وان پلاس 13

وان پلاس 13 با این طراحی جدید و دوربین فوق العاده رونمایی خواهد شد

تصاویر لو رفته از وان پلاس 13 – OnePlus 13 طراحی جدید ماژول دوربین این گوشی را نمایش می‌دهند. دوربین این پرچمدار وان پلاس شگفت‌انگیز خواهد بود.

در حالی که وان پلاس 12 به‌تازگی در بازارهای جهانی عرضه شده و هنوز در حال گرد و خاک کردن است، اطلاعات جدیدی از نسل بعدی این گوشی، برخی مشخصات احتمالی آن را افشا کرده است. بد نیست بدانید که OnePlus 12 با استقبال باورنکردنی کاربران و منتقدین روبرو شده و از همین الان جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین گوشی های پرچمدار سال جاری محکم کرده است. بسیاری افراد آن را جایگزینی فوق‌العاده برای گلکسی اس 24 اولترا خوانده و حتی به برتری‌های آن در مقایسه با آیفون 15 پرو مکس اشاره کرده‌اند.

اطلاعات و اخبار مربوط به وان پلاس 13 توسط Digital Chat Station، یکی از افشاگران شناخته‌شده حوزه گوشی‌های اندرویدی منتشر شده است. این اطلاعات برخی مشخصات فنی و ظاهری نسل بعدی پرچمداران وان پلاس را در اختیارمان قرار داده و از تغییرات بزرگ در این گوشی خبر می‌دهند.

اطلاعات لو رفته از وان پلاس 13 چه جزئیاتی را افشا می‌کنند؟

اطلاعات منتشر شده از OnePlus 13 به‌طور خاص به تغییرات ظاهری و استفاده از دوربین‌های قدرتمندتر در این گوشی اشاره دارند. بر اساس این اخبار، ماژول دوربین منحصربفرد و دایره‌ای شکل وان پلاس 12 در نسل جدید جای خود را به طراحی جدید و جذابی خواهد داد که در شکل زیر نمایش داده شده است.

گوشی OnePlus 13

از سوی دیگر، Digital Chat Station همچنین اعلام کرده که احتمالا در نسل بعدی پرچمداران وان پلاس شاهد استفاده از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین پریسکوپ خواهیم بود. در حال حاضر، وان پلاس 12 از یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری سه برابری استفاده می‌کند. البته با در نظر گرفتن این که وان پلاس اکنون زیرمجموعه برند Oppo به شمار می‌رود، گزینه‌های متعددی برای بهینه‌سازی سیستم دوربین نسل بعدی این گوشی قابل تصور است.

اوپو پیش‌تر تبحر خود در طراحی دوربین گوشی‌های موبایل را در اوپو فایند ایکس 7 اولترا نشان داده است. این گوشی فوق‌العاده از یک دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی در کنار دو دوربین 50 مگاپیکسلی پریسکوپ دیگر بهره می‌برد که یکی از آن‌ها بزرگنمایی نوری شش برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد! بنابراین می‌توان انتظار داشت که OnePlus 13 با چینش دوربین مشابه یا حتی بهتر بتواند یکی از معدود نواقص وان پلاس 12 در برابر پرچمداران پرادعای سامسونگ و اپل را برطرف کند.

به گزارش Digital Chat Station، وان پلاس 13 همچنین همان‌طور که انتظار می‌رود از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام بهره ببرد. در این صورت احتمالا OnePlus 13 یکی از نخستین پرچمدارانی خواهد بود که مجهز به این تراشه روانه بازار می‌شود.

وان پلاس 13

از سوی دیگر، اطلاعات لو رفته همچنین به حضور یک نمایشگر با رزولوشن 2K (همانند نسل کنونی) در وان پلاس 13 اشاره دارند و حاکی از حضور حسگر اثر انگشت مافوق صوت در زیر آن هستند. حسگرهای مافوق صوت هم‌اکنون توسط پرچمدارانی مثل سری گلکسی اس 24 سامسونگ به کار می‌روند و به‌طور کلی امنیت و اطمینان‌پذیری بالاتری در مقایسه با حسگرهای نوری شبیه به نمونه به کار رفته در OnePlus 12 دارند.

البته اطلاعات کنونی به هیچ وجه به تایید وان پلاس یا هیچ مرجع رسمی دیگری نرسیده است. بنابراین هرگز نمی‌توان در خصوص صحت آن‌ها مطمئن شد. در عین حال با توجه به استقبال گسترده‌ای که از گوشی وان پلاس 12 شده، می‌توان انتظار داشت که OnePlus سعی کند نسل بعدی آن را با قابلیت‌های جذاب‌تر و بهتر روانه بازار کند تا مسیر موفقیت‌آمیز نسل قبل را ادامه دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ دلیل که وان پلاس ۱۲ از گلکسی اس ۲۴ اولترا گوشی بهتری است مقایسه شارژدهی باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا، آیفون ۱۵ پرو مکس، وان پلاس ۱۲ و پیکسل ۸ پرو تاریخچه کمپانی وان پلاس و بررسی سیر تکامل گوشی های این کمپانی