رقبا اصلی برای تلویزیون های سامسونگ و ال جی باشد. در ادامه این مطلب می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد این تلویزیون بخوانید.

تلویزیون گران قیمت جدید تی سی ال با فناوری میکرو ال ای دی

فناوری میکرو ال ای دی یکی آینده‌دار ترین تکنولوژی‌هایی است که به کار گرفته شده و می‌تواند در آینده نیز با رشد و بهبود اشکالات، کیفیت تصاویر را چندین برابر کند.

فناوری Micro LED

همان‌طور که گفته شد فناوری میکرو ال ای دی در مقایسه با مینی ال ای دی کیفیت تصاویر بهتری دارد. در فناوری مینی ال ای دی، نمایشگر از ال ای دی‌هایی با سایز بسیار کوچک‌تر از ال ای دی معمولی وجود دارند. سایز کوچک‌تر باعث می‌شود تا بتوان تعداد بیشتری از آن‌ها را در همان فضا مشخص قرار داد. نتیجه ازدیاد ال ای دی ها می‌تواند منجر به کنتراست بهتر و نور ناخواسته بسیار کمتر شود. به‌طوری‌که نتایج فناوری مینی ال ای دی نزدیک به اولد بوده و اغلب هم روشنایی بسیار بالایی را ارائه می‌دهد.

تلویزیون میکرو ال ای دی TCL

در فناوری میکرو ال ای دی همه چیز متفاوت می‌شود. چراکه سایز این ال ای دی ها بسیار کوچک‌تر از مینی ال ای دی ها است و همانند اولدها خودشان نور را تابش می‌کنند. بنابراین دیگر نیازی به نور پس‌زمینه نیست و روشنایی بیشتری نیز از فناوری اولد ارائه می‌کند. در واقع فناوری میکرو ال ای دی ترکیبی از مزیت‌های تکنولوژی مینی ال ای دی و اولد است؛ روشنایی زیاد مینی ال ای دی و کنتراست بالای اولد.

تلویزیون تی سی ال در حدود 25 میلیون ال ای دی جداگانه دارد که طبق ادعا شرکت سازنده، بیشینه روشنایی آن به 10000 نیت می‌رسد. این مقدار روشنایی در حال حاضر بالاترین استاندارد HDR برای روشنایی است. همچنین این شرکت ادعا می‌کند که سرعت پاسخگویی این تلویزیون از تلویزیون‌های اولد که 0.03 ثانیه است نیز سریع‌تر عمل می‌کند.

قیمت تلویزیون میکرو ال ای دی TCL

تلویزیون میکرو ال ای دی TCL

با ظهور هر فناوری قیمت آن در بالاترین حد ممکن قرار می‌گیرد. همان‌طور که دیدیم در سال 2013 اولین تلویزیون ها با فناوری مینی ال ای دی از راه رسیدند، قیمت چند صد هزار دلاری داشتند و امروزه با قیمت‌های معقولانه در بازار موجود هستند. فناوری میکرو ال ای دی هم تا چندین سال بعد به قیمت منطقی خود خواهد رسید.

تلویزیون X11H Max تی سی ال به قیمت 800 هزار یوان به فروش می‌رسد که معادل آن تقریبا 110 هزار دلار می‌شود. این قیمت عجیب نشان می‌دهد که در مرحله اول تنها ثروتمندان می‌توانند این تلویزیون چینی را بخرند چراکه حتی از یک مرسدس بنز میباخ هم گران تر است.

در گجت نیوز بخوانید:
سامسونگ برای هجدهمین سال پیاپی بیشترین سهم بازار جهانی تلویزیون را از آن خود کرد چرا تلویزیون های TCL اینقدر ارزان هستند و آیا ارزش خرید دارند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*